یک دستگاه عجیب در دفاتر پلیس+۱۰ +عکس
کد خبر: ۱۵۶۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2015 October 25    -    ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰
فلسفه شکل‌گیری و راه‌اندازی دفاتر پلیس + 10 «سهولت در ارائه خدمات به مردم» است که از جمله این خدمات، صدور گذرنامه، تمدید گذرنامه و صدور المثنی، درخواست پروانه کسب، دریافت گواهی عدم سوء پیشینه و خدمات نظام وظیفه است.
 
در بعضی از این دفاتر پلیس + 10 در تهران، اتاقک سیار و دیجیتالی قرار داده شده که روی آن نوشته شده است «مرکز عکس پرسنلی». اتاقکی که اطراف آن را اطلاعیه‌های متعددی پوشانده و بیشتر تبدیل به یک دوربین مخفی برای متقاضیان عکس پرسنلی شده است چرا که دقایقی وقت هر متقاضی را می‌گیرد برای اینکه با دکمه‌هایش کار کند و در نهایت با صدای نفر قبلی به خودش بیاید و اطلاعیه‌ها را بخواند که عکس‌هایی که این دستگاه دیجیتال می‌گیرد مورد تأیید نیست!
 
متقاضیان صدور گذرنامه یا تمدید یا صدور المثنی، بیشترین کسانی هستند که هنگام مراجعه به دفتر پلیس + 10 نیاز به ارائه عکس پرسنلی دارند اما متأسفانه روی این اتاقک دیجیتال نوشته شده است : « قابل توجه متقاضیان گذرنامه، عکس دستگاه مورد قبول برای اداره گذرنامه نمی‌باشد.»
 
در برگه‌های دیگری این طور تذکر داده‌اند که «دستگاه اسکناس 10 هزار تومانی را قبول نمی‌کند » ، «مبلغ انداخته شده در دستگاه به هیچ عنوان پس داده نمی‌شود» ، « درصورت با فاصله انداختن اسکناس‌ها به دستگاه، پول واریز شده خورده می‌شود » و در آخر هم « دفتر در برابر دستگاه عکاسی هیچ مسئولیتی ندارد.»
 
با این تفاسیر معلوم نیست فلسفه قرار دادن این اتاقک دیجیتالی که تنها قابلیت گرفتن عکس یادگاری را دارد، تازه اگر پول متقاضی ناشی را هم نخورد، چیست؟
 
در حالی‌که این دفاتر، تحت نظارت پلیس، فعالیت می‌کنند مطلوب است پلیس نظارت بیشتری بر محتوای خدماتی که به مخاطبان این دفاتر ارائه می‌شود داشته باشد.
 

  صبحانه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
0
1
همه جای دنیا این دستگاه به نظر شما عجیب هست و هرکسی خواست عکس فوری بندازه مثل تلفن سکه ایها از اون استفاده میکنه
عجیب!!!!!!!!111
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار