کرم ضدآفتاب برای سلامتی انسان مضر است
کد خبر: ۱۵۰۶۷۱
تاریخ انتشار: 2019 July 15    -    ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰

سال‌هاست که متخصصان پوست به مردم توصیه می‌کنند تا در هنگام قرار گرفتن در معرض خورشید از ضدآفتاب استفاده کنند. برخی حتی توصیه می‌کنند که از ضدآفتاب به صورت روزانه و حتی در روزهای زمستانی نیز استفاده شود.

گفتنی است که استفاده از ضدآفتاب برای محافظت در برابر اشعه مخرب فرابنفش خورشید، جلوگیری از آفتاب‌سوختگی، پیری و سرطان پوست بسیار مفید است.

با این حال نتایج تحقیقات دانشمندان دانشگاه هاروارد حاکی از آن است که ضدآفتاب می‌تواند تأثیرات ناخواسته‌ای داشته باشد. برخی محتویات ضدآفتاب‌ها وارد جریان خونی می‌شوند. باتوجه به اینکه ضدآفتاب‌ها برای استعمال خارجی تولید می‌شوند، سازندگان توجهی به ایمن بودن اجزای این کرم‌ها در محیط داخلی بدن نمی‌کنند.

برخی از محتویات معمول در ضدآفتاب‌‌ها مانند اکسی‌بنزون و اکتینکسات سمی هستند که این امر می‌تواند عواقب زیادی برای سلامتی انسان دربرداشته باشد. اکسی‌بنزون و اکتینکسات تأثیری مانند هورمون استروژن دارد.

مولکول‌های اکسی‌بنزون و اکتینکسات وقتی وارد بدن می‌‌شوند در عملکرد معمول هورمون‌ها اختلال ایجاد می‌کنند. این امر بر علمکرد سیستم تولیدمثل تأثیر می‌گذارد که می‌تواند منجر به سرطان شود.

این مواد شیمیایی همچنین حیات تپه‌های مرجانی و دیگر جانوران دریایی را کاهش می‌دهد. محتویات ضدآفتاب‌ها بر اکوسیستم دریایی تأثیر منفی دارد و برای سال‌ها نیز در این محیط‌ها باقی می‌ماند.

آنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار