بیهوشی مرموز در طبقات مختلف یک برج
کد خبر: ۱۵۰۵۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 July 13    -    ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۳

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اعلام کرد: ساعت ۱۰:۵۴ صبح امروز یک حادثه در یک برج مسکونی بلندمرتبه در محله ولنجک، خیابان امیرآبادی اعلام شد. بلافاصله ایستگاه شماره ۱۶ به محل حادثه اعزام شد و آتش نشانان مشاهده کردند در یک مجتمع مسکونی ۱۸ طبقه که ۱۴ طبقه روی زمین و ۴ طبقه منفی و مجموعاً ۵۶ واحد مسکونی داشت، حادثه‌ای رخ داده و ساکنان از عدم پاسخگویی یکی از خانواده‌ها که می‌دانستند در داخل منزل هستند اما در را باز نمی‌کنند نگران شده بودند.

ملکی افزود: آتش نشانان با هماهنگی لازم در را باز کرده و مشاهده کردند که ۵ نفر در این منزل، یک آقا، دو خانم جوان و دو دختر خردسال بی‌حال هستند و نقش بر زمین شده‌اند. بلافاصله عملیات اولیه را انجام داده و این افراد را به فضای باز منتقل کردند و سپس این افراد را تحویل عوامل اورژانس دادند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه صبح امروز هم در همان محل دو نفر دچار بدحالی شده و به مراکز درمانی منتقل شده بودند، این مسئله آتش نشانان را مجاب کرد که بررسی اجمالی داشته باشند و حدود ۲۰ واحد از واحدهای بخش جنوبی که احتمال وقوع حادثه در آنجا بیشتر بود را مورد بررسی قرار دادند.

ملکی اعلام کرد: آتش‌نشانان جمعاً ۹ نفر را در طبقات مختلف، یعنی طبقه اول، دوم و طبقه هشتم خارج کردند، در طبقه اول یک خانم جوان پشت در کاملاً بی حال و بیهوش افتاده بود که در را باز کردند و این فرد را از مرگ حتمی نجات دادند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تأکید کرد: طبق اطلاعاتی که اهالی ساختمان می‌دادند، دو نفر هم صبح به مراکز درمانی منتقل شده بودند و دو نفراز طبقه دوم هم خودشان احساس بدحالی کرده و به مراکز درمانی رفته بودند. علاوه بر این افراد ۹ نفر را هم آتش‌نشانان از محل خارج کرده و به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی تاکید کرد: بررسی‌های اجمالی آتش نشانان و حضور کارشناس آتش نشانی انجام شد. مسیر دودکش موتورخانه از قسمت جلویی به سمت بالا رفته بود. البته در آن سمت موتورخانه را خاموش کرده و احتمالاً خودشان حدس زده بودند که احتمال نشت گاز وجود دارد اما بر اساس بررسی‌های اولیه، احتمال گازگرفتگی در آن مرحله در آن بخش وجود داشت. کارشناسی در این مرحله و در این بخش ادامه دارد و کارشناسان مشغول بررسی هستند.

ملکی در پایان هشدار داد: حادثه گازگرفتگی فقط مختص زمستان و ساختمان‌های قدیمی یا بخاری گازی و شومینه نیست، حتی در روزهای گرم سال هم از آنجایی که برای گرم کردن آب، موتورخانه‌ها و پکیج ها همیشه روشن است، اگر اصول ایمنی به درستی رعایت نشده باشد، احتمال نشت گاز در هر شرایطی وجود دارد. تقاضا می‌کنم اگر از سیستم حرارت مرکزی یا موتورخانه استفاده می‌کنید، این سیستم حتماً توسط افراد متخصص در زمان مقرر بازبینی شود.

مهر

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
0
0
اینم از برج هامون!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار