کاکیگوری، یخمک‌های طبیعی ژاپنی‌ها
کد خبر: ۱۵۴۶۰۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2019 August 26    -    ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
وقتی گرما در ژاپن شدت می‌گیرد، «کاکیگوری» یا آنچه که به عنوان (یخ رنده شده) شناخته می‌شود، راه حلی اثرگذار برای مقابله با گرما شناخته می‌شود. در فصل تابستان، تابلو‌هایی که روی آن کلمه «کانگی» (برف در زبان ژاپنی) نوشته شده است به چشم میخورد.

کاکیگوری، یخمک‌های طبیعی ژاپنی‌هااختصاصی «تابناک باتو»ـ  وقتی گرما در ژاپن شدت می‌گیرد، «کاکیگوری» یا آنچه که به عنوان (یخ رنده شده) شناخته می‌شود، راه حلی اثرگذار برای مقابله با گرما شناخته می‌شود. در فصل تابستان، تابلو‌هایی که روی آن کلمه «کانگی» (برف در زبان ژاپنی) نوشته شده است به چشم میخورد. این کلمه با رنگ قرمز با پشت زمینه‌ای سفید است ک. یک روش سنّتی برای اشاره به موجود بودن خوراکی مورد نظر می‌باشد.

دیدن کیوسک‌های منتشر شده فروش کاکیگوری در جشنواره‌های تابستانی و در طول جشن «اُبُن» یک امر معمول است. کاکیگوری برای افرادی که به ساحل می‌روند یک همراه همیشگی است، به علاوه ژاپنی‌ها می‌توانند ابزار تهیه یخ رنده شده و شربتی را که روی آن می‌ریزند را بخرند و در خانه تهیه کنند.

سازندگان کاکیگوری در جایی شبیه کارگاه نجاری مشغول به کار هستند، جایی که از آن‌ها از تیغ استفاده می‌کنند تا یخ را از سطح یک قالب ضخیم بتراشند و خراش دهند، سپس مانند برف رنده شده نازک می‌شوند که نرم ِ. نرم است و به راحتی می‌توان آن را با شربت غلیظ مخلوط کرد.

کاکیگوری، یخمک‌های طبیعی ژاپنی‌ها

یکی از ساده‌ترین انواع یخمک‌های کاکیگوری، از شربت غلیظ بدون رنگ و یخ رنده شده با دانه‌های کمی درشت تهیه می‌شود که به آن «میزوریه» گفته می‌شود که از از کلمه‌ای ژاپنی به معنای «کولاک/ باران برف دار» می‌آید، زیرا شبیه ترکیبی از باران و برف است.

شربت غلیظ از ترکیبات متفاوتی مانند توت فرنگی و ماچا (چای سبز) تهیه می‌شود. همچنین شربت‌های غلیظ جدید از انبه، میوه گل ساعتی (پَشن فروت) و حتی چای سیاه و قهوه تولید می‌گردد، گاهی ژاپنی‌ها ادویه جات و مشروبات الکلی هم به خوردنی یخی شان اضافه می‌کنند.

کاکیگوری، یخمک‌های طبیعی ژاپنی‌ها

بر خلاف یخ‌هایی که با قرار داده شدن آب در فریزر به سرعت یخ می‌بندند و منجمد می‌شوند، ژاپنی‌ها سعی می‌کنند تا از یخ‌های طبیعی استفاده کنند، آن‌ها به مدت دو ماه در زمستان ظرف‌هایی را اختصاص می‌دهند تا آب در آن‌ها بر اثر سرمای هوا یخ بزند، سپس یخ‌ها را به سبک منحصر به فرد خود و در مخازن یخ پوشانده شده با خاک ارّه نگهداری می‌کنند تا فصل تابستان از آن استفاده کنند.

این روش سنّتی بیش از یک قرن قدمت دارد و به دورانی پیش از اختراع یخچال‌ها باز می‌گردد.
اکنون چندین منطقه در سراسر ژاپن وجود دارد که یخ‌های طبیعی در ارتفاعات خنک‌تر تولید می‌کنند، مانند ناگاتارو در منطقه سایتاما، نیویکو در منطقه توشیگی و هوکو در ناحیه یاماناشی.

این یخ که شکل گیری آن زمان بیشتری به طول می‌کشد، نسبت به یخ ساخته شده در فریزر‌ها سخت‌تر است و کندتر آب می‌شود. این بدان معنی است که می‌توان آنرا به دقت خرد کرد و به کاکیگوری تبدیل کرد به طوری که بافت کاملاً واضح تری نسبت به معمول داشته باشد.

فروشگاه‌های ارائه دهنده Kakiguri که از یخ طبیعی ساخته شده اند، امروزه در منطقه بزرگ توکیو رواج بیشتری دارند و مشتریان زیادی را به سمت خود جذب می‌کنند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
0
8
خب همون یخ دربهش خودمونه دیگه، کاریگوری یعنی چی!
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
کاکیگوری
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
0
0
در شمال ایران هم چیزی شبیه این رادارند که به آن "ورف دشو " می گویند ( دوشاب برف). که ترکیبی از دوشاب خرمالو، انگور یا نیشکر به اضافه برف بوده است
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار