بزرگترين شبيه خواني ميداني کشور
کد خبر: ۱۵۵۶۸
تاریخ انتشار: 2015 October 24    -    ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
بزرگترين شبيه خواني ميداني کشور همزمان با تاسوعاي حسيني در شهرستان شوش برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري موج؛ اين شبيه خواني با قدمت بيش از نيم قرن، در مساحت بيش از 5 هکتار و با حضور بيش از يک هزار نفر عوامل اجرايي شامل نقش آفرينان ،سرخ پوشان وتدارکات و با شرکت 500 نفر از عاشقان سرور و سالار شهيدان حضرت ابا عبدالله الحسين از سراسر استان جنب ميدان امام حسين اين شهرستان برگزار شد.

در اين شبيه خواني از بيش از 300 اسب و 40 شتر به همراه سوارکاران استفاده شده است و سوارکاران و نيزه‌داران ، شمشير و بازيگران زره‌پوش و جوشن ‌پوش ، صداگذاري جداگانه و طـواف کنندگان کعبه از بين خانوداه هاي شهدا ، جانبازان و متدينين شوش انتخاب شدند
اين شبيه خواني ازساعت 7 و نيم صبح امروز به زبان فصيح عربي شروع شده ودر مدت 10 ساعت و در 72 مجلس به بيان واقعه کربلا و قيام سرور و سالار شهيدان و ياران باوفايش در راه امر به معروف و نهي از منکر رادر قالب اشعار فصيح عربي مي پردازد.

اين مراسم فردا و همزمان با عاشوراي حسيني به زبان فارسي به بيان رشادت هاي سرور و سالار شهيدان ابا عبدالله الحسين مي پردازد.

گفتني است درشهرستان شوش مراسم عزاداري درروز عاشورا فقط بصورت تعزيه خواني است ومهماناني ازخارج کشورازجمله آلمان نيزبراي شرکت دراين مراسم به ايران مي آيند.اين شبيه خواني به عنوان بزرگترين شبيه خواني ميداني سال 87 در فهرست آثار ملي و معنوي کشور به ثبت رسيد.

موج
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار