سفر ایرانیان به انگلیس چگونه خواهد بود؟
کد خبر: ۱۵۷۱۳
تاریخ انتشار: 2015 October 26    -    ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵
دانشجویان بسیجی دانشگاه صدا و سیما با صدور  بیانیه‌ای درباره سفر جک استراو وزیر خارجه اسبق انگلستان به ایران نکاتی را متذکر شدند.

در بخشی از این بیانیه با اشاره به سوابق دخالت‌های انگلستان در امور داخلی ایران آمده است: با آغاز به کار دولت یازدهم در ایران و شروع دور جدید مذاکرات هسته‌ای، ادبیات مقامات انگلیسی در مقابل ایران همچون دوستان آمریکایی‌شان تغییر کرد، ادبیاتی که در آن، انگلیسی‌ها خود را علاقمند به رابطه با ایران معرفی می‌کردند و تلاش ایران برای حل موضوع هسته‌ای را می‌ستودند.

این بیانیه می‌افزاید: در این فضای جدید گفتگوها و رفت و آمدها میان مقامات دو کشور شکل جدیدی پیدا کرد و بازگشایی سفارت انگلیس در تهران که از مدتی قبل غیرفعال شده بود به محور بحث‌ها تبدیل شد. با این همه اما خیلی زود مشخص شد انگلیسی­‌ها باز هم یکی به نعل می­‌زنند و یکی به میخ! هنوز امضای نمایندگان انگلیس روی توافق ژنو خشک نشده بود که انگلیسی­‌ها همانند شرکای آمریکایی‌شان همان راه سابق را در مورد پرونده هسته­‌ای ایران پیش گرفتند.

دانشجویان بسیجی در این بیانیه آورده‌اند: نخست­ وزیر انگلیس حتی با وجود مذاکره مستقیم با نمایندگان ایران درخصوص موضوع هسته‌ای هنوز هم از تغییر رژیم در ایران سخن می­‌گوید. البته تکرار مواضع سابق از سوی مقامات انگلیسی تنها در موضوع هسته‌ای اتفاق نیفتاد؛ گویا انگلستان که در ادبیات مردم ایران به روباه پیر استعمار معروف است در پاسخ به اقدامات اعتمادساز ایران هم همان راهی را می‌رود که آمریکا می‌رود تا نشان دهد روباه هم، مانند گرگ تغییر نمی‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: حال با وجود این سیاهه جنایات روباه پیر چه شده است مسئولان وزارت خارجه کشورمان را که اجازه می‌دهند دیپلمات‌های انگلیس که جز دشمنی و عناد در حق ملت ایران چیزی روا نداشته‌اند و دستشان به خون هزاران بی‌گناه در سراسر جهان آلوده است بدون عذرخواهی از ملت شریف ایران، درب‌های سفارتشان در ایران را دوباره باز کنند و در خیابان‌های کشور آسوده و اتوکشیده قدم زده و به هر کجای کشور که دلشان خواست سفر کنند و با طبقات مختلف جلسه بگذارند؟
تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار