چند درصد ایرانیان ماهواره دارند؟
کد خبر: ۱۵۶۲
تاریخ انتشار: 2015 June 04    -    ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۵
عضو انجمن روان‌شناسان ایران گفت: ماهواره کاری کرده که حرمت‌ها شکسته شده و روی افکار مردم تأثیر گذاشته است و این‌ها اوج تخریب ماهواره است.

عظیم دارایی‌فاضلی در میزگرد تخصصی با موضوع ماهواره ، با اشاره به اینکه برخورد قهری با ماهواره پیامدهای نامطلوب داشته است، افزود: براساس آمار بیش از 90 درصد مردم ایران ماهواره دارند و در این بین نه تنها خانواده‌های غیرمذهبی بلکه حتی خانواده‌های مذهبی هم از ماهواره استفاده می‌کنند.

وی اظهار کرد : اهدافی که ماهواره دارد به‌صورت غیرمستقیم است. سریال‌های ادامه‌دار پخش می‌کند، فیلم پخش نمی‌کند چون بعد دو ساعت تمام می‌شود و فراموش می‌شود اما سریال‌های 100 قسمتی و بیشتر می‌سازند که 10 قسمت اول بحث غیراخلاقی هم ندارد برای همین پدر، مادر، دختر و همه باهم فیلم خانوادگی را می‌بینند اما 10 قسمت بعد روان‌شناسان می‌گویند که به‌صوت غیرمستقیم قُبح‌ها شکسته می‌شود، بحث‌های غیراخلاقی راحت‌تر بیان می‌شود.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: بیشتر مردم ایران نسبت به سریال‌هایی که ادامه‌دار باشد علاقه نشان می‌دهند. آن‌ها سریال‌های 100 الی 200 قسمتی می‌سازند همان‌که تمام شود سریال دیگری می‌سازند و این چنین روی افکار مخاطبان که اکثراً هم زنان خانه‌دار هستند تاثیر می‌گذارند.

دارایی‌فاضلی اضافه کرد: الان ماهواره در سطح مهدکودک‌ها برنامه دارد ما اگر بخواهیم کیفی برای بچه‌مان بخریم شخصیت ایرانی نمی‌خریم چون بچه قبول نمی‌کند چون آن‌ها روی افکار مردم از کودکی تا بزرگسالی کار کرده‌اند.

وی بیان کرد: در حال حاضر دشمن لشگرش را در خانه‌های ما آماده می‌کند یعنی الان هر خانه یک لشگر و نیرو برای آمریکا دارد هم‎اکنون هر خانواده‌ای که بگوییم ماهواه را جمع کند می‌گوید بگذارید این سریال تمام شود، سریال تمام می‌شود اما سریال بعدی شروع می‌شود و جایگزین قبلی می‌شود.

عضو انجمن روان‌شناسان ایران به پیامدهای منفی ماهواره اشاره کرد و گفت: ماهواره کاری کرده که حرمت‌ها شکسته شده، روی افکار مردم تاثیر گذاشته و این‎ها اوج تخریب ماهواره است.

دارایی فاضلی گفت: ماهواره اول شیرین است ولی به‌تدریج یک سمی را وارد بدن می‌کند که وابستگی و اعتیاد می‌آورد و برگشت هم ندارد.

وی خاطرنشان کرد: مشکل خوراک فکری است که صداو سیما انجام نمی‌دهد اگر آسیب‌های ماهواره و اثرات مخرب آن روی خانواده را بتوان با حضور کارشناسان مستندسازی کرد و به‌صورت مستمر از تلویزیون پخش کرد می‌توان ماهواره را جمع کرد.

فاضلی‌دارایی گفت: اگر مردم آگاهی داشته باشند می‌توان بساط ماهواره را جمع کرد الان زن و مرد علناً به‎هم خیانت می‌کنند چون ماهواره تبلیغ کرده و تاثیرگذار بوده است اما اگر آسیب‌های ماهواره در برنامه‌های مستند بیان شود، می‌توان ماهواره را کنار گذاشت.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار