هجوم ملخ‌های بومی، مصری و مدیترانه‌ای به پردیس
کد خبر: ۱۴۵۳۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 May 19    -    ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت: با توجه به ورود به ترسالی شاهد فوران پدیده هجوم ملخ و کرم های پروانه‌ای در شهرستان پردیس هستیم.

 علی عابدی رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس در دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار در خصوص مشاهده تعداد زیادی ملخ توسط شهروندان شهرستان پردیس اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰ استان کشور درگیر این پدیده هستند و پردیس به دلیل تغییر اقلیم ورود یه ترسال از این قاعده مستثنی نیست.

وی گفت: هر زمانی که ترسالی وجود داشته باشد ملخ‌ها و کرم‌هایی که تبدیل به پروانه می‌شوند طغیان می‌کنند که در پردیس و حومه آن پروانه‌ها و ملخ‌ها بسیار زیاد شده اند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس با بیان اینکه این پدیده نگران‌کننده نیست، بیان داشت: این میزان حشرات، با توجه پدیده ترسالی در شهرستان پردیس طبیعی است زیرا مقیاس ما بر اساس ترسالی است.

عابدی افزود: با توجه به نظرات کارشناسان اقداماتی برای میارزه با این آفات انجام‌شده است که در روستای تماشا و معدن‌های اطراف این روستا سمپاشی هایی صورت گرفته و مشخص‌شده این مناطق محل حضور و عبور ملخ‌ها در سطح شهرستان است، اما خوشبختانه در این مناطق شاهد کاهش این آفات هستیم.

وی ضمن بیان اینکه همشهریان نگران این پدیده نباشند، خاطرنشان کرد: سه نوع ملخ مصری، بومی و مدیترانه‌ای در شهرستان پردیس دیده‌شده‌اند که برای مبارزه با این آفات اقدامات موثری انجام‌شده است و تقریباً این پدیده تحت کنترل است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

فارس

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
0
0
یک سوال ! آیا گربه ملخ می خورد؟ اگر بتواند ملخ بخورد فکر می کنم در تهران مشکلی نداشته باشیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار