پرواز به سمت آزادی؛ کمپینی علیه برده‌داری در قرن ۲۱
کد خبر: ۱۵۵۰۰
تاریخ انتشار: 2015 October 23    -    ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵

                

شاید شما فکر کنید برده داری 150 سال پیش تمام شده است، اما این یک اشتباه است هم اکنون بیش از 27 میلیون برده در کره زمین، تحت سلطه برده داران قرار دارند. این تعداد بیشترین آمار از برده داری در طول تاریخ است.

 ممکن است فکر کنید برده داری چیزی برای گذشته است، اما برده داری مدرن در بسیاری از کشورها وجود دارد. تخمین زده می شود در حال حاضر بین 20 تا 36 میلیون برده جهان وجود دارد. این رقمی هولناک است، اما هولناک تر از آن این است که بدانید 5.5 میلیون از این تعداد را کودکان تشکیل می دهند. حقیقت این است که قاچاق انسان یک جرم سازمان یافته و با ارزش سالانه 150 میلیارد دلار بسیار سود آور است.

سی‌ان‌ان پروژه آزادی را در همین باره پیش برده است. با تگ #FlyToFreedom و البته معتقد است که همه می توانند در این پروژه سهیم باشند؛ 

سمبل پروژه آزادی یک هواپیما کاغذی است که نشان دهنده راه به سمت آزادی است؛

1- یک هواپیما کاغذی بسازید

2- تعهدتان را روی هواپیما بنویسید؛ تعهد به کاری که شما قرار است برای جنگ با برده داری جدید انجام دهید.

3- با استفاده از هشتگ #FlyToFreedom هواپیما و تعهدتان را در صفحه اینستاگرامتان نشان دهید.

4- با تگ کردن 2 نفر از دوستانتان روی عکس از آن ها بخواهید که اینکار را انجام دهند.

برده داری مدرن چیست ؟!

برده داری با لغو قانون آن در قرن نونزدهم تمام نشد، این فعالیت هنوز به شکل های مختلف در کشور های مختلف انجام می شود. از زنانی که مجبور به تن فروشی می شوند تا کودکان و مردانی که به شکل اجباری کار های کشاورزی، خانگی می کنند .

اما آمارهای جهانی نشان می دهد بیش از 27 میلیون زن، مرد و کودک برده در دنیا وجود دارد، این یعنی بیشترین آمار برده در کل تاریخ!

*27 میلیون  در کره زمین در برده داری زندگی می کنند. بیش از هر بار دیگری در تاریخ، بیش از 2 برابر تمام برده های آفریقایی که در 400 سال فروخته شدند.

تفاوت های زیادی وجود دارد که برده داری را از مواردی که منجر به نقص حقوق بشر می شود نابود می کند، آدم های برده هستند که در این شرایط زیر باشند:

- به شکل اجباری توسط تهدیدهای جسمی و روانی کار کنند.

- توسط یک کارفرما استفاده و یا کنترل شوند.

- کسی به عنوان یک کالا خرید و فروش شود.

البته کارهایی دیگر به جز موارد بالا ممکن است همان برده داری باشد، مثلا کسانی را برای پرداخت بدهی مجبور به انجام کاری می کنند.

داستان کسی که در 7 سالگی به برده داران فروخته شد

رانی هنگ وقتی 7 ساله بود، از خانواده اش در هند گرفته و به یک برده دار فروخته شد. در سنی که او باید با اسباب بازی هایش بازی می کرد یا دوستان جدیدی در مدرسه پیدا می کرد او را مجبور به عمل جراحی کردند که نزدیک بود منجر به مرگ او شود.

او درباره اتفاقی که برایش افتاده به سی‌ان‌ان می گوید: من به یک ایالت دیگر فرستاده شده بودم. من ترسیده بودم، تنها بودم و گریه می کردم تا مادرم به دنبالم بیاید. کسی که من را اسیر کرده بود سعی کرد با اجبار من را کنترل کند.

خوشبختانه این دختر به شکل بدی مریض شد، اربابش نتوانست از او استفاده کند و او به یک شرکت غیرقانونی آمریکایی فروخته شد جایی که توانست زندگی اش را شروع کند.

در روز جهانی دختر در توئیتر مکالمه ای شد که در آن هنگ و افراد مثل او شرکت داشتند، آنها به نتایجی رسیدند تا چگونه جلوی برده داری گرفته شود، چند مورد از این نتایج اینگونه است:

خودآموزی کنید

سکوت طلا نیست

با همسایه هایتان از برده داری صحبت کنید

این کلمه را در شبکه های اجتماعی گسترش دهید

آخرین آمار از برده داری در سال 2014:

کشوردرصد برده نسبت به جمعیتتعداد برده
موریتانی4160000
ازبکستان3.97291200000
هایتی2.3041240000
قطر1.356329000
هند1.140914000000
پاکستان1.132100000
کنگو1.13760000
سودان1.13430000
سوریه1.13260000

در میان کشورهای توسعه یافته ای مانند انگلیس، سوئیس، آلمان، فرانسه و .. آمریکا با 60 هزار نفر بیشترین آمار برده را دارند.

هیلاری کلینتون در مقاله ای نوشته است: "به دانش آموزان آمریکایی در دبستان آموزش داده می شود که برده داری در قرن نوزدهم تمام شده است، ولی متاسفانه 150 سال بعد از این ، هنوز از پایان جنگ برای برده داری بسیار دور هستیم."

خبرآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار