زمان اعزام نخستین کاروان زائران حج تمتع
کد خبر: ۱۴۸۸۷۲
تاریخ انتشار: 2019 June 26    -    ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰

معاون حج سازمان حج و زیارت گفت: براساس برنامه ریزی و زمانبندی های انجام شده، نخستین کاروان زائران حج تمتع ۱۷ تیرماه جاری ایران را به مقصد عربستان ترک خواهند کرد.

‌اکبر رضایی افزود: زائران ایرانی مدینه نیز از ۲۴ تیرماه از طریق فرودگاه های کشور، ایران را به مقصد جده ترک می کنند.

وی با بیان اینکه آخرین پرواز رفت زائران ایرانی در ۱۴ مرداد ماه به مقصد جده به انجام می رسد، گفت: زائران ایرانی پس از انجام مناسک حج تمتع از ۲۶ مرداد ماه از عربستان راهی ایران خواهند شد.

رضایی با اشاره به اینکه عملیات بازگشت حجاج ایرانی تا ۱۷ شهریورماه ادامه خواهد داشت، گفت: زائران ایرانی حج تمتع ۹۸ طبق برنامه زمانبندی از ۱۷ ایستگاه پروازی راهی عربستان می شوند.

وی با بیان اینکه امسال ۸۶ هزار و ۵۵۰ زائر ایرانی برای انجام مناسک حج تمتع راهی مدینه و جده خواهند شد، افزود: با توجه به اینکه میانگین سنی زائران ایرانی حدود ۵۶ سال و تعداد بانوان بیش از آقایان است و گرمای امسال از سال گذشته بیشتر به نظر می رسد تمهیدات لازم برای رفاه حال زائران اندیشه شده است.

وی در خصوص افزایش سهمیه زائران ایرانی نیز گفت: در این خصوص نامه نگاری های لازم با مسئولان عربستان به انجام رسیده است و در صورت موافقت آنها زائران بیشتری برای مناسک حج اعزام خواهد شد.

سردارحسن مهری، رئیس پلیس فرودگاههای کشور نیز پیش تر اعلام کرده بود، فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) پذیرای ۳۰ هزار زائر حجت تمتع از استان های تهران، سمنان، البرز، قم، قزوین، مرکزی، گلستان، لرستان، همدان و کاشان است.

وب با بیان اینکه زائران خراسان رضوی و خراسان شمالی از فرودگاه مشهد اعزام می شوند، گفت: زائران چهارمحال بختیاری و اصفهان از فرودگاه اصفهان و زائران تبریز از آذربایجان شرقی؛ زوار کرمان از فرودگاه کرمان، زائران استان کهگیلویه و بویراحمد و فارس از فرودگاه شیراز اعزام می شوند.

سردار مهری اظهار داشت: برهمین اساس زائران استان گلستان از فرودگاه گرگان، زائران استان یزد از فرودگاه یزد، هرمزگان از فرودگاه بندرعباس، زائران کرمانشاه و ایلام از فرودگاه کرمانشاه راهی عربستان خواهن شد.

رئیس پلیس فرودگاه های کشور افزود: زائران مازندران از فرودگاه ساری، استان گیلان از فرودگاه رشت، استان آذربایجان غربی از فرودگاه ارومیه، استان خوزستان از فرودگاه اهواز، استان بوشهر از فرودگاه بوشهر و زائران خراسان جنوبی از فرودگاه بیرجند به حج تمتع امسال اعزام می شوند.

وی با بیان اینکه پلیس فرودگاه اقدامات خوبی همانند سال گذشته و در شأن زائران خواهد داد، گفت: امسال میز خدمت در فرودگاه ها تعیین شده و جانشین پلیس فرمانده هر استان موظف است از ابتدا برای پاسخگویی به زائران در فرودگاه حضور داشته باشد و مشکلاتی که زائران با آن مواجه می شوند را رفع کند.

وی به اقدامات دیگر پلیس فرودگاه اشاره کرد و گفت: برای ارائه خدمات بهتر به زائران و پیگیری مشکلات ۱۷ جلسه با سپاه حفاظت هوایی و ۳۴ جلسه با مدیران فرودگاه ها برگزار شده است.

ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار