فرصت ۱۰روزه برای جاماندگان دریافت کارت سوخت
کد خبر: ۱۵۲۱۸۸
تاریخ انتشار: 2019 July 30    -    ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰

در حالی که حدود ۱۰ روز تا بازگشت کارت سوخت به پمپ بنزین‌ها برای سوخت‌گیری زمان باقی است، همچنان افرادی هستند که با وجود ثبت‌نام در سامانه دولت الکترونیک در زمستان گذشته،‌ هنوز کارت سوخت خود را دریافت نکرده‌اند.

۲۰ مرداد ماه دیگر بنزین بدون کارت سوخت شخصی به باک‌ها نمی‌رسد و از همین رو لازم است تا صاحبان خوردو کارت سوخت به همراه داشته باشند،‌ با این حال هنوز تعداد زیادی از خودروسواران کارت سوخت ندارند.

البته بیشتر این افراد در زمستان سال گذشته و با فراخوان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ، برای درخواست کارت سوخت اقدام کردند اما به فاصله چند روز اعلام شد که نیازی به کارت سوخت جدید نیست و بر بستر دولت الکترونیک، ‌یکی از کارت‌های بانکی به جای کارت سوخت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با این حال فاصله‌ای یک ماهه تا الزام استفاده از کارت سوخت باقی مانده بود که خبر رسید استفاده از کارت‌های بانکی به جای کارت سوخت منتفی شده و به جای آن از اطلاعات ثبت شده افراد در سامانه دولت الکترونیک برای صدور کارت سوخت استفاده می‌شود و بعد از صدور نیز این کارت‌ها را به آدرس فرد می‌فرستند.

همچنین چند روز پیش بود که پست اعلام کرد افراد می‌توانند با مراجعه به سایت این سازمان،‌ از مکان کارت سوخت خود مطلع شوند. با این وجود برخی افرادی که در سامانه دولت الکترونیک ثبت نام کرده بودند اکنون با این پیغام مواجه می‌شوند که اطلاعات ارائه شده نامعتبر است و کارتی با این مشخصات وجود ندارد.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد بیشتر افرادی که با این مشکل مواجه شده‌اند، در مراحل ابتدایی ثبت نام، یک اصل را زیر پا گذاشته‌اند. در زمان ثبت نام باید خط موبایل، ‌کارت ماشین و حساب بانکی، ‌همگی به نام یک فرد وارد می‌شد و اگر این اصل رعایت نشده باشد ثبت نامی نیز در سامانه صورت نگرفته تا کارت سوختی بر اساس آن صادر شود.

اما اگر این سه مورد به نام فرد بوده و همچنان نمی‌تواند کارت سوخت خود را در سامانه پست پیدا کند، ‌می‌تواند با شماره مرکز شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران ۰۹۶۲۷ تماس بگیرد تا مشکل حل شود.

همچنین کسانی که تاکنون اقدامی برای دریافت کارت المثنی سوخت خود نکرده‌اند باید هر چه سریعتر به یکی از مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کرده و با ثبت اطلاعات منتظر صدور کارت سوخت خود بمانند.

چند روز پیش نیز شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در آخرین اطلاعیه‌ خود اعلام کرد که با توجه به اجرای مصوبات دولت و مجلس شورای اسلامی برای الزامی شدن عرضه بنزین با استفاده از کارت هوشمند سوخت شخصی از بیستم مردادماه امسال، لازم است مالکان خودرو و موتورسیکلت که دارای کارت هوشمند سوخت شخصی هستند، به منظور شناسایی مشکلات احتمالی و کسب اطمینان خاطر از صحت عملکرد کارت سوخت، ظرف ۱۰ روز آینده حداقل یک نوبت سوخت‌گیری از طریق کارت‌های سوخت شخصی خود انجام دهند.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار