آتش سوزی دو روزه در گندم‎زارهای گلستان
کد خبر: ۱۵۳۹
تاریخ انتشار: 2015 June 03    -    ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
 «صادق‎علی مقدم»، مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان  با اشاره به وضعیت گندم‎زارهای استان طی دو روز اخیر گفت: بر اساس آخرین گزارش‎های دریافتی از شهرستان‎های استان، آتش‎سوزی‎هایی طی دو روز اخیر بیشتر در نقاط شمالی و شرقی استان روی داده و گندم شهرستان‎های گنبد، کلاله، مراوه‎تپه، رامیان و آزادشهر را طعمه خود کرده است.

1408785308560_10.jpg

وی اظهار کرد: روز شنبه نیز 200 هکتار از مزارع گندم در روستای گری شهرستان آق‎قلا دچار حریق شد و از میان رفت.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان ادامه داد: بر اساس گزارش دریافتی از کلاله، دوشنبه بیش از 19 هکتار از مزارع گندم این شهرستان در آتش سوخت.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان خاطرنشان کرد: علاوه‌بر مزارع گندم، دو منزل مسکونی نزدیک به این مزارع، یک واحد دامداری و شش گوسفند نیز بر اثر حریق از میان رفتند.

مقدم افزود: علاوه‌بر این خسارت‌ها، باقی‌مانده گندم(سفال) نیز در بسیاری از نقاط این شهرستان دچار حریق و کاه‎هایی که به‌عنوان علوفه‌ی دام در آن تعبیه شده بود، از میان رفت.

وی در ادامه با اشاره به اطلاعیه اداره‌کل مدیریت بحران طی روز دوشنبه یادآور شد: در این اطلاعیه آمده، بر اساس پیش‎بینی اداره‌کل هواشناسی استان، مبنی بر تداوم استقرار سامانه‌ی تابستانه و هوای گرم تا پایان هفته‌ی جاری، بروز آتش‎سوزی در عرصه‎های زراعی و منابع ملی دور از انتظار نیست، بر این اساس حضور نیروها و آماده به کار بودن تجهیزات برای مقابله با حوادث احتمالی به‌ویژه در ایام تعطیلات پیش‎رو ضروری است.

مقدم خاطرنشان کرد: در ادامه این اطلاعیه تأکید شده، اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان به‌صورت شبانه‎روزی آماده پاسخ‎گویی به تماس‎های مرکز فرماندهی مدیریت بحران استان باشند.

براساس این گزارش، هم‌اکنون هوای گلستان صاف و نیمه‌ی ابری توأم با وزش باد گرم است و دما نیز بین 40 تا 42 درجه سیلیوس متغیر است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار