تصاویری جدید از اسکلت مرد فیلی
کد خبر: ۱۵۵۱۷
تاریخ انتشار: 2015 October 24    -    ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
جوزف مِریک یا مرد فیلی 153 سال پیش پا به دنیا گذاشت و از 13 سالگی دیگر از حضور در جامعه اجتناب کرد. در سنین کودکی پوست جوزف به‌شدت ضخیم شد و غده‌ای در پیشانی‌اش رشد کرد. یکی از دستان و هردو پایش رشد غیرعادی داشتند و متأسفانه به دلیل نقص عضو و ظاهر نامطلوب نمی‌توانست کار عادی داشته باشد و مجبور بود در نمایش‌ها بازی کند.

تصاویری جدید از اسکلت مرد فیلی

وجه‌تسمیه مرد فیلی به دوران کودکی او برمی‌گردد. در آن زمان زائده‌ای گوشتی بالای بینی‌اش رشد کرد که تا حدی شبیه خرطوم بود. مردم معتقد بودند که مادر جوزف در زمان بارداری از یک فیل ترسیده و بینی‌اش به همین دلیل شبیه خرطوم شده است! هرچند پزشکان این زائده را از روی بینی‌اش برداشتند اما اسم مرد فیلی تا پایان عمر با وی ماند.

درنهایت جوزف توانست جایی دور از نگاه‌های استهزا کننده و پرسشگر مردم بیاید. درون آن جسم معیوب، شاعری بزرگ نهفته بود و باعث شد در میان طبقه اشراف و تحصیل‌کرده لندن مثل الکساندرا، دوشس وِلز، جایگاه مناسبی پیدا کند.

جوزف در 11 آوریل سال 1890 درحالی‌که 27 سال بیشتر نداشت، از دنیا رفت. دکتر فردریک ترویس با بررسی بدن این جوان به علت مرگش پی برد. جوزف به خاطر سنگینی وزن سر نمی‌توانست عادی بخوابد و همیشه نشسته می‌خوابید. دکتر ترویس اعتقاد داشت که در زمان مرگ مریک بینوا قصد داشته مانند انسان‌های عادی خوابیدن را تجربه کند و ازاین‌رو دراز کشیده بود و همین امر باعث شد که سر روی بدن سنگینی کرده و گردنش جابجا شود. هرچند دلیل اصلی مرگ وی دقیقا معلوم نشد بااین‌حال در تحقیقی که در سال 2001 انجام شد دانشمندان بر این گمان بودند که جوزف مبتلابه ترکیبی از سندروم پروتئوس و نروفیبروماتوسیس نوع یک بوده است. سالیان سال اسکلت مریک در موزه بیمارستان برای بازدید عموم آزاد بود، اما نهایتا آن را برداشتند و نسخه شبیه سازی شده ای را جایگزین کردند.

 در ادامه تصاویری جدید از جمجمه، لایه‌های مختلف سر و اندام‌های او را خواهید دید.

تصاویری جدید از اسکلت مرد فیلی

تصاویری جدید از اسکلت مرد فیلی
باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار