نکاتی که باید قبل از خرید لوازم یدکی BMW به آنها توجه کرد
کد خبر: ۱۴۹۶۷۵
تاریخ انتشار: 2019 July 04    -    ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
یکی از نگرانی‌های همیشگی خریداران ماشین‌های لوکس و گران قیمت، تهیه لوازم یدکی مورد نیازشان است. هر چند این مشکل برای صاحبان خودروهای خاصی مانند پورش و فراری کمی دردسرسازاست، اما برخی برندهای دیگر مانند بی ام و، مشکل چندانی در این باب ندارند.

یکی از نگرانی‌های همیشگی خریداران ماشین‌های لوکس و گران قیمت، تهیه لوازم یدکی مورد نیازشان است. هر چند این مشکل برای صاحبان خودروهای خاصی مانند پورش و فراری کمی دردسرسازاست، اما برخی برندهای دیگر مانند بی ام و، مشکل چندانی در این باب ندارند. به خصوص که سایت‌های خرید و فروش اینترنتی مانند دیوار مشکل تهیه لوازم یدکی BMW را تا اندازه زیادی تسهیل کرده‌اند.

نکاتی که باید قبل از خرید لوازم یدکی BMW به آنها توجه کرد

تا چند سال پیش تنها راه پیدا کردن لوازم یدکی نایاب خودروهایی مانند بی ام و، این بود که شما به تک‌تک مغاره‌های میدان شوش سرکشی کنید و سراغ قطعه مورد نیاز خود را بگیرید. اما این روزها با نگاهی به سایت دیوار می‌بینید که انواع لوازم یدکی و قطعات جانبی این خودرو از چراغ و فرمان گرفته تا قطعات جعبه‌دنده و پیشرانه مدل‌های مختلف بی ام و، در فروشگاه‌های اینترنتی قابل تهیه هستند.

برای مثال یکی از فروشندگان قطعات یدکی در سایت دیوار، در آگهی خود ذکر کرده است که انواع فیلترها (شامل فیلتر روغن، هوا و گیربکس)، لوازم جلوبندی، روغن موتور و روغن ترمز، قطعات بدنه، لنت و دیسک چرخ و رادیاتورهای آب و کولر را برای انواع مدل‌های جدید BMW عرضه می‌کند.

البته در این میان چند شرکت با سابقه نیز وجود دارند که در چند سال اخیر به طور تخصصی در ارتباط با واردات لوازم یدکی BMW فعالیت کرده و توانسته‌اند اعتبار خوبی نیز در میان صاحبان این خودروها در ایران به دست بیاورند.

ناگفته نماند که در این میان توجه به چند نکته پیش از خرید قطعات یدکی، اهمیت بسیاری دارد. قطعات یدکی خودرو نیز مثل هر کالای دیگری دارای کیفیت و درجه‌بندی‌های مختلفی هستند و استفاده از نوع نامرغوب یا تقلبی یک قطعه می‌تواند آسیب‌هایی جدی‌ را برای خودروی شما به دنبال داشته باشد. استفاده از وسایل غیر اصل همچنین می‌تواند به از دست دادن گارانتی خودرو در تعمیرگاه‌های مجاز بی ام و در کشور منجر شود.

گزینه‌ای دیگری که صاحبان خودروهای بی ام و برای تامین قطعات یدکی مورد نیاز خودمی‌توانند انتخاب کنند، خرید قطعات استوک است. اصطلاح استوک که این روزها در خرید و فروش بسیاری کالاهااستفاده می‌شود، حکایت از کارکرده و دست‌دوم بودن آن قطعه یا کالا دارد.

در حوزه لوازم یدکی خودرو نیز این روزها بازار قطعات استوک خودروهای لوکس گرم است و خیلی‌ها ترجیح می‌دهند برای صرفه‌جویی در هزینه‌ تعمیرات، به فکر خرید قطعات استوک برای خودروی خود باشند. در این بخش نیز عملا شاهد هستیم که بسیاری از لوازم مانند چراغ‌، شمع، قطعات بدنه و حتی قطعات تزئینی داخل اتاق بی ام و به شکل استوک در معرض فروش قرار می‌گیرند.

البته خرید قطعات یدکی استوک می‌تواند همان مشکلاتی را برای شما به همراه داشته باشد که قطعات تقلبی ایجاد می‌کنند. از همین رو بهترین پیشنهاد‌ کارشناسان تعمیرات خودروهای لوکس این است که تا حد امکان از طریق نمایندگی‌های مجاز و یا شرکت‌های معتبر واردات قطعه برای خرید لوازم یدکی BMW اقدام کنید تا به این ترتیب هم از اصل بودن قطعات مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید و هم در صورت وجود مشکل در قطعه خریداری شده بتوانید برای تعویض آن اقدام کنید.

منبع:‌ ویرلن

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار