اهمیت غیر شیعیان به فرهنگ عاشورا
کد خبر: ۱۵۴۷۰
تاریخ انتشار: 2015 October 23    -    ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵
در خصوص نهادینه شدن فرهنگ عاشورا میان مردم جامعه گفت: فرهنگ عاشورا پس از گذشت سال‌ها همچنان میان مردم زنده و با ارزش است، مردم ما همواره صادقانه و مخلصانه در همه قشرها و سلیقه‌ها آن را پاس می‌دارند و ارج می‌دهند. حتی افراد غیرشیعی از جمله ترکمن‌ها و کردها و حتی زرتشتی‌ها و ارمنی‌ها به آن گرایش دارند.

ملامحمدی، افزود: از جهت باطنی و غیرظاهری کارهای مثبتی به لحاظ ادبی و هنری رخ داده است. هرچند من معتقد هستم در زمینه‌های ادبی و هنری باید بیشتر تلاش کنیم. به هر حال کشور ما یک کشور عاشورایی است و پیام‌ها و افکار ما بر اساس سیره اهل بیت (ع) پیش می‌رود. زندگی ما برگرفته از درس‌های عاشوراست. از همین رو این باورها در خانواده‌های ایرانی پذیرفته شده و همه از صمیم قلب به آن معتقدند.

ملامحمدی، با بیان افزایش فرهنگ عاشورا میان مردم جامعه اظهار داشت: در زمینه فرهنگ‌سازی واقعه عاشورا باید بیشتر تلاش شود مثلاً من در حوزه کتاب کودک و نوجوان موظف هستم فعالیت بیشتری برای شناساندن این واقعه و نیت و هدف آن میان قشر کودک و نوجوان داشته باشم. ما برای شناساندن این فرهنگ آسمانی راه‌های زیادی داریم، زیرا نویسندگان و علاقه‌مندان بسیاری هستند که باید به آن‌ها برای خلق آثار مؤثر، میدان بدهیم.

این نویسنده در پایان خاطرنشان کرد: امروز شعور حسینی خوب است اما کافی نیست، زیرا زوایای واقعه عاشورا و مکتب امام حسین (ع) به قدری عمیق هستند که بیشتر از این‌ها جای کار وجود دارد. فرهنگ ما یک فرهنگ عالی و ممتاز و عاری از هرگونه کژی‌ها و ناهنجاری‌هاست و اگر در راستای شناخت این فرهنگ گام برداریم، جامعه ما، جامعه‌ای مطلوب در خط امام زمان (عج) خواهد بود.
باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار