جالب‌ترين قوانين رانندگی در جهان
کد خبر: ۱۴۹۲
تاریخ انتشار: 2015 June 02    -    ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
براي رانندگی قوانين مختلفي وجود دارد كه راننده‌ها را محدود كرده و مانع از بروز حادثه می‌شود.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از تابناک، در ميان قوانين رانندگی در كشورها، قوانين عجيب و غريبی هم ديده می‌شوند كه در نوع خود جالب و جذاب هستند.

دانمارك
بررسی‌ زير خودرو پيش از رانندگی برای كسانی كه دليل خوبی دارند برای ترسيدن از احتمال وجود بمبی زير خودروی شان كاملاطبيعی است مانند وضع افسرهای پليس ايرلند شمالی اما در دانمارك قانونی هست كه راننده را پيش از حركت موظف می‌كند زير خودرو اش را حتما نگاه كند كه مبادا كسی زير آن خوابيده باشد! همچنين در اين كشور و كشورهای چك و سوئد بايد هنگام رانندگی در روز روشن، از نور بالااستفاده شود.

در حقيقت تحقيقات نشان داده است هنگامي كه برخی خودروها از نور بالااستفاده می‌كنند، ساير رانندگان حواس خود را به سايل نقليه اطراف بيشتر جمع می‌كنند، به اين ترتيب آمار تصادفات كاهش می‌يابد.
    
 اسپانيا

يك قانون عجيب در برخی شهرهای اسپانيا وجود دارد كه توضيحي منطقی نمی‌توان درباره آن پيدا كرد و آن، اين است كه در اين شهرها، روزهاي فرد اگر قصد پارك كردن خودروی تان را داريد بايد مقابل خانه‌هايی با پلاك‌های فرد پارك كنيد و روزهاي زوج مقابل خانه‌های با پلاك زوج! البته قانون ديگرشان به نظر منطقی می‌آيد و آن، اين است افرادی كه چشم‌های شان بسيار ضعيف است و مجبور به عينك‌های ذره بيني به ويژه ضخيم هستند بايد يك عينك اضافی در خودروی شان داشته باشند، در غير اين صورت جريمه خواهند شد.
    
سوييس و بلژيك

سوييس دوست دارد همه چيز را متفاوت از ديگر كشورهای دنيا انجام دهد. هركس در اين كشور قصد دوچرخه سواری دارد بايد بيمه سالانه خريداری كرده و بر چسب آن را به دوچرخه‌اش نصب كند.

در بلژيك درست به عكس سختگيری‌هاي سوييس دوچرخه سوارها می‌توانند در هر جهت حتی در خيابان‌های يكطرفه دوچرخه سواری كنند و كسی با آنها كاری نداشته باشد.
    
ژاپن

ژاپنی‌ها در جهان به مودب بودن بسيار معروف هستند و اين مورد در قوانين راهنمايی و رانندگی شان نيز ديده می‌شود. در اين كشور اگر هنگام عبور با ماشين، آب موجود در جاده روی عابر پياده پاشيده شود، راننده آن خودرو جريمه خواهد شد.
    
 آلمان

مراقب باشيد باك بنزين تان خالي نشود زيرا به شدت براي تان گران تمام مي شود. درواقع در آلمان يكي از جرايم سنگين رانندگي به تمام كردن بنزين در بزرگراه ها مربوط مي شود. اگر بنزين خودروي تان تمام شد و سپس مجبور شويد از خودروي تان پياده شده و مسيري را پياده روي كنيد، علاوه بر اينكه به دليل خالي بودن باك بنزين و بي توجهي به آن جريمه مي شويد بلكه بايد براي پياده روي در بزرگراه و به خطر انداختن جان خود و ديگران نيز جريمه بپردازيد.
    
 قبرس
وقتي در قبرس رانندگی می‌كنيد توصيه می‌شود يك كاغذ برداشته و روي آن غذا، نوشيدني و بوق بنويسيد و روي داشبورد بچسبانيد. اين كار باعث می‌شود فراموش نكنيد موقع رانندگي، خوردن و نوشيدن و بوق زدن ممنوع است.

بوق زدن نيز نه تنها نزديك بيمارستان‌ها بلكه در منطقه مسكونی نيز ممنوع است مگر اينكه يك مورد كاملاضروری پيش بيايد. (قابل توجه رانندگان عزيز تهرانی كه كلادست شان از روی بوق برداشته نمی‌شود). علاوه بر اين اگر راننده با دست و صورتش براي ديگران شكلك‌های غيراخلاقی درآورد يا حتی دست خود را از خودرو بيرون آورد حتما جريمه خواهد شد و همچنين نيم ساعت قبل از غروب تا نيم ساعت بعد از طلوع خورشيد، چراغ‌های خودرو بايد روشن شود.
    
روسيه

 رانندگي با خودروي كثيف در حدي كه بتوانيد روي آن عكس كشيده يا مطلبي بنويسيد ممنوع است و بدون ترديد جريمه مي شويد. درضمن كسي حق ندارد خودرو اش را در ملاعام بشويد و بايد خودروي خود را به كارواش ببرد.
    
يونان
پليس يونان واقعا در برابر پارك غيرقانوني خودرو كم تحمل است. آنها مي توانند پلاك خودرويي را كه غيرقانوني پارك كرده است، مصادره كنند.
    
فرانسه

در فرانسه رانندگان مجبور هستند در خودروي خود مانند شركت هاي بيمه دستگاه تشخيص مصرف نوشيدني الكلي داشته باشند.
    
اتريش

اگر به مركز شهر وين رانندگي كنيد، يك علامت راهنمايي و رانندگي خواهيد ديد كه تصوير بوق زدن ممنوع را دارد. در اين بخش از شهر تحت هيچ شرايطی حق نداريد بوق بزنيد و الاجريمه خواهيد شد.
   
آفريقا ی جنوبی

در آفريقاي جنوبي، اگر در جاده ای، چوپان و گله اي حضور داشته باشد حق تقدم با اوست. راننده بايد خودروي خود را متوقف كند تا چوپان گله خود را از ميان جاده عبور دهد، در غير اين صورت جريمه خواهد شد.
    
آمريكا

در امريكا نيز قانون‌های عجيب هست. در مونتانا حمل گوسفند در كاميون بدون حضور فردی به عنوان ناظر غيرقانونی است. در نوادا نيز حمل شتر در بزرگراه‌ها غير قانونی است. در برخی ايالت‌های امريكا وقتي در چهارراهی چراغ راهنمايی و رانندگی ندارد، حق تقدم با كسی است كه زودتر رسيده است. در واقع وقتی رانندگان به چهارراه می‌رسند بايد كاملاتوقف كنند و بعد به حافظه شان فشار بياورند تا يادشان بيايد كه كدام يك زودتر رسيدند و سپس با رعايت حق تقدم عبور كنند.
    
كاستاريكا

در اين كشور اگر كسی حين رانندگي نوشيدنی الكلی بنوشد و رانندگی كند، مشكلی برايش پيش نمی‌آيد، اما اگر تصادف كند و الكل خونش از حد مجاز بالاتر باشد، جريمه نقدی نمی‌شود، او يكراست به زندان می‌رود.

باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار