مواد غذایی برای سوزاندن لحظه به لحظه کالری
کد خبر: ۱۵۶۴۶
تاریخ انتشار: 2015 October 25    -    ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
گیاهان دارویی با کنترل متابولیسم بدن به کاهش وزن کمک می‌کند که با مصرف صحیح گیاهان دارویی می‌توان تناسب اندام را نتیجه گرفت.
یک متخصص طب سنتی ، گفت: افراد می‌توانند بطور مستقیم از ساقه و ریشه و برگ و گلبرگ گیاه استفاده کنند و یا از آنها ‌بصورت ‌عرقیات و ‌دمنوش استفاده کنند.
دکتر علیرضا ‌پور داراب افزود: میوه‌های سرشار از ویتامینc مثل مرکبات، لیمو،پرتغال، ‌گریب ‌فروت و مواد غذایی دارای فیبر خاصیت چربی سوزی دارند. این مواد می‌توانند ‌آمینو اسید کارنتین را تحریک کنند تا ظرفیت چربی سوزی بدن را بالا برید.ویتامین c چربی را رقیق می‌کند و باعث می‌شود اثر کمتری روی بدن فرد داشته باشد.مواد لبنی سرشار از کلسیم هم می‌توانند به عنوان چربی سوز عمل کند.
وی افزود: از کرفس هم می‌توان به عنوان یک چربی‌سوز قوی استفاده کرد.افتیمون و انیسون هم به عنوان دو ماده قوی چربی‌سوز استفاده کرد، هرچه رو به فصل سرد می‌آوریم باید از مواد غذایی گرم مثل زیره استفاده کرد، چراکه هم خاصیت چربی سوزی دارد و هم متابولیسم بدن را متعادل می‌کند.
این متخصص طب سنتی ادامه داد: از گل سرخ هم می‌توان ماده‌ای دیگر برای سوزاندن کالری استفاده کرد، چراکه هم خاصیت آرام بخش را دارد. روی سیستم ذهنی تأثیر می‌گذارد و می‌تواند سوخت‌وساز بدن را تنظیم کند.
وی خاطرنشان کرد: مواد غذایی که دارای فیبر بالایی هستند مثل سبوس برنج می‌تواند تأثیر زیادی بر چربی سوزی داشته باشد، این مواد خاصیت ملین نیز دارد.
پور داراب در پایان خاطرنشان کرد: مواد غذایی گیاهی می‌تواند خاصیت ‌پایدارتری برای سوزاندن کالری داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار