بررسی امکان تحصیل رایگان در کشورهای مختلف دنیا
کد خبر: ۱۵۱۶۱۸
تاریخ انتشار: 2019 July 24    -    ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
با توجه به افزایش بی‌سابقه‌ی قیمت دلار و سقوط ارزش ریال در چند وقت گذشته، تامین هزینه‌های تحصیل از سوی دانشجویان و خانواده‌های آن‌ها به شدت دشوار شده است و به همین دلیل بسیاری از متقاضیان تحصیل در سایر کشورهای دنیا به دنبال امکان تحصیل رایگان هستند.

با توجه به افزایش بی‌سابقه‌ی قیمت دلار و سقوط ارزش ریال در چند وقت گذشته، تامین هزینه‌های تحصیل از سوی دانشجویان و خانواده‌های آن‌ها به شدت دشوار شده است و به همین دلیل بسیاری از متقاضیان تحصیل در سایر کشورهای دنیا به دنبال امکان تحصیل رایگان هستند. در هر روی این امکان در بعضی از کشورهای دنیا وجود دارد و متقاضیان می‌توانند بدون نیاز به دریافت بورس‌های تحصیلی در بعضی از مطرح‌ترین دانشگاه‌های دنیا مشغول به تحصیل شوند.

بررسی امکان تحصیل رایگان در کشورهای مختلف دنیا

در این مطلب قصد داریم شما را با بعضی از مطرح‌ترین کشورهای دنیا که در آن‌ها امکان تحصیل رایگان بدون دریافت بورس تحصیلی وجود دارد، آشنا کنیم؛ بنابراین اگر به دنبال تحصیل رایگان در برترین دانشگاه‌های اروپایی هستید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه‌ی این مطلب با ما همراه باشید.

 

چگونه به تحصیل رایگان در سایر کشورهای دنیا بپردازیم؟

بررسی امکان تحصیل رایگان در کشورهای مختلف دنیا

راه‌های زیادی برای تحصیل رایگان در کشورهای گوناگون دنیا وجود دارد. یکی از این راه ها دریافت بورس‌های تحصیلی گوناگونی است که در مقالات پیشین به صورت مفصل درباره‌ی آن ها صحبت کردیم. برای مثال دریافت بورس تحصیلی اراسموس توسط دانشگاه های اروپایی می‌تواند یکی از این راه ها باشد. با توجه به اینکه دریافت بورس تحصیلی نیازمند شرایط ویژه‌ای است و تنها دانشجویان مستعد و نخبه می‌توانند آن‌ها را دریافت کنند، بهترین راه برای تحصیل رایگان در سایر کشورها، استفاده از دانشگاه‌هایی است که برای دانشجویان بین المللی رایگان است یا از آن‌ها هزینه های بسیار کمی دریافت می‌کند.

بررسی امکان تحصیل رایگان در کشورهای مختلف دنیا

عامل مهم دیگری که می‌تواند تحصیل رایگان یا کم خرج را برای شما به ارمغان بیاورد، هزینه‌های پایین زندگی در کشور مقصد است، برای مثال زندگی در بسیاری از کشورهای اروپایی هزینه‌ی بسیار زیادی دارد و حتی اگر قرار نباشد در این کشورها برای دانشگاه شهریه بپردازید، باز هم باید مبلغ زیادی را صرف هزینه‌هایی چون مسکن، خوراک، پوشاک، درمان و... کنید. بنابراین پیش از انتخاب دانشگاه به این نکات نیز توجه داشته باشید.

کشورهای آلمان، فرانسه، نروژ و فنلاند از جمله کشورهای اروپایی هستند که تحصیل در بیشتر دانشگاه‌ها رایگان یا با هزینه‌ی بسیار اندکی صورت می گیرد، همچنین با توجه به رنکینگ QS بعضی از مطرح‌ترین دانشگاه‌های جهان از جمله دانشگاه فنی مونیخ در این کشورها قرار دارند و تحصیل در آن ها تقریبا رایگان است. در ادامه‌ی این مطلب تحصیل در این کشورهای اروپایی را با هم بررسی می‌کنیم.

 

تحصیل رایگان در آلمان

بررسی امکان تحصیل رایگان در کشورهای مختلف دنیا

آلمان را می‌توان یکی از صنعتی‌ترین کشورهای دنیا دانست، بر همین اساس نیز بعضی از مطرح‌ترین دانشگاه‌های دنیا به ویژه در زمین فنی و مهندسی و رشته‌های صنعتی در کشور آلمان واقع شده‌اند.

جالب است بدانید در حال حاضر تحصیل در بسیاری از دانشگاه‌های این کشور برای دانشجویان بین المللی رایگان است یا در دانشگاه‌های معدودی با صرف هزینه‌ی بسیار کمی می‌توانید در رشته مورد علاقه‌تان مشغول به تحصیل شوید. برای مثال در حال حاضر تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی برای همه‌ی دانشجویان اعم از آلمانی و بین المللی رایگان است و تنها هزینه‌ای بین 150 تا 200 یورو برای پذیرش دریافت می‌شود.

همچنین بنا بر آمار QS در حال حاضر بیش از 40 دانشگاه آلمانی در لیست برترین دانشگاه‌های دنیا قرار دارند که از جمله معتبرترین آن‌ها می توان به دانشگاه مونیخ اشاره کرد.

بررسی امکان تحصیل رایگان در کشورهای مختلف دنیا

از دیگر مزایای تحصیل در آلمان می‌توان به ارائه‌ی دروس به زبان انگلیسی در بیش تر دانشگاه‌های این کشور اشاره کرد، به همین دلیل شما تنها با دانستن زبان انگلیسی می‌توانید به راحتی در دانشگاه‌های این کشور مشغول به تحصیل شوید، همچنین آلمان از معدود کشورهایی است که پس از پایان تحصیلات شما فرصت یک ساله‌ای را برای پیدا کردن شغل مناسب در اختیارتان قرار می دهد و پس از پیدا کردن کار به شما ویزای کار اعطا می کند؛ بنابراین اگر قصد اقامت دائمی در کشوری خارجی را دارید، آلمان می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

در نهایت ذکر این نکته ضروری است که در چند وقت گذشته زمزمه هایی مبنی بر دریافت شهریه از دانشجویان بین المللی به گوش می رسد که تا به حال از سوی دولت با آن مخالفت شده است، با این حال ممکن است در چند سال آینده این طرح اجرایی شود.

 

تحصیل رایگان در نروژ

بررسی امکان تحصیل رایگان در کشورهای مختلف دنیا

نروژ یکی از کشورهای اسکاندیناوی است که از لحاظ شاخص توسعه‌ی انسانی و رشد اقتصادی همواره یکی از برترین کشورهای دنیا بوده است.

شما می توانید در بیش‌تر دانشگاه های این کشور به تحصیل رایگان بپردازید و علاوه بر آن زندگی رویایی را در یکی از بهترین و امن ترین کشورهای دنیا تجربه کنید.

همچنین زبان آموزشی در بیش تر دانشگاه‌های نروژ انگلیسی است و از این لحاظ نیز سهولت زیادی را برای شما به همراه دارد.

 

تحصیل رایگان در فنلاند

بررسی امکان تحصیل رایگان در کشورهای مختلف دنیا

شرایط تحصیل و زندگی در فنلاند و نروژ شباهت بسیار زیادی به هم دارد. با این تفاوت که معمولا برای ورود به بسیاری از دانشگاه‌های رایگان فنلاند باید در آزمون ورودی شرکت کنید و پس از پذیرفته شدن می‌توانید، به سادگی بدون پرداخت هیچ هزینه به تحصیل در فنلاند مشغول شوید.

 

تحصیل رایگان در فرانسه

بررسی امکان تحصیل رایگان در کشورهای مختلف دنیا

امکان تحصیل رایگان نیز در بسیاری از دانشگاه‌های فرانسه وجود دارد و بیش تر دانشگاه‌های این کشور از جمله برترین دانشگاه های دنیا هستند، با این همه یکی از معضلات اصلی تحصیل در فرانسه زبان آموزشی دانشگاه‌های این کشور است، به گونه ای که دانشگاه‌های اندکی وجود دارند که تحصیل در آن‌ها به زبان انگلیسی انجام می‌شود؛ بنابراین برای ادامه تحصیل در فرانسه باید به زبان فرانسوی تسلط کامل داشته باشید.

 

تحصیل رایگان در ترکیه

بررسی امکان تحصیل رایگان در کشورهای مختلف دنیا

هزینه‌ی تحصیل در ترکیه نسبت به سایر از کشورها بسیار کمتر است، و این هزینه‌ها برای دانشجویان خاورمیانه مقرون به صرفه‌تر است. ترکیه کشوری است که در سالهای اخیر سعی در بهبود روابط بین المللی خود داشته و در این زمینه موفق نیز ظاهر شده است، و از این رو به بورس دانشجویان از سایر کشورها میپردازد تا علاوه بر بهبود روابط، باعث ارتقای رنکینگ دانشگاه‌های خود شود. ترکیه برای دانشجویان ممتازی که برای تحصیل در این کشور درخواست می‌دهند، شرایط ویژهای در نظر میگیرد. این دانشجویان علاوه بر این که می‌توانند در بهترین دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنند، از امکانات آموزشی رایگان، بهداشت و درمان رایگان و حتی برگزاری دوره‌های زبان ترکی ویژه‌ی آنان بهرهمند میشوند. دانشجویان محصل در این کشور، می‌توانند از کمک هزینه‌هایی مانند وام‌های دانشجویی استفاده کنند و با استفاده از امکانات موجود در این کشور هزینه‌ی زندگی را کاهش دهند.

امیدواریم توانسته باشیم در مطلب بالا اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار داده باشیم.

 

نتیجه گیری

بررسی امکان تحصیل رایگان در کشورهای مختلف دنیا

در پایان بهتر است قبل از هرگونه اقدام برای مهاجرت به یکی از موسسات حقوقی مهاجرت رسمی در کشور ایران مراجعه کنید. موسسه حقوقی Go2TR توانسته با جذب بیش از ۳۵۰  هزار نفر دنبال کننده در شبکه اجتماعی خود اطلاعات گسترده‌ای در زمینه مهاجرت برای علاقمندان تولید نماید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار