تقاضای چادر از هلال‌احمر به خاطر گرانی مسکن
کد خبر: ۱۴۹۲۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 June 30    -    ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰

 نماینده مردم کرمانشاه در مجلس می گوید:به دلیل گرانی مسکن تماس‌های بسیاری ازسوی همشهریان برای دریافت چادر و ادامه زندگی با نصب چادر در پارک‌ها با من گرفته شده لذا اگر بر قیمت‌ها کنترل و نظارت نشوند مسئله ملی در راه است.

احمد صفری با انتقاد از افزایش نجومی قیمت خانه در چند ماه اخیر و به دنبال آن افزایش قیمت رهن و اجاره، گفت: این مسئله چنان برای مردم مشکل ایجاد کرده است که دیگر توان اجاره خانه را نیز ندارند تا جایی که تماس‌های بسیاری ازسوی همشهریان برای دریافت چادر از هلال احمر و ادامه زندگی با نصب چادر در پارک‌ها با من برقرار شده که این مسئله به مثابه یک مسئله ملی است.

عدم نظارت؛ دلیل اصلی گرانی اجاره منزل

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، امور اقتصادی و دارایی، شهرداری‌ها، اداره مالیاتی و دیگر مسئولان مرتبط باید برقیمت‌ مسکن نظارت کنند، افزود: دلیل اصلی گرانی اجاره منزل عدم نظارت به عملکرد آژانس‌های خرید، رهن و اجازه مسکن و بنگاه‌های کوچک و بزرگ است چراکه آن‌ها برای کسب سود بیشتر از یک معامله، بدون هیچ مبنای مشخصی به قیمت‌ها می‌افزایند.

وی با اعتقاد به اینکه راه‌های بازدارنده برای افزایش غیرمنطقی و نجومی منزل وجود دارد و فقط باید در مسئله نظارت، همت شود، ادامه داد: اگر در هر شهرستانی فقط 100 چادر زده شود آبروی نظام جمهوری اسلامی خواهد رفت.

صفری اضافه کرد: مردم تا سال گذشته مثلا با 20 میلیون تومان پول و 500 هزار تومان اجاره بها می‌توانستند یک خانه اجازه کنند اما اکنون با حقوق‌های زیر دو میلیون تومان باید به‌عنوان مثال 50 میلیون تومان پول پیش و ماهی یک میلیون و 500 هزار تومان اجاره هزینه کنند که چنین هزینه ای برای آن‌ها ممکن نیست.

قیمت مسکن حبابی بالا رفته است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: راهکار برای کنترل قیمت مسکن بسیار است اما دولت مسئله نظارت را رها کرده، به همین دلیل قیمت‌ها به ویژه قیمت مسکن حبابی بالا رفته است.

خانه ملت

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
0
2
حباب چی ؟!!! وقتی دلار رو از 3800 تومن به 13000 تومن رسوندید و یا اجازه دادید برسه . باید اینجاها رو هم می دیدید!!!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار