واردات ۴۲۰ هزار تن روغن پالم
کد خبر: ۱۵۵۰۴
تاریخ انتشار: 2015 October 23    -    ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، گفت: تا پایان امسال ۴۲۰ هزار تن واردات روغن پالم خواهیم داشت که این عدد ۳۰ درصد روغن مصرفی در کشور را تشکیل می دهد .

دکتر رسول دیناروند با اشاره به سیر نزولی واردات روغن پالم به کشور از سال ۱۳۹۲ تا کنون عنوان کرد: تا پایان سال ۴۲۰ هزار تن واردات روغن پالم خواهیم داشت که این عدد ۳۰ درصد روغن مصرفی در کشور را تشکیل می دهد.

وی افزود: واردات روغن پالم در سال ۱۳۹۲ برابر با ۷۵۰ هزار تن بوده است که این عدد برای سال ۱۳۹۳ به ۴۴۶ هزار تن رسیده است.

دیناروند با بیان اینکه در ۶ ماهه اول سال جاری با عدد ۲۲۲ هزار تن واردات روغن پالم به کشور مواجه بوده ایم، خاطرنشان کرد: تا پایان سال فقط ۴۲۰ هزار تن پالم به کشور وارد می شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به این که در سال ۱۳۹۳ نسبت به سال ۱۳۹۲ با کاهش ۳۰۰ هزار تنی واردات روغن پالم مواجه بوده ایم، اظهار کرد: سیاست سازمان غذا و دارو مبتنی بر این است که در مجموع روغن پالم بیش از ۳۰ درصد روغن مصرفی جامعه را تشکیل ندهد.

دیناروند با تاکید بر اینکه به دلیل وجود این سیاست واردات روغن پالم بر عدد ۴۰۰ هزار تن تنظیم شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس میانگین مصرفی استفاده از روغن پالم در جهان، این روغن تنها ۳۰ درصد از میزان مصرف مردم را تشکیل می دهد. ما نیز تاکید داریم که میزان مصرف روغن پالم در کشور ما در نهایت همین مقدار و حدود ۴۰۰ هزار تن تنظیم شود.

رئیس سازمان غذا و دارو در پایان عنوان کرد: اکنون مصرف انواع روغن در کشور یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن است.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار