باغ گیاه شناسی نانگ نوچ تور تایلند، زیباترین باغ گرمسیری جهان
کد خبر: ۱۵۴۵۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 August 24    -    ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴
باغ گیاه شناسی نانگ نوچ پاتایا در کشور تایلند قرار گرفته است. این باغ توسط خانم نانگ نوچ و آقای پیزیت در سال 1980 ساخته شده است.

باغ گیاه شناسی نانگ نوچ پاتایا در کشور تایلند قرار گرفته است. این باغ توسط خانم نانگ نوچ و آقای پیزیت در سال 1980 ساخته شده است. بخش های مختلفی با نماد باغ های دیگر نقاط جهان در این باغ گیاه شناسی موجود هستند. این باغ علاوه بر یک باغ تفریحی یک مکان علمی تحقیقاتی است. در این متن شما را با بخش های مختلف باغ آشنا می کنیم.

باغ گیاه شناسی نانگ نوچ پاتایا یک باغ 500 هکتاری است. این باغ در 163 کیلومتری جاده Sukhumvit استان Chonburi تایلند قرار گرفته و مورد توجه تمامی گردشگران از سراسر جهان است. باغ گیاه شناسی نانگ نوچ همچنین یک مرکز علمی تحقیقاتی برای گیاه Cycad می باشد. در این باغ انواع مختلف از گونه های گیاهی از تمامی نقاط جهان را می توانید ببینید.

باغ گیاه شناسی نانگ نوچ  تور تایلند، زیباترین باغ گرمسیری جهان

در سال 1954 ، آقای پیزیت و خانم نانگ نوچ 600 هکتار زمین پوشیده از تپه و دره ها در شهر پاتایا واقع در استان Chonburi تایلند خریداری کردند. آنها تصمیم داشتند این زمین را به باغ میوه تبدیل کنند. اما خانوم نانگ نوچ در سفری به خارج، تحت تاثیر زیبایی های باغ های گیاه شناسی معروف دنیا قرار گرفت. بنابراین نظرش را عوض کرد و تصمیم گرفت باغ زیبایی از گل ها و گیاهان گرمسیری درست کند. باغ گیاه شناسی نانگ نوچ با نام سوان نانگ نوچ در سال 1980 در معرض دید عموم قرار گرفت. سوان به معنای باغ است. سپس مدیریت باغ به آقای کامپون پسر خانم نانگ نوچ سپرده شد. بعد از آن شروع متواضعانه، بیش از 2000 بازدیدکننده اعم از مدارس، گردشگران خارجی، ساکنان تایلند و مهمانان ویژه هر روز از این باغ گیاه شناسی نانگ نوچ دیدن می کنند.

 

بخش های مختلف باغ گیاه شناسی نانگ نوچ پاتایا

1-باغ فرانسوی

2-باغ اروپایی

3-باغ استون هنج یا Stonehenge

4-باغ کاکتوس و ساکولنت

5-گیاهان چند رنگ

6-برج موچه

7-دره پروانه

8-باغ ارکید و بروملیاد

9-باغ فلامینگو

 

1-باغ فرانسوی از زیباترین بخش های باغ گیاه شناسی نانگ نوچ

در سال 1997-1996 باغ گیاه شناسی نانگ نوچ تصمیم گرفت فضای زیادی برای ذخیره آب اختصاص دهد. بنابراین دریاچه موجود در باغ را زهکشی کردند تا بزرگتر و عمیق تر بسازند. و خاک استخراج شده برای کاشت گل های آفتابگردان استفاده می شد. تا اینکه آقای کامپون ایده ساخت نمایی از باغ ورسای فرانسه را داد. 2 سال طول کشید تا باغ کامل شود و در سال 1998 به نمایش گذاشته شد. در این باغ معماری های زیادی برای زیباتر کردن باغ موجود هستند مانند پاگودا ( معبدی به سبک مخصوص چین و ژاپن)، گیاهان زینتی و درختان رنگارنگ. در این باغ همچنین باجه های قرمز رنگ تلفن که از انگلستان وارد شده اند، موجود هستند.

 

2-باغ اروپایی نمایی از باغ گیاه شناسی نانگ نوچ

این باغ در تور تایلند چشم اندازی از طراحی اروپایی است. در باغ فرم های مختلفی از مخروط، دایره و مربع وجود دارند و به زیبایی برش داده شده اند. در کنار این اشکال هندسی مجسمه هایی هم قرار گرفته اند.

 

3-باغ استون هنج یا Stonehenge باغ گیاه شناسی نانگ نوچ

باغ گیاه شناسی نانگ نوچ  تور تایلند، زیباترین باغ گرمسیری جهان

به گزارش سفر باتو ، آقای کامپون مدیر باغ گیاه شناسی نانگ نوچ پاتایا، سنگ های را از Prachinburi  به باغ آورد. این سنگ ها مربعی شکل شبیه استون هنج های انگلیسی هستند. این سنگ ها به شکل دایره ای چیده شدند و اطراف آن با گیاهان و گل های زیادی تزیین شده است. این باغ زیبا در سال 2000 ساخته و تکمیل شد. و بسیار مهم تر بر روی این سنگ ها حک شده: " خانم نانگ نوچ می خواست این محل مرکزی برای نسل های آینده باشد تا یاد بگیرند و آینده را توسعه دهند (سال 2000 یکم ماه ژانویه)".

 

4-باغ کاکتوس و ساکولنت از بخش های دیگر باغ گیاه شناسی نانگ نوچ

 

باغ کاکتوس و ساکولنت نانگ نوچ انواع کاکتوس ها در اندازه و شکل های متفاوت دارد. خانواده کاکتوس ها همیشه از پرطرفدارترین گیاهان مابین بازدید کنندگان هستند.

 

بیشتر بخوانید: چیز‌های جالب و شگفت آوری که فقط در تایلند می‌بینید

 

5-گیاهان چند رنگ بخشی از باغ گیاه شناسی نانگ نوچ

در این بخش از باغ گیاه شناسی نانگ نونچ گیاهانی با برگهای چند رنگ موجود هستند. برگ های چند رنگ برگهایی با دو رنگ سبز و بی رنگ هستند. قسمت سبز فتوسنتز انجام می دهد و رنگ سبز به خود می گیرد ولی برگ های بی رنگ نور خورشید را جذب نمی کنند. از طریق جهش های ژنی این گیاهان به وجود می آیند.

 

6-برج مورچه باغ گیاه شناسی نانگ نوچ

 

برج موچه نمادی از اتحاد کارکنان باغ گیاه شناسی نانگ نوچ است. بیش از 5000 مورچه از دیوار های اطراف برج بالا می روند. یک کافی شاپ در طبقه دوم این برج 7 طبقه ای قرار دارد. می توانید در باغ های زیبای آن کافه بنوشید.

7-دره پروانه باغ گیاه شناسی نانگ نوچ پاتایا

 

دره پروانه نانگ نوچ یک باغ زینتی پر از گل های رنگارنگ با شبیه سازی  بال های رنگی پروانه هاست. این باغ با مجسمه های گچی مانند شیر، خوک، ببر، الاغ و بز برفی تزئین شده است.

 

8-باغ ارکید و بروملیاد نانگ نوچ پاتایا

حتما از این باغ همراه با گل های ارکید و گونه های مختلف دیگر از سراسر جهان دیدن کنید.

 

9-باغ فلامینگو در باغ گیاه شناسی نانگ نوچ پاتایا

باغ فلامینگو یک باغ تفریحی است. این باغ جذاب توسط مجسمه هایی مانند فلامینگو، بوفالو، هیپو و خرس قطبی احاطه شده است.

باغ گیاه شناسی نانگ نوچ جاذبه های گردشگری بیشماری دارد. دیدن همه آنها در عرض یک روز شاید ممکن نباشد. علاوه بر باغ های متنوع، نمایش های پر طرفدار فرهنگ تایلندی و نمایش فیل ها هر روز چهار بار تکرار می شوند.

فرصت های مختلفی وجود دارد مانند غذا دادن به ماهی ها،بازدید از آکواریوم، باغ وحش حیوانات خانگی، پرندگان گرمسیری، فیل ها و بازی با گربه های بزرگ و خیلی موارد دیگر.

می توانید با سوار شدن بر فیل گردشی یک روزه دور باغ داشته باشید و لذت ببرید.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سارا
|
United Kingdom
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
0
1
تابناک جان تو این قبیل مقاله ها و گزارش ها تعدد عکس جذابتر است تا نوشته
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار