با جاذبه های گردشگری هند و باکو آشنا شوید
کد خبر: ۱۵۶۲۸۹
تاریخ انتشار: 2019 September 12    -    ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
کشور هند با جمعیتی بیش از یک میلیارد نفر به عنوان دومین کشور پرجمعیت جهان شناخته شده است و دین رسمی مردم آن بودا و زبان رسمی شان هندی و انگلیسی می باشد و دارای جاذبه های گردشگری زیادی می باشد.

کشور هند با جمعیتی بیش از یک میلیارد نفر به عنوان دومین کشور پرجمعیت جهان شناخته شده است و دین رسمی مردم آن بودا و زبان رسمی شان هندی و انگلیسی می باشد و دارای جاذبه های گردشگری زیادی می باشد. شهر باکو به عنوان یک شهر تاریخی و زیبا،به عنوان مرکز جمهوری آذربایجان شناخته شده است و مردمان این سرزمین ترک زبان می باشند.شهرت این شهرت به خاطر جاذبه های گردشگری آن می باشد.

 

معرفی کشور هند :

کشور هند ، با جمعیتی بالغ بر یک میلیارد نفر به عنوان یکی از پرجمعیت ترین کشورهای آسیایی در جهان شناخته شده است . پایتخت سیاسی و اقتصادی این کشور ، دهلی نو می باشد . این کشور ادیان و قومیت های زیادی را در دل خود جای داده است . واحد پول این کشور روپیه می باشد . علاوه بر زبان هندی و انگلیسی ، بیست و دو زبان دیگر در این کشور رایج است . وجود قومیت های مختلف باعث ایجاد جاذبه های گردشگری زیادی در این کشور شده است . از جمله مهمترین جاذبه های گردشگری هند ، می توان به تاج محل ، جزیره هولاک ، پارک ملی بنداوگر ، دارمسلا ، کاخ میسور ، قلعه عامر ، خاجوراهو و... اشاره نمود .

با جاذبه های گردشگری هند و باکو آشنا شوید

 

معرفی شهر باکو :

شهر باکو ، به عنوان یک شهر تاریخی ، به عنوان پایتخت جمهوری آذربایجان شناخته شده است و جمعیتی بیش از سه میلیون نفر دارد و از یکی از مخازن نفت جهان را دارا می باشد . به لحاظ تقسیم بندی جغرافیایی به یازده ایالت تقسیم شده است . این شهر دارای جاذبه های زیادی می باشد که بسیاری از این جاذبه ها تحت تاثیر حوادث طبیعی و انسانی دست خوش تغییرات زیادی شده اند که از جمله این جاذبه ها می توان به شهرقدیم باکو ، برج دختر ، قطار کابلی ، چشم باکو ، برج های شعله و بسیاری موارد دیگر اشاره نمود . در ادامه این مقاله به  معرفی مهمترین جاذبه های گردشگری هند و باکو و توضیحات ارزانترین تور باکو  به تفکیک اشاره می نماییم.

 

مهمترین دیدنیهای هند و باکو و ویژگی های آن ها :

1 . تاج محل  از مهمترین جاذبه های گردشگری هند :

به گزارش سفر باتو ، بنای معروف و مرمرین تاج محل در شهر آگرا واقع شده است و نمادی از کشور هند می باشد و در بیشتر ایام سال گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند .

2 . بنای باشکوه اودی پور :

از دیگرجاذبه های معروف هند ، شهر اودی پور می باشد که بناهای باشکوهی در این شهر وجود دارد . در این شهر بناهای سلطنتی ، قصرها و کاخ ها وجود دارد و گوشه ای از زندگی سلطنتی را برای گردشگران داخلی و خارجی آشکار می نماید . همچنین در این شهر زیبا هتل ها و اقامتگاه های مختلف و با قیمت های مناسب وجود دارد .

3 . ویرانه های باستانی همپی :

در این منطقه شگفت انگیز ، بقایای تاریخی و ویرانه های باستانی مانند ویجایاناگار که آخرین پایتخت و یکی از بزرگترین و گسترده ترین هند در تاریخ هند می باشد .در این منطقه سنگ نگاره ها و تخته سنگ های زیادی وجود دارد که وجود این آثار باعث ثبت نام شهر همپی در لیست جاهای دیدنی جهان شده است .

4 . غارهای آجانتا و إلورا از بهترین جاذبه های گردشگری هند :

این غارهای زیبا و چشم انداز های زیبا در شمال ایالت مهاراشترا در تور هند قرار دارند و در دل کوه ها کنده کاری شده اند و به لحاظ باستان شناسی بسیار با اهمیت می باشند . تعداد غارهای واقع در این منطقه به بیش از سی غار می رسد و در قرون ششم و یازدهم میلادی ساخته شده اند و در لیست قدیمی ترین دیدنیهای جهان قرار گرفته است .

5 . واراناسی :

این مکان مذهبی که مقصد بسیاری از گردشگران می باشد و چهره ای متفاوت تر از سایر شهرهای هند دارد . آداب و رسوم مذهبی این شهر در کناره های رود گنگ انجام می شود .

 

معروف ترین جاذبه های گردشگری شهر باکو :

1 . کاخ شیروانشاه :

این کاخ باشکوه که در شهر قدیم باکو واقع شده است ، در زمان پادشاهی شیروانشاه و در قرن پانزدهم بناگردیده است و در لیست آثار تاریخی جهان و معروفترین جاذبه های گردشگری باکو ثبت گردیده است .

2 . معبد آتشگاه از قدیمی ترین جاذبه های گردشگری باکو :

این بنا و مکان مذهبی که در سی کیلومتری شهر تاریخی باکو واقع شده است ، در قرن هجدهم بنا شده است و گوشه ای از آتش پرستی را نشان می دهد و از قدیم تاکنون یکی از پرطرفدارترین مکان های پر رفت و آمد محسوب شده است .

3 . مرکز فرهنگی حیدرعلی اف :

این مرکز که از جدید ترین جاذبه های گردشگری باکو محسوب می شود ، در سال دوهزار و چهارده تأسیس شده است و در این مکان گالری های هنری ، سالن های کنسرت ، کتابخانه و سالن رستوران وجود دارد .

4 . موزه تاریخ :

این مکان تاریخی که در شمار جاذبه های گردشگری باکو قرار دارد ، به نام یکی از شخصیت های معروف آذربایجان می باشد و از سه بخش اصلی تشکیل شده است که در هر بخش اقلام پرزرق و برق تاریخی ، املاک خصوصی افراد و عمارت خانواده تقیف قرار دارد . برای مشاهده قیمت تور کربلا به سایت سفر باتو مراجعه کنید.

5 . بلوار شهر از زیباترین جاذبه های گردشگری باکو :

این بلوار معروف به بلوار دریاکنار نیز معروف است که با قدم زدن در کنار آن می توان سواحل دریای خزر را مشاهده نمود و در اطراف آن رستوران ها، مراکز خرید و... وجود دارد .

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار