۱۲۰ میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه های گیلان رهاسایی می شود
کد خبر: ۱۴۶۱۱۶
تاریخ انتشار: 2019 May 28    -    ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵

۱۲۰ میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه های گیلان رهاسایی می شود

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان گفت: در راستای حفظ و ایجاد پایداری لازم در ذخایر ماهی دریای خزر ۱۲۰ میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه های گیلان رهاسازی می شود.
اکبر ایلدرم ، از رهاسازی 120 میلیون قطعه بچه ماهی در سطح رودخانه های استان گیلان توسط سازمان شیلات را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: این اقدام هر ساله در راستای حفظ ذخایر ماهی دریای خزر توسط مجموعه شیلات استان گیلان اجرایی می شود.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان زمان رهاسازی این تعداد بچه ماهی را از هفته دوم خرداد اعلام کرد و ابراز داشت: رهاسازی بچه ماهیان استخوانی و خاویاری در تاریخ یاد شده و سطح 3 رودخانه منتهی به دریای خزر واقع در شرق و غرب استان گیلان توسط شیلات انجام می شود.
ایلدرم در مورد شرایط و ویژگی های رودخانه هایی که بچه ماهیان استخوانی و خاویاری در آن ها رها می شوند نیز تصریح کرد: از دیدگاه مجموعه شیلات استان گیلان رودخانه هایی که از دبی آب مورد نیاز برخوردار باشند برای رهاسازی بچه ماهیان تکثیر شده کاملاً مناسب هستند.
برداشت ماهی از پروژه های تولید ماهی در قفس گیلان آغاز شد
15 میلیون قطعه ماهی سوف در منابع آبی گیلان رهاسازی می شود
نخستین شهرک شیلاتی ماهیان زینتی کشور در قم ساخته می شود
وی دارا بودن یکسری ویژگی ها و ملاحظات زیستی و فیزیکی و شیمیایی مناسب توسط رودخانه ها را نیز از دیگر ویژگی های مورد توجه شیلات خواند و عنوان کرد: سفید، سوف، سیم، کولی و کپور از جمله گونه های ماهیان استخوانی هستند که در رودخانه های گیلان رهاسازی می شوند.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان در مورد نوع ماهیان خاویاری که توسط سازمان شیلات از هفته دوم خرداد در رودخانه های استان رها می شوند اظهار داشت: تاس ماهی ایرانی، فیل ماهی و اوزون برون از جمله گونه ...

تسنیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار