نکاتی در مورد شست و شو و تعمیر پوشاک پشمی و بافتنی
کد خبر: ۱۵۶۷۳
تاریخ انتشار: 2015 October 27    -    ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
اگر لباس پشمی لک شده است ، قبل از شستن لباس آن را پاک کنید. برای این کار، لک را با آب گرم نمدار کنید، سپس کمی پودر پاک کننده روی آن بریزید و با یک ابر آن را پاک کنید.
آبی که برای شستن و آب کشیدن لباسهای پشمی استفاده می شود باید سرد یا ولرم باشد آب داغ، پشم را چروکیده و پشم سفید را زرد می کند.

اگر از پودر استفاده می کنید پودر را خوب درآب حل کنید، پشم آب زیادی را به خود می گیرد بنابراین آب و کف زیادی تهیه کنید.

نکاتی در مورد شست و شو و تعمیر پوشاک پشمی و بافتنی

اگر لباس پشمی لک شده است ، قبل از شستن لباس آن را پاک کنید. برای این کار، لک را با آب گرم نمدار کنید، سپس کمی پودر پاک کننده روی آن بریزید و با یک ابر آن را پاک کنید.

برای شستن لباس پشمی لازم نیست آنرا مالش دهید گاهی با قرار دادن لباسها در آب و کف، لباس تمیز می شود . به هر حال 10 – 5 دقیقه درآب و کف ، لباس تمیز می شود . به هر حال تا جایی که می توانید لباس را کمتر مالش دهید، چون مالیدن زیاد لباس باعث می شود لباس کش بیاید و شکل خود را از دست بدهد.

پس از خیساندن لباس آب آن را خالی کنید و لباس را آبکش کنید .

بعد از آبکشی لباس را به آرامی فشار دهید، بهتر است لباس را داخل یک حوله بگذارید و بعد فشار دهید تا آب آن گرفته شود .

برای خشک کردن لباس آن را  دور از نور خورشید ،روز یک روزنامه یا یک حوله (سطح صاف) پهن کنید تا خشک شود .

موقع اتو زدن همیشه از دستمال یا کاغذ روزنامه که بین اتو و لباس بافتنی قرار می گیرد،استفاده کنید و یا از پشت لباس، اتو بکشید.

بهتر است لباسهای پشمی را اتو نکشید ، بلکه اتو را آرام روی لباس فشار دهید و بردارید.

هنگام ، اتو باید لباس نمدار باشد .می توانید برای اتو کردن لباسهای پشمی از اتوی بخار استفاده کنید.

اگر به آب آخرین آب کشی دو قاشق غذاخوری گلیسیریناضافه کنید، حالت نرمی پیدا می کنند. همچنین می توانید لبسها را در مخلوطی از بی کربنات دو سود بخیسانید.

نکاتی در مورد شست و شو و تعمیر پوشاک پشمی و بافتنی

اگر لباس پشمی نمدی را به مدت یک ساعت درآب پخت لوبیای سفید ( آبی که سرد شده باشد)قرار دهید ، حالت اولیه خود را به دست می آورند.

اگر جورابهای  پشمی شما حالت خود را از دست داده است و به صورت صاف و نمدی در آمده اندآنها را یک شب تا صبح درآب مخلوط سیب زمینی خام رنده شده قرار دهید، مجدداً به حالت اول خود بر می گردند.

برای شستن پلیورها بهت است از شامپو استفاده کنیدشامپو به تارو پودر لباس پشمی آسیب نمی رساندو آن را به هم چسپیده نمی کند ، بلکه حالت نرم و لطیفآن را حفظ می کند .

عیب پولیورهای پنبه ای این است که در موقع شستشو به راحتی وا می رود . برای پرحیز از این مساً له آنها را داخل رو بالشی گذاشته و سر آنها را به دقت بست.سپس داخل ماشین رخت شویی انداخت.

با پرزهای بلوزهای پشمی چه کنیم؟

وقتی فصل سرما از راه می رسد و کم کم لباسهای پشمی لا به لای لباسهای دیگر خانواده خودشان را نشان می دهند مشکل خانم خانه زیاد می شو دچون می بیند بسیاری از بلوزهای پشمی معلوم نیست به چه دلیل پرزهایشان درآمده و به اصطلاح گره گره شده اند و ضمن آنکه به شکل بدی سر تا سر بلوز یا پولیور را فرا گرفته اند از سوی هم باعث شده اند که این لباسها به صورت کهنه یا فرسوده به نظر برسند و شاید هم دلیل دیگر از آن استفاده ای نشود. اگر شما هم با این مشکل روبرو شدید، زیاد غصه نخورید چرا که گره های آن را از بالا به پایین و از چپ به راست با یک ماشین ریش تراشی با یک تیغ صورت تراشی، بگیرید سپس با یک ماهوت پاک کن ( برس لباس) آن را برس بکشید .آن گاه می بینید که خیلی خوب و مثل روز اول پرزدار می شود و کاملاً نو به نظر می رسد.

روش دیگر این است که اگر بلوز یا پلیور شما رنگ نمی دهد، آن را در تشت یا لگن «روی» که در آن آبی که به آن ده تا بیست  درجه سرکه یا آبلیمو اضافه کرده اید دو روز بدون کمترین چنگ زدن بخوابانید و بعد ، بدون آن که فشار دهید و به اصطلاح بچلانید در یک سطح  صاف پهن کنید تا خشک شود. آن گاه خواهید دید که چطور«گره گره ها» از یکدیگرباز شده اند.

آسیب لباسهای پشمی

لباسهای پشمی به چند دلیل آسیب می بینند:

شستشو با صابون یا محلولهای نرم کننده .استفاده از آب داغ . تغییر دادن یکباره لباسها از آب سرد به گرم و استفاده از پاک کننده های کلردار . مالش دادن و چلاندن زیاد لباس . دست زدن زیاد به لباس، موقعی که هنوز خیس است.

زندگی نو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار