باغ گیاه شناسی پردانا مالزی بهشت شرق آسیا
کد خبر: ۱۵۴۹۳۰
تاریخ انتشار: 2019 August 28    -    ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
کوالالامپور، یکی از مدرن ترین شهرهای توریستی دنیاست که همچنان رنگ و بوی تاریخی خود را حفظ کرده است. جاذبه های دیدنی این شهر آنقدر زیاد و زیبا است که بدون اغراق می توان آن را برترین شهر از نظر تنوع اماکن دیدنی در میان شهر های آسیای شرقی نام برد.

کوالالامپور، یکی از مدرن ترین شهرهای توریستی دنیاست که همچنان رنگ و بوی تاریخی خود را حفظ کرده است. جاذبه های دیدنی این شهر آنقدر زیاد و زیبا است که بدون اغراق می توان آن را برترین شهر از نظر تنوع اماکن دیدنی در میان شهر های آسیای شرقی نام برد. افرادی که پا به این شهر نگذاشته اند غالبا آنرا با برج های دوقلو و برج KL میشناسند ولی مسافران بازگشته از این شهر؛ باغ گیاه شناسی پردانا را به عنوان زیباترین نقطه آن عنوان خواهند کرد.

در ادامه مطلبی که توسط سایت " سفر باتو " آماده شده است را بخوانید.

باغ گیاه شناسی پردانا مالزی بهشت شرق آسیا

 

دانستنی های باغ گیاه شناسی پردانا

این قطعه بهشت 131 ساله آسیای شرقی در آفر تور مالزی در خود مجموعه ای وسیع و بی انتها از گونه های نادر درختان و گیاهان  بسیار چشم نواز و البته عجیب و غریب را در قلب مالزی گردآوری کرده است. برای نمونه درخت کمیاب و قطور آدانسونیا گراندیدیه (Adansonia grandidieri) تنها یکی از جذابیت های خیره کننده باغ گیاه شناسی پردانا می باشد. تمام گونه های ارکیده در روی زمین به تنهایی در این باغ زیبا گرد هم آمده اند و اُرکید گاردن یا همان شهر ارکیده ها را خلق کرده اند.

به گزارش سفر باتو ، البته قشنگی های این مجموعه شگفت انگیز تنها به گیاهان منحصر نمی شود، حیوانات اهلی همچون گوزن و آهو زیبایی این منطقه دوچندان کرده است. این باغ به قدری بزرگ است که شما برای بازدید قسمت هایی از این ناحیه می بایست با قایق مسیری را طی کنید که همین امر سفری خاطره انگیز و فراموش نشدنی را در تور مالزی برایتان رقم خواهد زد. در کنار این حجم از طبیعت بکر، مسئولین امکانات رفاهی بسیار زیادی را برای مسافران تدارک دیده است.

 

بخش های دیدنی Perdana Botanical Garden

باغ گیاه شناسی پردانا یا همان lake garden معروف، متشکل از باغات و محیط زندگی گیاهان و حیوانات مختلف تشکیل شده است. تعداد این پارک ها به بیش از 20 می رسد. سالانه بسیاری از محققان و اساتید گیاه شناسی از سراسر جهان برای بازدید و تحقیق به موزه گیاهان خشک شده "هرباریوم گاردن" می آیند چرا که تنوع گیاهی آن کم نظیر می باشد. بازدیدکنندگان باغ ارکیده تا آخر عمر رایحه بی نظیر و در هم آمیخته بیش از 700 نوع این گل ها را در مشام خود حس خواهند کرد.

باغ فرو رفته (sunken garden) یکی از زیباترین دایره های جهان است. این محیط سرسبزِ گِرد مکان فوق العاده ای برای بازی کودکان و خاطره سازی برای آن ها می باشد. نقش و نگار های ساخته شده با چمن ها و گیاهان رنگارنگ در کنار حوض وسط این باغ از منظر زیباشناسی بسیار روح نواز می باشد.

 

باغ گل بامیه (Hibiscus Garden) با آن گلهای قرمز که مطمئنا هیچ کجای محل زندگی تان و یا سفرهای شما ندیده اید، یکی از تجربه های سیاحتی به پارک مرکزی کوالالامپور می باشد.

در مرکز و قلب باغ گیاه شناسی پردانا، جایی که سه راه اصلی به یکدیگر متصل میشوند، یک میدان بزرگ با یک آلاچیق یا به عبارت بهتر کلبه بسیار بزرگی که مانند فواره ساخته شده است؛ گردشگران را به زیر چتر رنگارنگ خود نگه میدارد. این کلبه عظیم الجثه "لامان" نامدارد.

 

اماکن گردشگری نزدیک به پارک پردانا

در گوشه ای از باغ گیاه شناسی پردانا یک خانه کمیک وجود دارد که در آن مجموعه ای از کاریکاتور ها، کارتن ها و مجلات کمیک کشور مالزی که از سال 1970 جمع آوری شده است را بر در و دیوار آن مشاهده خواهید کرد. اگر از آن دسته افرادی هستید که دائما در حال استوری گذاشتن و عکس گرفتن در اینستاگرام هستید، Planetarium Negara همان مدینه فاضله شماست. البته این مکان در حقیقت یک رصدخانه بزرگ ولی زیبا می باشد که عموم مردم می توانند تجربیات نجومی بسیاری در آن کسب نمایند. در خارق العاده بودن آن همین بس که درون سالن آمفی تئاتر نگارا، برای شما به صورت زنده تصاویر فضایی و کرات دیگر به نمایش در می آید.

 

سوغات باغ گیاه شناسی پردانا

برای خانم ها در سفر هیچ دغدغه ای مهمتر از تهیه سوغات برای فامیل و دوستان نمیباشد. بجز عکس های یادگاری بیادماندنی از این قلب سرسبز کشور مالزی، مسافرین می توانند میوه های استوایی و ناب و کمیابی که حتی در خود شهر کوالالامپور هم وجود ندارد را از این پارک ملی تهیه و خرید نمایند. میوه هایی که نظیرش را در هیچ کشوری نمی توان یافت.

همچنین علاقه مندان داروهای گیاهی می توانند نایاب ترین گیاهان دارویی که در چین باستان و آسیای شرقی (پایتخت طب سنتی جهان) را که محصول خود herb garden است را از سوغاتی فروشیِ پارک خریداری و از آن در درمان برخی بیماری ها بهره کافی را ببرند. همچنین مُشکِ خوشبوی بی نظیر آهوی خالدار هندی که از خود آهوهای داخل Deer park گرفته میشود،یکی از بهترین ره آورد های این سفر می باشد.

در مجموع اگر قصد تهیه رزرو تور مالزی و قدم زدن در مسیری سبز با بوی گلهای رنگین، شنیدن صدای دلنشین جریان آب و نهرهای جاری در کنار آهنگ خواندن پرندگان خوش الحان که همگی تجلی قدرت خداوند است را دارید، برای یکبار هم که شده به باغ گیاه شناسی پردانا سفر کرده و خاطره ای جاوردانه را برای خود بسازید. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار