طرز تهیه نان ذرت فوری، بدون فر
کد خبر: ۱۵۴۰۷۵
تاریخ انتشار: 2019 August 21    -    ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
یکی از لذت بخش‌ترین قسمت‌های آشپزی پختن نون توی خونه هستش، اما گاهی به خاطر زمان زیادی که باید خمیر نون رو استراحت بدیم یا مراحل سخت و وقت گیر آماده کردن خمیرش ممکنه دست از پختنش بکشیم، ولی اینجا طرز تهیه یک نون ذرت رو با هم میبینیم که هم مراحل آماده کردن خمیرش خیلی راحته و هم نیازی به استراحت دادن خمیر نیست برای همین خیلی آسون و سریع حاضر میشه.

طرز تهیه نان ذرت فوری، بدون فر«تابناک باتو» یکی از لذت بخش‌ترین قسمت‌های آشپزی پختن نون توی خونه هستش، اما گاهی به خاطر زمان زیادی که باید خمیر نون رو استراحت بدیم یا مراحل سخت و وقت گیر آماده کردن خمیرش ممکنه دست از پختنش بکشیم، ولی اینجا طرز تهیه یک نون ذرت رو با هم میبینیم که هم مراحل آماده کردن خمیرش خیلی راحته و هم نیازی به استراحت دادن خمیر نیست برای همین خیلی آسون و سریع حاضر میشه.

 

طرز تهیه نان ذرت فوری، بدون فر

مواد لازم:

آرد ذرت: ۱ و ۱/۲ پیمانه
آرد گندم: ۱ و ۱/۲ پیمانه
تخم‌مرغ: ۱ عدد
آب: ۱ پیمانه
روغن مایع: ۱/۳ پیمانه
نمک به مقدار لازم

طرز تهیه:

۱. برای شروع تخم‌مرغ، روغن و نمک رو داخل یه کاسه‌ی نسبتا بزرگ میریزیم و با یک چنگال در حد در اومدن تخم‌مرغ از لختگی مواد رو مخلوط میکنیم.

۲. حالا آب رو اضافه کرده و مواد رو کمی هم میزنیم.

۳. بعد هر دو آردمون رواضافه میکنیم فقط بهتره مقداری از آرد گندم یا ذرت (حدود ۱/۲ پیمانه) رو نگه داریم و اگر خمیر بعد هم زدن مواد هنوز خودشو نگرفته بود اضافش کنیم.

۴. مواد رو باز با چنگال هم میزنیم تا مایه خودشو بگیره. همون طور که میبینین خمیر هنوز شله پس بقیه آرد رو کم کم اضافه کرده و هم میزنیم تا خمیر خودش رو بگیره.

۵. روقتی خمیر به اندازه‌ای سفت شد که میشد ورزش بدیم شروع به ورز دادن میکنیم تا منسجم و یکنواخت بشه. همین که خمیر به دست تمیز نچسبه دیگه آرد لازم نیست دقت کنین که خمیر همیشه به دست خمیری‌تون میچسبه و برای امتحان کردن نچسب بودنش باید با دست تمیز خمیر رو لمس کنین پس حواستون باشه تا بیش از حد آرد نریزین.

۶. حالا خمیر آماده است و اصلا احتیاجی به استراحت نداره.

۷. به اندازه‌ی یک نارنگی کوچیک از خمیر برمیداریم رو روی سطح آرد پاشی شده با وردنه ورزش میدیم تا ضخامتش حدود ۱ الی ۲ میلی‌متر بشه.

۸. حالا خمیر آماده پخته میتونیم همینطوری بپزیمش با اینکه قالبش بزنیم تا تمیز‌تر دربیاد.

۹. برای پخت خمیر کافیه تا یک قابلمه نچسب رو بدون روغن روی حرارت متوسط بذاریم تا داغ بشه و بعد خمیر رو توش بذاریم.

۱۰. وقتی خمیر شروع به حباب زدن کرد موقع برگردوندنشه.

۱۱. حالا اجازه میدیم تا اون طرفش هم طلایی بشه و بعد نون ذرتمون حاضره.

۱۲. بهتره نون رو بلافاصله بعد پخت لای پارچه تمیز بذاریم تا خشک نشه.

برترین ها

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار