ریش چه فوایدی برای مردان دارد
کد خبر: ۱۵۶۲۲۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: 2019 September 11    -    ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴
بسیاری از مردان گاهی میان تراشیدن ریش هایشان یا نگهداری آن‌ها حیران می‌مانند و نمی‌دانند کدام را انتخاب کنند. پرسشی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا نگهداری و داشتن ریش فوایدی هم دارد و یا تراشیدن آن مضر است؟ و یا این که این موضوع مربوط به سلیقۀ عمومی است و هیچ ارتباطی به این مسائل ندارد.

ریش چه فوایدی برای مردان دارد«تابناک باتو»  بسیاری از مردان گاهی میان تراشیدن ریش هایشان یا نگهداری آن‌ها حیران می‌مانند و نمی‌دانند کدام را انتخاب کنند. پرسشی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا نگهداری و داشتن ریش فوایدی هم دارد و یا تراشیدن آن مضر است؟ و یا این که این موضوع مربوط به سلیقۀ عمومی است و هیچ ارتباطی به این مسائل ندارد.

 

ریش چه فوایدی برای مردان دارد

سپر محافظی در مقابل نور خورشید است

مطالعات انجام شده توسط چندین مرکز تحقیقاتی نشان داده است که ٪ اشعه ماوراء بنفش تولید شده توسط خورشید می‌تواند توسط ریش انسان مسدود شود و در واقع، ریش می‌تواند از رسیدن آن‌ها به پوست جلوگیری کند این پژوهش همچنین نشان میدهد که اشعه‌های UV به عنوان علل سرطان محسوب می‌شوند.

به همین دلیل با تراشیدن ریش‌ها این خاصیت آن‌ها نیز از بین می‌رود. تراشیدن ریش‌ها در طولانی مدت می‌تواند مرد را در معرض ابتلا به سرطان پوست قرار دهد.

علائم آلرژی و ابتلا به آسم را کاهش می‌دهد

مردانی که نسبت به فصول مختلف و بو‌ها، گرده گل و گرد و غبار حساسیت دارند، پیشنهاد می‌شود سبیل بگذارند، ریش و سبیل همانند یک فیلتر عمل می‌کنند و مواد آلرژی زا را قبل از آنکه وارد بینی و دهان شوند و موجب عطسه، آب ریزش بینی و خارش گردند به خود می‌گیرند.

ریش چه فوایدی برای مردان دارد

جلوگیری از بیمار شدن

ریشی که زیر چانه و گردن رشد می‌کند دمای گردن را بالا می‌برد و می‌تواند از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کند.

«مو عایقی برای حفظ گرمای بدن است. ریش بلند و پرپشت مانع از سرمای هوا می‌شود و دمای گردن را افزایش می‌دهد، به این ترتیب زمانی که در معرض هوای بیرون باشید یک مزیت محسوب می‌شود». موی صورت مانند یک مانع فیزیکی در برابر هوای سرد عمل می‌کند: «مو‌های اطراف چانه و گردن یک لایه‌ی محافظ ایجاد می‌کند».

عفونت‌ها و جوش‌های پوستی را کاهش می‌دهد

بر اساس اظهارات دکتر مارتین وید، متخصص پوست در کلینیک پوست و موی لندن، عدم اصلاح با تیغ به معنای داشتن صورتی کم خراش‌تر است. اصلاح با تیغ عامل اصلی عفونت‌های میکروبی در قسمت ریش است.

کمتر سرما می‌خورید

داشتن ریش ضخیم زیر چانه و گردن، دمای گردن را افزایش می‌دهد و می‌تواند عاملی برای عدم ابتلا به سرماخوردگی باشد.

بر اساس اظهارات دکتر کارول واکتر، مو می‌تواند عایقی برای گرم نگه داشتن صورت و گردن باشد.

کاهش عفونت

دکتر مارتین وید متخصص پوست می‌گوید داشتن ریش و سبیل به معنای آن است که موی صورت اصلاح نشده؛ مسأله‌ای که عامل اصلی عفونت‌های باکتریایی در ناحیه‌ی ریش است: «اصلاح صورت با تیغ باعث ایجاد جوش، مو‌های زیرپوستی و فولیکولیتیس (التهاب و عفونت فولیکول‌های مو) می‌شود، بنابراین مردان می‌توانند از مزایای داشتن ریش استفاده کنند».

علائم و سرعت پیری پوست را کم می‌کند

افرادی که خنده عمیقی دارند یا می‌خواهند پیری پوست اطراف لب‌ها را بپوشانند، بهتر است از ریش و سبیل کمک بگیرند. مو‌های صورت می‌تواند پوست را در شرایط جوان و شاداب نگه دارد.

این مو‌ها همواره پوست را مرطوب نگه می‌دارند، از پوست در مقابل باد حفاظت می‌کنند و موجب می‌شوند که پوست خشک نشود. وجود پیاز مو و غده‌های چربی روی صورت نیز به این مسئله کمک می‌کند.

جذابیت بیشتر با داشتن ریش!

جذابیت بیشتر با داشتن ریش! این کلام بیهوده‌ای نیست. نتایج مطالعاتی که بر روی جامعۀ آماری ۱۰۰۰ مرد در نیویورک انجام شده، ۵۵ ٪ از این مردان دارای ریش بودند و اعتقاد داشتند که ریش داشتن آن‌ها را جذاب‌تر نشان می‌دهد و ۴۱ ٪ این عده نیز معتقد بودند که نگهداری و آرایش ریش، حس اعتماد به نفس را در آنان تقویت می‌کند.

اما تمام این فواید به شرطی به دست می‌آید که آقایان فرصت کافی برای رسیدگی به بهداشت ریش خود را داشته باشند.

ریش چه فوایدی برای مردان دارد

محافظت از ریش

استفاده مرتب از شامپو و نرم کننده

ریشتان به مراقبت و توجه مرتب نیاز دارد تا در بهترین حالت خود باقی بماند. هر یک مدت در کنار شامپو کمی نرم کننده نیز استفاده کنید، این کار به قوی کردن مو‌ها و ضخیم‌تر نشان داده شدنشان کمک می‌کند. شستن ریش و سبیل با صابون ملایم یا شامپو بچه باشد.

استفاده از روغن محافظ

اگر ریشتان را در معرض هر گونه عناصر و مواد شیمیایی گزنده قرار دهید – برای مثال، شنا در استخری که سرشار از کلر است، باید لایه‌ی سبکی روغن روی ریش استفاده کنید. 

دستان خود را بشویید. با نوک انگشتان (بدون ناخن) بصورت دورانی روغن را ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر روی ریش و سبیل خود ماساژ دهید.

این کار را هفته‌ای ۳ الی ۴ بار انجام دهید.

بیتوته

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
2
2
مو کلن چیزه مزخرفیه

اگر انسان ها بدون مو بودند خیلی بهتر بود
سلطان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
2
6
یه زمانی برای تیرآهن و سهمیه سیمان خیلی کاربرد داشت
محمد کیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
2
2
شما هر چی میخاین بگین ولی ریش منبع تجمع آلودگی و میکرب و نزدیک دهان و بینی است حال خود دانید .
amin
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
1
4
با توجه به گرونی تیغ ریش تراش یکی دیگه از فوایدش با ریش نزدن کلی پول می تونی پسنداز کنی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار