نگرانی وزارت بهداشت از قاچاق ترامادول
کد خبر: ۱۵۶۸۴
تاریخ انتشار: 2015 October 25    -    ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰
در پی برخی اظهارات درباره قرص ترامادول و تاکید بر اجرای قوانین مربوطه از سوی وزارت بهداشت، رییس سازمان غذا و دارو گفت: متاسفانه با قاچاق جدی در زمینه قرص ترامادول به داخل کشور روبرو هستیم و باید پیگیری‌های خود را حتی خارج از شبکه داروخانه‌ای گسترش دهیم.

دکتر رسول دیناروند، در پاسخ به برخی گفته‌ها مبنی بر لزوم مشخص شدن تکلیف قرص ترامادول در کشور، گفت: یکی از دلایل اصلی دسترسی آسان به قرص ترامادول، قاچاق است. در حوزه مسئولیت ما ترامادول تحت نظارت و سهمیه‌بندی تولید می‌شود و این نظارت بسیار سختگیرانه است.

وی با بیان اینکه متاسفانه با یک قاچاق جدی در زمینه قرص ترامادول به داخل کشور روبرو هستیم، گفت: البته نیروی انتظامی نمونه‌های متعددی از قاچاق ترامادول را توقیف کرده است و متاسفانه شاهدیم که این ترامادول در شبکه‌های غیررسمی توزیع می‌شود. این موضوع جزو مواردی‌ست که موجب نگرانی ما هم شده است.

دیناروند با تاکید بر لزوم نظارت‌های جدی‌تر در این زمینه، گفت: باید نظارت‌های خود را در این حوزه جدی‌تر گرفته و این نظارت را قوی‌تر کنیم. همچنین باید پیگیری‌های خود را حتی خارج از شبکه داروخانه‌ای مانند سوپرمارکت‌ها، عطاری‌ها و هر کجا که ممکن است محصولات غیرمجاز قابل عرضه باشد، گسترش دهیم.

وی افزود: خوشبختانه در این زمینه جلساتی با ریاست سازمان تعزیرات حکومتی داشته‌ایم و ایشان نیز آمادگی خود را جهت همکاری و حمایت اعلام کرده‌اند. در همین راستا قرار است همکاری‌های دو سازمان توسعه یابد.

ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار