فیلم های بلند سینمایی که با یک برداشت ساخته شده اند!
کد خبر: ۱۵۶۶۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2015 October 29    -    ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱
اینبار در پنج برتر به سراغ معرفی « 5 فیلم بلند سینمایی که با یک برداشت ساخته شده اند » رفته ایم که امیدواریم مورد پسند شما واقع گردد.
یکی از سخت ترین روش های فیلمسازی، ضبط یک اثر بصورت تک برداشت می باشد بدین معنا که فیلمساز اثر مطبوعش را تنها با یک برداشت از ابتدا تا انتها ضبط می کند و تمام عوامل می بایست در اوج هماهنگی باشند تا کوچکترین اختلالی در ضبط تصاویر ایجاد نگردد چراکه در اینصورت می بایست کل مدت زمان فیلم را از ابتدا ضبط نمایند!

اینبار در پنج برتر به سراغ معرفی « 5 فیلم بلند سینمایی که با یک برداشت ساخته شده اند » رفته ایم که امیدواریم مورد پسند شما واقع گردد.

5 فیلم بلند سینمایی که با یک برداشت ساخته شده اند

5- تایم کد (Timecode) : این فیلم محصول سال 2000 آمریکا با بازی سلما هایک می باشد. در این فیلم کارگردان مایک فیگیز، تمام زمان فیلم را در یک برداشت به مدت 84 دقیقه ضبط کرد. البته 4 دوربین دیجیتال بطور همزمان این 97 دقیقه را ثبت کردند تا کارگردان بتواند تغییر زاویه مورد نظرش را در صحنه های مختلف اعمال نماید اما بهرحال « تایم کد » بدون توقف و در یک برداشت کامل ساخته شده است.

5 فیلم بلند سینمایی که با یک برداشت ساخته شده اند

4 - کشتی روسی (Russian Ark ) : یکی از دشوارترین شرایط فیلمبرداری فیلمهایی که با یک برداشت ساخته می شوند را در این لیست 5 فیلمه، « کشتی روسی » دارا می باشد که محصول سال 2002 روسیه می باشد. از حیث طراحی صحنه و لباس و تعداد بازیگران و در مجموع کیفیت اثر، « کشتی روسی » قطعا برترین اثر لیست ماست.

5 فیلم بلند سینمایی که با یک برداشت ساخته شده اند

3- تله راتی (Rati Chakravyuh ) : عجیب و غریب ترین فیلم این لیست، « تله راتی » می باشد که محصول سال 2013 هندوستان می باشد. داستان این فیلم درباره چند نفر است که دور هم می نشینند و با هم صحبت می کنند و دوربین هم در یک تک برداشت 102 دقیقه ای، گفتگوهای بی خاصیت این افراد را به تماشاگر ارائه می کند. نکته جالب درباره تک برداشت بودن این فیلم در آن است که بازیگران فیلم گاها دیالوگ را فراموش می کنند اما کارگردان توجهی نمی کند و دوربین را به حدی در اطراف بازیگران می چرخاند تا مخاطب سرش گیج برود و به دنبال قرص آرامبخش باشد! لازم به ذکر است که هیچ سینماداری سراغ « تله راتی » نرفت!


5 فیلم بلند سینمایی که با یک برداشت ساخته شده اند

2- ماهی و گربه : اگرچه « ماهی و گربه » به کارگردانی شهرام مکری هنوز بطور رسمی نامش درلیست طولانی ترین آثاری که بصورت " تک برداشت " ضبط شده اند قرار نگرفته، اما احتمالا این اتفاق بزودی خواهد افتاد. فیلم موفق شهرام مکری نیز از جمله آثاری است که بصورت تک برداشت ساخته شده و مدت زمان آن 134 دقیقه می باشد. « ماهی و گربه » همچنین یکی از موفق ترین آثار تولید شده در سینمای ایران در سالهای اخیر به شمار می رود که موفقیت های بین المللی زیادی کسب کرده است.

1- ویکتوریا ( Victoria ) : محصول سال 2015 آلمان که در مدت زمان 138 دقیقه بدون توقف فیلمبرداری شده است. « ویکتوریا » درباره چند جوان خلافکار آلمانی است که با دختری اسپانیایی به نام ویکتوریا آشنا می شوند و از او می خواهند تا همراهشان باشد که منجر به بروز اتفاقات مختلفی می شود. تماشای بیش از 2 ساعت دوربین روی دست آن هم با تکان های شدید، قطعا تماشاگر صبوری نیاز دارد. چنانچه قصد دارید صبوری خودتان به هنگام تماشای یک فیلم را بسنجید، می توانید سراغ « ویکتوریا » بروید!

مووی مگ
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
8
2
دیدن این فیلم ها وقت طلف کردنه و یه ادم بیکار و صبور میخاد
پاسخ ها
هادی
| |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
شما وقتتو با کارتی مفید تلف کن پس
كارشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
0
5
طناب آلفرد هيچكاك را از قلم انداختيد... در واقع اولين فيلم سكانس پلان را آلفرد هيچكاك با فيلم طناب ساخت.
پاسخ ها
هادی
| |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
دوست من اون فیلم دوتا کات خورده و با نماهای سیاه قصد گول زدن تماشاچی رو داشته که توی این امر موفق بوده
وحید
| |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
هادی جان، تمام "لانگ تک نماها" تعدادی کات دارند مثلا طناب 8 کات دارد و اغلب مخفی هستند. فقط در طناب یک مقدار ناشیانه کات زده شده همونطور که گفتی دوربین بدون دلیلِ داستانی و ... میره تو کمر بازیکن و صحه سیاه میشه و ...! حالا چون طرف هیچکاکه فراستی ازش تعریف می کنه ولی به قول خودش این کارا رو کارگردانای دسته 10 ما هم نمی کنن!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار