یک زن خوب، این اشتباهات را نمی‌کند
کد خبر: ۱۵۴۶۶۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: 2019 August 26    -    ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
همه می‌دانیم که مرد‌ها از مریخ آمده‌اند و زن‌ها از ونوس و همین باعث می‌شود ایجاد یک تعادل کامل در رابطه‌شان کار سختی شود. به گفته‌ی روانشناسان خیلی از این اشتباهات میان خانم‌ها مشترک‌اند و زیاد دیده می‌شوند. اگر دوست دارید رابطه‌تان بهتر و عمیق‌تر باشد و اشتباهات کمتری در رابطه با مرد زندگی‌تان مرتکب شوید با ما همراه باشید.

یک زن خوب، این اشتباهات را نمی‌کند

یک زن خوب، این اشتباهات را نمی‌کند«تابناک با تو»؛ همه می‌دانیم که مرد‌ها از مریخ آمده‌اند و زن‌ها از ونوس و همین باعث می‌شود ایجاد یک تعادل کامل در رابطه‌شان کار سختی شود. هر رابطه‌ای بالا و پایین‌ها خودش را دارد و هر آدمی هم طبیعتا مرتکب اشتباهاتی می‌شود. شما هم به عنوان یک خانم چه اخیرا با مردی آشنا شده باشید و چه با مرد مورد علاقه‌تان ازدواج کرده باشید، احتمالا اشتباهاتی دارید.

به گفته‌ی روانشناسان خیلی از این اشتباهات میان خانم‌ها مشترک‌اند و زیاد دیده می‌شوند. اگر دوست دارید رابطه‌تان بهتر و عمیق‌تر باشد و اشتباهات کمتری در رابطه با مرد زندگی‌تان مرتکب شوید با ما همراه باشید.

زیاد بخشنده نباشید

هر چند بخشنده و فداکار بودن در یک رابطه چیز بدی نیست و حتی لازم است، اما هر صفت خوبی هم حدی دارد. اگر قرار باشد همیشه نیاز‌ها و خواسته‌های خودتان را به خاطر مرد زندگی‌تان نادیده بگیرید، اشتباه بزرگی مرتکب می‌شوید.

مثلا اگر همسر شما با شما بدرفتاری می‌کند، چه فیزیکی و چه کلامی، حتما باید قدمی بردارید. تصور نکنید سکوت یا مدارای شما نشاندهنده‌ی یک زن فداکار و بخشنده بودن است. شما باید به همسرتان هشدار جدی بدهید و اعلام کنید که تحت هیچ شرایطی چنین رفتاری را نمی‌پذیرید. اگر علی رغم هشدار شما بدرفتاری‌های همسرتان ادامه پیدا کرد، باید تصمیم جدی‌تری بگیرید. هدف اصلی از ازدواج و زندگی مشترک، رشد کردن و بالنده شدن است و هر چیزی که مانع این هدف شود، سالم و پسندیده نیست.

اولویت شما نباید فقط همسرتان باشد

یک زن خوب، این اشتباهات را نمی‌کند

زنان زیادی هستند که توجه بیش از اندازه به همسر خود دارند و همین باعث می‌شود زندگی شخصی خود را فراموش کنند.

هر چند داشتن رابطه‌ی دوستانه با آشنایان و اقوام همسرتان خیلی خوب و خوشایند است، اما دلیل نمی‌شود شما دوستان و آشنایان خودتان را فراموش کنید و حلقه‌ی اجتماعی مخصوص خودتان را نداشته باشید. خیلی وقت‌ها خانم‌ها به محض اینکه ازدواج می‌کنند، دوستان خود را کنار می‌گذارند و با آن‌ها قطع رابطه می‌کنند، اولویت‌های‌شان تغییر می‌کند و فقط و فقط با همسرشان و دوستان او ارتباط دارند و طبیعی است که بعد از چند سال احساس دلزدگی و حسرت کنند.

اما در مورد آقایان معمولا اینطور نیست؛ مرد‌ها در بیشتر مواقع با اینکه ارتباط خیلی خوبی با دوستان خود دارند، می‌دانند چگونه به همسرشان اولویت بدهند و در عین حال ارتباطات دوستانه‌ی خود را نیز در سطح خوبی حفظ کنند. این اشتباه تا حدودی به جامعه نیز مربوط می‌شود. در خیلی از خانواده‌ها به دختر‌ها القاء می‌کنند که یک زن وقتی که ازدواج کرد، تمام فکر و ذهنش را باید معطوف همسر و خانه‌داری‌اش کند و رفیق بازی و دورهمی‌های دوستانه فقط برای دختر‌های مجرد و بی‌مسئولیت است.

فرد عذرخواهی کننده همیشه شما نباشید

اگر اشتباهی یک بار رخ بدهد، سزاوار هشدار و بخشش است، اما هر چیزی که تبدیل به الگویی آزاردهنده شود، مانند زنگ خطری در رابطه است. اگر همسر شما عادت کند که مدام اشتباه کند و عذرخواهی کند و شما هم مدام او را ببخشید، هیچ انگیزه‌ای برای اصلاح خودش ندارد و اصلا نیازی نمی‌بیند چنین کاری بکند.

این هم اشتباه خیلی از خانم‌هاست که حتی مواقعی که خطا از جانب آن‌ها نیست، برای اجتناب از تنش و بگومگو، برای عذرخواهی پیشقدم می‌شوند و همسر را بدعادت می‌کنند. اگر شما هم چنین زنی هستید، پس تعجب نکنید اگر بعد از مدتی همسر شما عذرخواهی کردن را به طور کل فراموش کرد و منتظر عذرخواهی شما ماند! شما خودتان او را متوقع کرده‌اید.

تمام وقت‌تان را با همسرتان صرف نکنید

این توصیه را نیز بار‌ها و بار‌ها شنیده‌اید که همسران باید گاهی از هم فاصله بگیرند تا دل‌شان برای هم تنگ شود. شما علاوه بر نقش همسری‌تان، یک انسان هستید و نیاز دارید زمان‌هایی فقط متعلق به خودتان باشید و فقط به خودتان رسیدگی کنید. بعد از کمی فاصله گرفتن، می‌بینید که با انرژی و علاقه‌ی بیشتری نزد همسرتان برمی‌گردید.

مراقبت از خودتان را فراموش نکنید

یک زن خوب، این اشتباهات را نمی‌کند

ورزش کنید و مراقب سلامتی‌تان باشید. اگر دوست دارید عضو باشگاه شوید و هر مدلی که دوست دارید، جسم و ذهن‌تان را فعال نگه دارید تا اعتماد بنفس‌تان تقویت شود. اگر از دست همسرتان عصبانی هستید، به جای اینکه سر او غُر بزنید یا گوشه‌ای بنشینید و خودخوری کنید، با ورزش و عرق ریختن در باشگاه خشم‌تان را تخلیه کنید. این کار شما نه تنها ذهن و فکرتان را پاکسازی می‌کند و از استرس و تنش رها می‌شوید بلکه در پایان مقداری کالری هم سوزانده‌اید! این یک تیر و دو نشان را دوست ندارید؟!

هویت‌تان را گُم نکنید

فراموش نکنید چه کار‌ها و سرگرمی‌هایی به شما احساس خوب می‌دهند و چه ارزش‌های فردی دارید که هویت‌تان را شکل می‌دهند. شما باید فردیت خودتان را تغذیه کنید و به عنوان یک انسان مستقل، هویت خودتان را داشته باشید. مطمئنا شما و همسرتان سرگرمی‌های مشترکی دارید، اما شاید شما به فعالیتی علاقه داشته باشید که مورد علاقه‌ی همسرتان نیست و این دلیل نمی‌شود به خاطر خوشایند همسرتان شما هم از علاقه‌ی خود چشم پوشی کنید. او نیز مطمئنا سرگرمی‌هایی دارد که شما را مجبور به همراهی نمی‌کند.

از نظر مالی به همسرتان وابسته نباشید

حتی بهترین زوج‌ها نیز گاهی بر سر مسائل مالی با هم دچار اختلاف می‌شوند. هر چند مرد مسئول تامین مالی همسرش است، اما همیشه به زنان توصیه شده است که استقلال مالی داشته باشند و فقط به همسر خود وابسته نباشند. استقلال مالی به شما امنیتی می‌دهد که تاثیرش در زندگی‌تان کاملا آشکار خواهد بود.

همه چیز را جزء به جزء به همسرتان گزارش ندهید

یادتان باشد هر چقدر به شرح جزئیات اهمیت بدهید، آسیب پذیرتر خواهید بود. برخی از خانم‌ها احساس می‌کنند اگر همه چیز را جزء به جزء به همسرشان گزارش ندهند یعنی صادق و روراست نیستند. موضوع این است که این جور چیز‌ها هم محدویت‌هایی دارند. شما به عنوان یک خانم باید بدانید چه جزئیاتی بی‌اهمیت‌اند یا با مطرح کردن آن‌ها نزد همسرتان، تنشی بی‌مورد ایجاد می‌کنید و اصلا نیازی نیست همسر شما از آن‌ها مطلع باشد.

از نظر عاطفی و احساسی، زیاد به همسرتان وابسته نباشید

یک زن خوب، این اشتباهات را نمی‌کند

این طبیعی است که از نظرعاطفی و احساسی به همسرتان وابسته باشید، اما نه تا اندازه‌ای که آسیب پذیر شوید. زنی که تمام عواطف و احساساتش فقط و فقط به همسرش گره خورده و حداقل دو یا سه سیستم حمایتی دیگر ندارد، خیلی در معرض آسیب‌های روحی و روانی قرار می‌گیرد و اگر بحرانی پیش بیاید، لطمه خواهد خورد. آدم‌های زندگی‌تان را محدود نکنید و در میان خانواده و دوستان‌تان، یکی دو فرد بسیار صمیمی داشته باشید.

مراقب باشید اعتماد بیش از اندازه، چشمانتان را کور نکند

هر چند اعتماد و اطمینان مولفه‌ی اساسی در هر رابطه‌ای است، اما همیشه باید مراقب زنگ خطر‌ها و تغییرات رفتاری ناگهانی در همسرتان باشید. چه کسی بهتر از شما می‌تواند متوجه تغییرات در همسرتان بشود؟ منظور ما این نیست که بدبین باشید یا به همه چیز با دید وسواسی نگاه کنید و خودتان و همسرتان را عذاب بدهید. بلکه توصیه می‌کنیم با اعتماد بیش از حد، چشمان‌تان را کاملا نبندید تا نتوانید سرنخ‌ها را ببینید.

انتظارات خود را گنگ و مبهم بیان نکنید

زوج‌هایی در زندگی مشترک خود موفق‌اند که در مورد خواسته‌ها و انتظارات خود، شفاف حرف می‌زنند. در مورد مسائل مالی، عاطفی، خانوادگی و هر چیزی که برای‌تان اهمیت دارد، واضح حرف بزنید و توقعات خود را مشخص کنید. فکر نکنید همسر شما به قدرت ذهن خوانی مجهز است و اگر به زبان نیاورید چه در دل دارید او خودش خواهد فهمید.

خیلی از خانم‌ها خشم‌های فروخورده‌ای دارند که طی سال‌ها آن‌ها را در دل خود انباشته کرده‌اند و کم کم به جایی می‌رسند که دیگر نمی‌توانند تحمل کنند و این احساس منفی مزمن، ناگهان و از جایی سردرمی‌آورد که حتی خودشان را نیز شگفت زده می‌کند، چه برسد به همسرشان!

تصور نکنید بچه دار شدن، همسرتان را تغییر می‌دهد

یک زن خوب، این اشتباهات را نمی‌کند

این هم یک اشتباه بزرگ دیگر! بچه دار شدن قرار نیست همسرتان را به شما نزدیک‌تر کند یا رفتار‌های اشتباه او را تغییر بدهد. بلکه اگر هم اکنون مشکل جدی با همسرتان دارید و هنوز نتوانسته‌اید شرایط را بهتر کنید، بچه‌دار شدن مشکلات‌تان را چند برابر خواهد کرد. پس به بچه‌دار شدن هرگز به عنوان یک راه حل نگاه نکنید.

تاثیر تُن صدای‌تان را دست کم نگیرید

تُن صدا خیلی بیشتر از آنچه تصور می‌کنید تاثیر گذار است. تُن صدای شما می‌تواند منفی یا مثبت بودن آنچه در سر دارید را نشان بدهد. فراموش نکنید که کلام و تُن صدای‌تان باید احترام آمیز باشد و هرگز تحت هیچ شرایطی به همسرتان بی‌احترامی نکنید، حتی زمانی که می‌دانید صد در صد مقصر است. این حق شماست که در مورد آنچه آزارتان داده با همسرتان حرف بزنید، اما اول باید کلمات‌تان را مشخص کنید و از توهین و بی‌احترامی اجتناب کنید. راه حل هر مشکلی در محیطی دوستانه و احترام آمیز، بهتر پیدا می‌شود.

اگر حس می‌کنید همسرتان به حرف‌های‌تان گوش نمی‌دهد، روش ارتباطی‌تان را تغییر دهید

وقتی احساس کنید همسرتان انگار اصلا حرف‌های‌تان را نمی‌شوند، به دنبال راه‌هایی می‌روید تا بتوانید اعتراض‌تان را به گوش او برسانید. بعضی از خانم‌ها در تلاش برای جلب توجه همسر، حرف خود را بار‌ها و بار‌ها تکرار می‌کنند و مرد‌ها نیز این شیوه را غُر زدن تلقی می‌کنند. اما موضوع این است که فقط شیوه‌ی ارتباطی این دو نفر متفاوت است. ممکن است زمان مناسبی را برای گفتگو با همسرتان انتخاب نمی‌کنید یا شوهر شما مردی است که به طور کل در برابر حرف‌های شما سکوت پیشه می‌کند و هیچ کدام از این موارد به این معنی نیستند که شوهرتان حرف‌های شما را نمی‌شنود.

اهمیت رابطه جنسی را دست کم نگیرید

خیلی از خانم‌ها به دلیل خستگی، نداشتن وقت و یا احتمالا هر دلیل دیگری از برقراری رابطه جنسی با همسر خود سر باز می‌زنند. اما واقعیت این است که زندگی سالم جنسی نقش پُررنگی در زندگی مشترک تان دارد. برای زندگی و مسئولیت‌های‌تان برنامه ریزی داشته باشید و از همسرتان بخواهید هر وقت که نیاز به کمک دارید کنارتان باشد تا بتوانید برای زندگی جنسی‌تان نیز به اندازه کافی وقت بگذارید و هر دوی شما راضی باشید.

در کنار مسئولیت‌های خانه و بچه‌ها و ...، برای توجه به همسرتان نیز وقت بگذارید

یک زن خوب، این اشتباهات را نمی‌کند

بعضی از خانم‌ها آنقدر سرگرم و درگیر رسیدگی به امور خانه و بچه‌ها می‌شوند که شوهر را فراموش می‌کنند. در یک رابطه سالم، عادت‌ها و ژست‌های کوچک، اما محبت آمیز زیادی وجود دارد که اهمیت و توجه زن و مرد نسبت به هم را نشان می‌دهد. این عادت‌ها وقت گیر نیستند، اما بسیار موثرند. حتی یک لبخند محبت آمیز همراه با چند لحظه تماس چشمی از جانب شما می‌تواند تمام آن چیزی باشد که همسر شما در پایان یک روز سخت کاری به آن نیاز دارد.

این ژست‌ها کوچک و باارزش به هر دوی شما یادآوری می‌کنند که همدیگر را دوست دارید و دوستی و محبت شما در قلب‌تان ریشه دارد. این باور اشتباه را دور بیندازید که یک ازدواج موفق فقط به انتخاب مناسب بستگی دارد و بقیه چیز‌ها خود به خود پیش خواهد رفت. ازدواج یک پروسه‌ی فعال است که باید مدام آن را تغذیه و از آن مراقبت کنید.

منبع: برترینها

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
3
1
زنان ایرانی خیلی سربه راه هستن شما با این مطالب تون هوایی شون کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
1
1
مطالب آموزنده و عالی هستن
سهیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
1
2
والا اینا رو باید به زنهای دهه 50 و قبل تر گفت. الان اونا
-بخشنده نیستتند
- همسر اولویت نداره
- کمترین تعامل با همسر و بیشترین تعامل با موبایل و فضای مجازی است
- گزارش ها نیز در موارد مهم و بسیار تلگرافی و "جهت اطلاع و آگاهی" بعد از رخداد است
- در عین داشتن حقوق، چشم به جیب شوهر و کادوهای شوهر اند
و ....
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
1
0
از اینکه تمام نظرات مخاطبان و حتی انتقاداتشون رو به اشتراک میگذارید، سپاسگزارم.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۷
0
0
از اینکه تمام نظرات مخاطبان و حتی انتقاداتشون رو به اشتراک میگذارید، سپاسگزارم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار