مافین مرغ و ذرت با پنیر اضافه
کد خبر: ۱۵۱۷۷
تاریخ انتشار: 2015 October 29    -    ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
در یک تابه مناسب مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود، سپس پیاز را داخل آن تفت دهید. حالا مرغ را که نگینی خردکرده‌اید همراه با زردچوبه اضافه کرده و تفت دهید.
موادلازم:

1 پیمانه ذرت بخارپز
2/1 پیمانه ماست
50 گرم پنیر پیتزا
2/1 سینه مرغ حبه قندی خردشده
3/1 پیمانه روغن
1 عدد پیاز خرد شده
2 عدد هویج خرد شده
2 ق چ بیکینگ‌پودر
3 ق س فلفل دلمه‌ای قرمز نگینی خرد شده
3 عدد تخم‌مرغ
2/1 پیمانه پیازچه خرد شده
2/1 پیمانه قارچ خرد شده
4 ق س آرد سفید
به میزان لازم نمک و فلفل

مافین مرغ و ذرت با پنیر اضافه

طرز تهیه

1. در یک تابه مناسب مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود، سپس پیاز را داخل آن تفت دهید. حالا مرغ را که نگینی خردکرده‌اید همراه با زردچوبه اضافه کرده و تفت دهید. حالا نوبت اضافه کردن قارج است. بعد از 4-3 دقیقه که مواد با هم تفت خورد، هویج و فلفل دلمه‌ای خرد شده را اضافه کرده و مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا با هم تفت داده شوند. مقداری نمک و فلفل به مواد بزنید، سپس تابه را از روی حرارت بردارید و مواد داخل آن را داخل یک کاسه بزرگ بریزید.

2. در این زمان آرد، تخم‌مرغ، ماست و بیکینگ‌پودر را به مواد اضافه کرده و خوب هم بزنید. از مواد بچشید و در صورت نیاز نمک و فلفل بیشتری بزنید.

3. فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. قالب‌های مافین را با مقداری روغن چرب کنید. حالا 3/2 از قالب‌ها را با مواد پر کنید. قالب‌ها را به مدت 25 دقیقه داخل فر قرار دهید. قالب‌ها را از فر درآورید. فر را خاموش نکنید. حالا روی مواد داخل قالب‌ها مقداری پنیر پیتزا و نصف یک گوجه گیلاسی قرار دهید. دوباره قالب‌ها را داخل فر به مدت 4-3 دقیقه قرار دهید تا پنیر آب شود.

4. قالب‌ها را از فر بیرون آورید و صبر کنید تا کمی سرد شوند. حالا قالب‌ها را جدا کرده و مافین ها را سرو کنید.

آشپزی مثبت

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار