اعلام جزئیات افزایش قیمت آب در تهران
کد خبر: ۱۵۴۶۸
تاریخ انتشار: 2015 October 23    -    ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
محمد پرورش امروز - دوشنبه - در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قیمت آب در استان تهران برای مشترکینی که تا 15 متر مکعب آب مصرف می‌کنند 387 تومان، مشترکینی که بین 15 تا 20 متر مکعب آب مصرف می‌کنند حدود 700 تومان و مشترکینی که بین 20 تا 40 متر مکعب آب مصرف می‌کنند 3000 تومان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه این افزایش 15 تا 20 درصدی رقم بالایی در قبوض مشترکین نیست، اظهار کرد: برای رسیدن به قیمت تمام شده آب فاصله زیادی داریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه مواردی که مشترکین به تازگی در قبوض خود مشاهده می‌کنند بسیار قانونی است، گفت: چرا که تمامی مواردی که به قبوض اضافه می‌شود باید به تصویب شورای اقتصاد برسد.

وی در خصوص یکی از مواردی که به تازگی به قبوض مشترکین اضافه شده با آیتم سهم آبفای روستایی، اظهار کرد: بر اساس قانون قرار بر این شده که یک رقم بسیار اندک را از مشترکین شهری به منظور تامین هزینه روستاهای اطراف شهر اخذ کنیم که این رقم بسیار اندک است.

پرورش با بیان اینکه نمی‌توان خدمات‌رسانی کاملی را بدون اخذ قیمت تمام شده داشت، گفت:‌ علیرغم اینکه مسئولین کشور تدابیری را برای جلوگیری از افزایش و به عبارتی قیمت تمام شده آب دارند اما تاکنون اجازه ندادیم که در ارائه خدمات خدشه‌ای وارد شود.

وی میزان شبکه آب را 18 هزار کیلومتر و فاضلاب را 5000 کیلومتر عنوان و اظهار کرد: تمام این شبکه‌ها نیاز به بروزرسانی دارد که تنها در صورت واقعی شدن قیمت آب می‌توانیم مشکلات را برطرف کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه تاکنون به هیچ عنوان به دنبال حاشیه سود نبوده‌ایم و تمامی کارها را به طور کامل انجام داده‌ایم، گفت: تا رسیدن به قیمت واقعی فاصله زیادی داریم اما قطعا در آن شرایط می‌توانیم به تمامی کارها سر و سامان بهتری دهیم.

حق انشعاب فاضلاب افزایش پیدا نمی‌کند
وی با بیان اینکه حق انشعاب فاضلاب از سال گذشته تاکنون افزایش پیدا نکرده است، اظهار کرد: تمایل ما بر این است که انشعاب فاضلاب را به صورت اقساطی در اختیار مشترکان بگذاریم به طوریکه تمام مردم توان پرداخت آن را داشته باشند.

پرورش با بیان اینکه تعرفه‌های حق انشعاب در مناطق مختلف متفاوت است، اظهار کرد: در این زمینه نیز هیچ شبهه‌ای وجود ندارد و تمامی اطلاعات به طور کامل در سیستم وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: تنها سال گذشته بر اساس تبصره 3 افزایش حق انشعاب صورت گرفت اما برای امسال تاکنون هیچ افزایشی در این حوزه نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در زمینه هزینه نصب تنها قیمت تمام شده از مشترکین دریافت می‌شود، گفت: در این مورد هیچ حاشیه‌ سودی در سیستم مالی و در سیستم تعرفه برای ما پیش‌بینی نشده است و علیرغم اینکه ما درخواست افزایش تعرفه داشته‌ایم اما از اول سال تاکنون هیچ افزایشی صورت نگرفته است.
ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار