معرفی دقیق دولما باغچه استانبول
کد خبر: ۱۵۵۱۷۵
تاریخ انتشار: 2019 August 31    -    ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
استانبول شهر معجزه هاست. پایتخت عثمانی پُر است از معجزه هایی چون ایاصوفیه و مسجد سلطان احمد. شهر زیبای استانبول به عنوان توریستی ترین ناحیه ترکیه، زیبایی های بیشماری دارد.

استانبول شهر معجزه هاست. پایتخت عثمانی پُر است از معجزه هایی چون ایاصوفیه و مسجد سلطان احمد. شهر زیبای استانبول به عنوان توریستی ترین ناحیه ترکیه، زیبایی های بیشماری دارد. در بین تمامی جاذبه های گردشگری این شهر، قصر دولما باغچه استانبول همچون نگین سنگ تراشی شده در قلب تنگه بسفروس (بخش اروپایی) واقع شده است.

Dolmabahçe Sarayı یا سرای دلما باغچه، در حقیقت محل زندگی شاهان عثمانی تا آتاتورک بوده است. زمانی که سلطان عبدالمجید فرمان ساخت آن را داد، فکرش را هم نمی کرد بعدها دولما باغچه استانبول، صدرنشین لیست جاذبه های تور استانبول در تمام نقاط جهان بدل گردد.

این قصر 5 هکتاری با قدمتی بیش از 150 سال، امروزه به یکی از مکان های عمومی برای توریست های اقصی نقاط جهان تبدیل شده است. دولما باغچه استانبول به جز کاخ و سرای اصلی، دارای موزه شگفت انگیز ساعت و همچنین موزه موزیک می باشد. سرای آن ، بدون اغراق شاهکار و نماد سبک معماری نئوباروک است.

اگر قصد دارید با تور استانبول در فصل تابستان و بهار به ترکیه سفر کنید، مطمئنا دولما یکی از مقاصد شما خواهد بود. سفری بی نظیر و بیاد ماندنی و البته مقرون به صرفه در انتظار شماست. برای آشنایی بیشتر با این مکان منحصر به فرد با ما همراه شوید.

معرفی دقیق دولما باغچه استانبول

نمایی زیبا از کاخ دولما

 

زیبایی های سرا

به گزارش سفر باتو ، استانبول به عنوان پایتخت مسجد ها در جهان، دارای بیش از 300 مسجد و کلیسا می باشد. قصر دولما با آن چلچراغ سی و شش متری بزرگ، پذیرای چشمان زیبا پسند گردشگران می باشد. حتی با دیدن عکس های این کاخ حیرت آور، میتوانید به درون عمق تاریخچه معماری عثمانی فرو بروید.

شاید باورتان نشود، ولی این قصر رویایی دارای شش عدد حمام سنتی ترکی می باشد. دویست و هشتاد و پنج اتاق اصلی در آن وجود دارد که هر هر کدام زمانی پذیرای امپراطوران تاریخ ترکیه بوده است. اگر کمی دقت کنید، صدای فرمانروایان عثمانی را از در و دیوار آن خواهید شنید. اینجا روزی مهمترین مرکز سیاسی ترکیه بوده است. 43 عدد سالن ورودی بزرگ و حیرت انگیز تمامی اتاق های قصر را به هم وصل کرده است.

قدم زدن و راه رفتن در قصر ، حس خاصی را به انسان منتقل می نماید. گویی که در کنار آتاتورک قدم می زنید. هنگامی که برای نخستین مرتبه به این موزه می روید، تمام ساعت هایی که عقربه آن ها بر روی 9:05 دقیقه ایستاده اند، شما را متعجب خواهد کرد. سال 1938 آتاتورک کبیر در روی تخت یکی از اتاق های این کاخ در همین ساعت دیده از دنیا فروبست. پس از آن دیگر تبدیل به یک موزه باستانی ترکیه تبدیل شد.

معرفی دقیق دولما باغچه استانبول

نمای داخلی اتاق های تشریفات

 

اکثریت اتاق های کاخ، رو به دریا است. چشم انداز بی نظیر دولما باغچه ، از آن دست دیدنی هایی است که نظیرش را در هیچ کجا نخواهید یافت. هر مسافری که با تور استانبول به جهت دیدن این محل عازم ترکیه شده است، سرسرای این موزه گل سرسبد این کاخ می باشد. تمامی وسایل و تزئینات نمای داخلی سرسرا، همگی سلطنتی می باشد. این اتاق ها محل تشریفات از مهمانان سلطنتی انگلیسی بوده است و به همین علت بیشترین زرق و برق را داراست. نمونه این جذابیت ها لوستر 60 شاخه آن است.

 

بیشتر بخوانید: راهنمای اولین سفر به استانبول

 

اگر حسرت دیدن ساعت بیگ بن لندن را دارید، جای ناراحتی نیست، بهتر از آن را در کشور همسایه خود داریم. در قسمت ورودی قصر دولما یک بنای سر به فلک کشیده با معماری خیره کننده چشم و دل هر گردشگری را مات و مبهوت به خود می نماید. این برج ساعت 27 متری با 4 طبقه مجزا، همچنان زمان را با دقت بالا به تمام گردشگران نشان میدهد.

 

عبادتگاه سلطنتی ترکیه

با فرمان والده سلطان عبدالمجید، این نیایشگاه تاریخی شروع به ساخت نمود. این مسجد از مهمترین مساجد شهر استانبول به حساب می آید. این عبادتگاه شامل سه قسمت است که دوتای آن برای عموم مردم و نمازگزاران و دیگری (جلویی) برای عبادت سلاطین و مقامات رسمی کشور بوده است. محراب و نمای داخلی این مسجد از گرانترین سنگهای موجود ساخته شده است.

پنجره های طاووس شکل این مسجد در کنار دیگر جلوه های معماری باروک، بیش از پیش فضای دل نشینی را جهت عبادت و نزدیکی به خداوند متعال مهیا نموده است. در مجموع حال و هوای داخل مسجد به گونه ای است که تجربه آن تا سالها در خاطر شما خواهند ماند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار