تغذیه نادرست دلیل اصلی سرطان است
کد خبر: ۱۵۵۲۸
تاریخ انتشار: 2015 October 23    -    ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰
دکتر حسین رضایی‌زاده تشریح کرد: اصلاح سبک زندگی اولین و مهم‌ترین اصل در حفظ و ارتقای سطح سلامتی در طب ایرانی است که بر همین اساس در پیشگیری از سرطان نیز نقشی اساسی دارد. با توجه به اینکه در بسیاری از عوامل ایجاد سرطان از نظر پزشکی رایج و طب ایرانی اشتراک نظر وجود دارد، این نظرات تا حد بسیار زیادی قابل اعتماد هستند.

رییس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: نقش اساسی تغذیه چه از نظر عدم هضم و جذب و دفع صحیح و چه از نظر وجود زمینه سرطان‌زایی مورد توجه است. روش‌های طبخ و مواد افزودنی، رنگ دهنده‌ها، طعم دهنده‌ها و نگهدارنده‌ها، تغذیه نادرست دام و طیور همگی زمینه لازم برای تغییر بدن در سطح سلولی و مواد درونی را فراهم می‌کند.

وی افزود: بی‌تردید عوامل محیطی مانند آلودگی هوا و آلاینده‌های هوایی و همچنین سیگار و قلیان در همراهی با مسایل روحی و روانی و استرس می‌توانند دست به دست هم دهند تا این بیماری شکل گیرد و دستگاه ایمنی بدن نتواند آن را اصلاح یا نابود کند. بنابراین سلول های سرطانی از کنترل خارج می شوند.

این متخصص طب سنتی در پایان، اصول ضروری طب ایرانی را برشمرد و گفت: اصول ضروری طب ایرانی شامل اصلاح آب و هوا، توجه به خوردنی‌ها و آشامیدنی‌های سالم و تازه و طبیعی، خواب و استراحت فیزیکی به اندازه و مناسب و در وقت لازم و درست، فعالیت فیزیکی و ورزش مناسب و تنظیم ساعات بیداری، اصلاح مسیرهای دفعی طبیعی مانند نگه نداشتن ادرار و مدفوع و اجازه به بدن برای تعریق کافی و در نهایت داشتن روحیه شاداب و سالم و پاک از آلودگی‌های ذهنی و کنترل استرس مهم‌ترین اصول طب سنتی برای اصلاح سبک زندگی و پیشگیری از سرطان هستند.


ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار