معرفی جاذبه‌های گردشگری زیبای قشم در تور های قشم
کد خبر: ۱۵۷۹۰۴
تاریخ انتشار: 2019 September 29    -    ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷
جاذبه های گردشگری قشم از جمله پربازدید ترین و دیدنی ترین اماکن در کشورمان می باشد که در سال های اخیر شاهد ورود افراد بیشماری به این منطقه می باشیم که سد و روستای گوران از جمله جاذبه های گردشگری قشم و معروف ترین مناطق دیدنی در این جزیره می باشد.

سد و روستای گوران، جاذبه های گردشگری قشم

جاذبه های گردشگری قشم از جمله پربازدید ترین و دیدنی ترین اماکن در کشورمان می باشد که در سال های اخیر شاهد ورود افراد بیشماری به این منطقه می باشیم که سد و روستای گوران از جمله جاذبه های گردشگری قشم و معروف ترین مناطق دیدنی در این جزیره می باشد. ساخت این سد به دوران هخامنشیان برمیگردد و تاج این سد را ساسانیان ساخته و ساخت خود سد به صورت کامل به دوران پهلوی برمیگردد. شما با ورود به روستای گوران از جاذبه های بسیاری دیدن خواهید کرد و سفر در این روستا تنها به دیدن سد گوران محدود نخواهد بود. مردمان این روستا با خوشرویی و مهمان نوازی از مسافران و گردشگران استقبال می کنند در این منطقه شما می توانید به ماهیگیری و قایق سواری مشغول شده و لحظات بی نظیری را سپری کنید با مشاهده هر سمت و سوی این روستا خواهید دید که افرادی مشغول سرهم کردن چوب ساج و درختان محلی هستند. شما می توانید با شرکت در تور قشم از این مناطق زیبا و تاریخی دیدن کنید.

معرفی جاذبه‌های گردشگری زیبای قشم در تور های قشم

 

جزیره ناز، جاذبه های گردشگری قشم

جزیره ناز در تور قشم یکی دیگر از جاذبه های گردشگری قشم می باشد که به عنوان یکی از عجایب هفتگانه در قشم شناخته می شود. این جزیره در ساحل جنوب شرقی قشم قرار گرفته است. این جزیره با داشتن ساحلی با شن های درخشان و آب های آبی در زیر نور خورشید می درخشد و با تمام ساحل های جزیره قشم متفاوت می باشد. در این جزیره هنگام جزر سه صخره با شن های درخشان از آب بیرون آمده و به قشم وصل می شود که به این جزایر دو کرده می گویند و با وجود اینکه زمان اتفاق جزر بسیار کوتاه است اما در این زمان نیز می توانید با ورود به جزیره ناز، تنگه هرمز را از بالای ارتفاعات مشاهده کنند. جزیره ناز بخشی از ژئوپارک بوده و از زیباترین دیدن های این منطقه می باشد. توجه داشته باشید که در این جزیره هیچ مغازه و امکانات رفاهی به جز دست فروشان وجود ندارد و این امر سبب شده است که با حضور در این منطقه حس و حال خاص و عجیبی را داشته باشید و با پیاده روی در ساحل زیبای این جزیره در تاریکی شب غرق شوید و لحظات نابی را با تور قشم در کنار دوستان و خانواده تجربه کنید.

 

جزیره هنگام، جاذبه های گردشگری قشم

جزیره هنگام واقع در جنوب جزیره ی قشم از زیباترین و بهترین جاذبه های گردشگری قشم به شمار می آید این جزیره با داشتن مساحتی کوچک و طبیعتی زیبا مقصد سفرهای تفریحی و گردشگری بسیاری از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی واقع می باشد. جزیره هنگام با فاصله 2 کیلومتری از جزیره قشم از دیدنی ترین و جذاب ترین اماکنی می باشد که در سفر به این منطقه حتما باید آن را مشاهده نمایید. برای دسترسی به این جزیره می توانید سوار قایق هایی واقع در ساحل جزیره قشم شده و با طی کردن مسیر بسیار کوتاه خود را در این منطقه زیبا و دلنشین مشاهده کنید. آب های آبی و زیبای جزیره هنگام با شن های براق و تمیز از جمله زیبایی های قابل وصف این منطقه بوده و سبب درخشانی و جذابیت این جزیره می باشد. مسافران و گردشگران در میان بازدید از جاذبه های گردشگری قشم حتما باید جزیره هنگام را در اولویت قرار دهند و با سفر یکروزه لحظاتی پر از شور و هیجان را تجربه کنند. بی شک حضور در این مکان از هیجان انگیزترین لحظات سفر شما با تور قشم خواهد بود.

 

چاه های تل آب یا طلا، جاذبه های گردشگری قشم

در آخر از جاذبه های گردشگری قشم می خواهیم به پاه های طلا در لافت اشاره کنیم که دارای قدمت بسیار طولانی هستند و در آن دوران با هدف ذخیره آب باران ساخته شده اند. این چاه ها در فاصله 76 کیلومتری از شهر قشم و در فاصله 30 کیلومتری شمال فرودگاه بین المللی قشم واقع شده است. چاه های طلا از جمله زیباترین و بی نظیرترین جاذبه های گردشگری قشم بوده و بازدید کنندگان بسیاری هر ساله از این منطقه دیدن می کنند. گردشگران و مسافران در مسیر دسترسی به چاه های طلا می توانند از طبیعتی زیبا و جذاب دیدن کرده و نیز قلعه نادری که دقیقا در کنار چاه های طلا واقع می باشد را مشاهده نمایند. چاه های تل آب در آن دوران از تکنولوژی ذخیره آب در منطقه گرمسیری بهره مند بوده است و مردم ان زمان با حفر این چاه ها در دل سنگ های شیستی این امکان را به وجود آوردند که برای مدت بسیار طولانی آب را سالم و خنک نگه دارند. در این چاه ها با سطح سنگی مرجانی، آب باران به داخل گودال های حفر شده هدایت می شود. این چاه ها سیستم هوشمند دست ساز انسان در دوران هخامنشیان بوده و امروزه به عنوان پر بازدید ترین اماکن دیدنی جزیره قشم شناخته شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار