سس آلفردو؛ سفید و خامه‌ای برای همراهی با پاستا
کد خبر: ۱۵۷۵۱۶
تاریخ انتشار: 2019 September 26    -    ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
بهترین سس آلفردو که با مواد اصلی خامه چرب، کره و شیر درست می‌شود؛ یعنی مجموعه‌ای از سفید‌ها و چرب‌ها همگی در یک جا. با این وجود این سس مزه عالی دارد که با افزودن پنیر پارمزان عالی‌تر هم می‌شود. همچنین سیر هم در طعم این سس نقش مهمی دارد.

«تابناک باتو» بهترین سس آلفردو که با مواد اصلی خامه چرب، کره و شیر درست می‌شود؛ یعنی مجموعه‌ای از سفید‌ها و چرب‌ها همگی در یک جا. با این وجود این سس مزه عالی دارد که با افزودن پنیر پارمزان عالی‌تر هم می‌شود. همچنین سیر هم در طعم این سس نقش مهمی دارد.

آلفردو یکی از مهترین سس‌های سفید و مورد علاقه بسیاری از افراد در سراسر جهان است و همان گونه که از اسمش پیداست برمی‌گردد به کشور دوست داشتنی ایتالیا. سس آلفردو کلاسیک را نمی‌توان دوباره گرم کرد، چون حاوی خامه سنگین است، اما در این دستورالعمل، نیمی از آن با شیر جایگزین می‌شود و در عوض یک قالب ۱۰۰ گرمی کره، فقط ۳ قاشق غذاخوری برای ایجاد حالت خامه‌ای در آن استفاده می‌شود و مقداری آرد هم باعث غلیظ شدن سس ما می‌شود.

سس آلفردو؛ سفید و خامه‌ای برای همراهی با پاستا

یک چیز را که نمی‌توان در این سس خیلی کاهش داد، پنیر پارمزان است، چون همه چیز سس آلفردو پنیر پارمزان است. همچنین ۱ حبه سیر و گاهی هم ۲ حبه به آن اضافه می‌کنیم، چون تقریبا همه طعم ملایم سیر را دوست دارند، اما اگر کسی کلا از سیر بدش می‌آید، می‌تواند آن را حذف کند.

درست کردن سس آلفردو بسیار آسان و سریع است. شما وقت کمی را صرف می‌کنید تا شامی خوشمزه داشته باشید؛ بنابراین برای روز‌هایی که سرتان شلوغ است و یا آخر هفته‌های بی دغدغه و تنبلانه خیلی خوب است. شاید این سس به نظر غلیظ و چرب باشد، اما قرار نیست که هر روز آن را درست کنیم.

این دستورالعمل سس آلفردو کمی با دستورالعمل ایتالیایی متفاوت است. مدل ایتالیایی با پنیر پارمزان، کره، آب پاستا و نمک درست می‌شود. بله مدل ایتالیایی خوشمزه است، اما شیر و خامه ندارد پس چرا با افزودن این دو ماده آن را غلیظ‌تر و خامه‌ای‌تر نکنیم؟

سس آلفردو با چه موادی درست می‌شود؟

پنیر پارمزان: برای درست کردن این سس از پنیر پارمزان پودری که بصورت بسته بندی است و یا پنیر پارمزان رنده شده استفاده نکنید، چون خوب داخل مواد ذوب نمی‌شوند و مزه خوبی هم نمی‌دهند.
خامه سنگین: روی بسته بندی به خامه سنگین یا heavy cream توجه کنید. خامه‌های صبحانه اغلب از نوع سبک هستند که مقدار چربی لازم برای درست کردن این سس را ندارند بنابراین سس غلیظ و پرچرب نخواهد شد.
شیر کامل: اگر یک سس خامه‌ای و خوشمزه می‌خواهید از شیر کم چرب استفاده نکنید.
آرد: این ماده سس را کمی غلیظ می‌کند. ابتدا سس ممکن است رقیق به نظر برسد (حتی پس از اضافه کردن آرد)، اما وقتی با پاستای پر نشاسته مخلوط می‌شود و خنک می‌شود بلافاصله غلیظ خواهد شد. به نظر من فقط ۱ قاشق غذاخوری آرد کافی است، چون اگر بیشتر استفاده کنید ممکن است سس شما خیلی سفت شود.
سیر: اگر می‌خواهید سیر استفاده کنید بهتر است سیر تازه استفاده کنید نه پودر سیر. این ماده طعم بسیار خوبی به سس شما می‌دهد.
نمک و فلفل: این مواد برای مزه اضافه می‌شوند، اما لازم است بدانید که پنیر پارمزان حاوی مقداری نمک است بنابراین ابتدا به آن نمک اضافه نکنید و تنها وقتی که احساس کردید نمک آن کم است، این کار را انجام دهید.

سس آلفردو؛ سفید و خامه‌ای برای همراهی با پاستا

مواد لازم

کره: ۳ قاشق غذاخوری
آرد: ۱ قاشق غذاخوری
سیر: ۱ و ۱/۲ رنده شده
خامه سنگین: ۳/۴ پیمانه
شیر کامل: ۳/۴ پیمانه
پنیر پارمزان: ۱ و ۱/۲ پیمانه، تازه رنده شده
نمک و فلفل سیاه: مقداری

طرز تهیه

۱. کره را در یک ماهیتابه بزرگ گود روی حرارت متوسط ذوب کنید. حدود ۳۰ ثانیه مرتبا بهم بزنید سپس سیر را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا زمانی که آرد و سیر طلایی شوند که حدود ۳۰ ثانیه طول می‌کشد.

۲. خامه و شیر را به آرامی با هم ترکیب کنید و داخل ماهیتابه بریزید و همزمان خیلی آرام بهم بزنید. آن را مرتب بهم بزنید تا زمانی که مخلوط آرام قل قل کند و کمی غلیظ شود.

۳. آن را از روی حرارت بردارید و پنیر پارمزان را داخل ماهیتابه بریزید. دوباره روی گاز و حرارت ملایم بگذارید، بهم بزنید تا پنیر به طور کامل ذوب شود.

۴. روی آن را بگذارید تا گرم بماند، گاهی هم آن را بهم بزنید تا پاستا آماده شود.

۵. سس را روی پاستای فتوچینی یا پاستای مورد علاقه‌تان بریزید. همینکه سس روی پاستا می‌نشیند، سس غلیظ می‌شود، می‌توان آن را با آب گرم پاستا رقیق کرد.

سس آلفردو؛ سفید و خامه‌ای برای همراهی با پاستا

نکات مهم

سس سبک: می‌توانید سس آلفردو را فقط با شیر درست کنید. اگر می‌خواهید این کار را کنید از ۱ و ۱/۲ پیمانه شیر کامل استفاده کنید و آرد را به ۲ قاشق غذاخوری افزایش دهید. پنیر پارمزان را هم می‌توان به ۱ پیمانه کاهش داد. فقط توجه کنید که با این تغییرات سس شما خیلی غنی و خامه‌ای نخواهد شد.
سس خامه‌ای: شیر را با خامه بیشتر جایگزین کنید (استفاده از ۱ و ۱/۲ پیمانه کامل)، آرد را هم حذف کنید. کره را ذوب کرده و ۳۰ ثانیه سیر را تفت دهید، خامه را اضافه کنید و بگذارید قل بخورد. این قل آرام را روی حرارت پایین به مدت ۳ تا ۴ دقیقه نگه دارید تا کمی حجم کاهش پیدا کند سپس پنیر پارمزان را بریزید و به طور کامل ذوب کنید.
بگذارید کره کمی قهوه‌ای شود تا قدری به عطر آن اضافه شود، اما در عوض مراقب باشید که سیر نسوزد که در اینصورت کمی طعم تلخ به غذای شما می‌دهد.
از بهترین پنیر پارمزان استفاده کنید.
شیر و خامه را به آرامی اضافه کنید، چون سس زود غلیظ می‌شود.
پارمزان را موقعی اضافه کنید که از روی حرارت برداشته‌اید سپس روی حرارت پایین به طور کامل ذوب کنید؛ به این ترتیب گلوله نمی‌شود و در سس جدا می‌شود.
می‌توانید مقداری مرغ بریانی یا گریل شده به سس اضافه کنید. همچنین می‌توانید مقداری میگوی تفت داده شده هم اضافه کنید.
اگر دوست دارید تند باشد مقداری فلفل قرمز خرد شده به آن اضافه کنید.
این دستورالعمل به شما حدود ۲ پیمانه سس می‌دهد که با توجه به آن می‌توانید مقدار فتوچینی خود را اندازه کرده و بپزید.
سعی کنید اول شروع به پختن پاستا کنید سپس به سراغ سس بروید تا بلافاصله پس از آماده شدن پاستا، سس آلفردو را روی آن بریزید.

برترین ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار