۵ نشانه از درستی ‌مسیر ‌موفقیت
کد خبر: ۱۴۴۵
تاریخ انتشار: 2015 June 01    -    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵
در حالی که آدم های موفق زیادی در زندگیم دیدم، آدم های ناموفقی که دیدم، اگر بیشتر از موفق ها نبوده باشند ، کمتر نبودند.هر کدوک از اونها اشتباهات یکسانی روتکرار می کردند که اگر  بدرستی راهنمایی میشدند می تونستند براحتی از بروز این مشکلات جلوگیری کنند. در واقع اختلاف بین شکست و موفقیت برای اونها شاید فقط یک نکته کوچیک بوده.

در اینجا ۵ تفاوت بزرگ در راه موفقیت و شکست رو توضیح میدیم.

۱.شما نمی توانید یک کار را انتها تمام کنید  و کامل انجام بدید.

بعضی کارآفرینان، به هر دلیلی، نمی توانند بر روی یک کار متمرکز بشوند، فرقی هم نمیکنه که چه مقدار زمان داشته باشند و یا به چه چیزهایی دسترسی داشته باشند.در هرصورت اونها نمیتوانند یک کار را تا انتها تمام کنند.ممکنه این ناتمامی بخاطر ترس از این باشه که

کارآفرینان میترسند که شاید محصول نهایشون خیلی خوب و عالی نباشه و اونها دیگه نتوانند اون محصول رو تغییر بدهند.

در هر صورت ما باید همیشه اینو در ذهن داشته باشیم که تنها علت شروع کردن کاری، تمام کردن اون کاره.

برای همین اگر قرار نیست ما کاری رو تمام کنیم و یا حتی دوست داری تموم کنیم ولی تموم نمیشه، بهتره اصلاً اون کار روو شروع نکنیم.

بنابر این اگر شما به بنمی توانید کارهاتون رو تموم کنید و یا به از برنامه هاتون عقب هستید و همیشه تاخیر دارید، شانس اینکه در راهتون موفق باشید خیلی کمه.

۲-شما می خواهید تک تک کار ها رو خودتون مدیریت کنید.


خوب معمولا کارافرینان ناموفق دوست دارند که تک تک کارها رو خودشون مدیریت کنند  و انجام بدهند.اونها باور ندارند که کسی دیگری بتوانند کارها رو مثل اونها خوب انجام بده، برای همین به کسی اعتماد نمیکنند که کار‌های جزئی رو به اون بسپارند.اما اگر حق با اونها باشه—که این جای شک داره چونکه هیچ کسی وجود نداره که در انجام همه کار ها خوب باشه –  باز هم باید بعضی از کارها رو به دیگران واگذار کرداگر ما می خواهید که بیزینس و کسب و کار خودتون رو بزرگ کنید و رشد کنید، باید قدرت هدایت کردن و رهبری و یاد بگیرید و بتونید به افراد مختلف اطمینان کنید.یادتون باشه که هرکسی نیاز به یک تیم پشتیبان داره، حتی بزرگ ترین انسان ها.

۳-شما فکر می کنید که همیشه حق با شماست‌.


قطعا برای خیلی از کارآفرینان سخته که اعتراف کنند که اشتباه کرده اند.اما اگر شما اشتباه خودتون رو قبل نکنید، از یادگیری یک نکته بزرگ که باعث اون شکست شده خودتون رو محروم می کنید .یادتون باشه که شکست، مصالح ساختمانی پله های موفقیت هستند.بدنبال نکته برداری و یاد گیری باشید و از اعتراف به اشتباه کردن نترسید، اینطوری شما بسرعت می تونید از اون مشکل درس بگیرید و دفعه بعد بهتر عمل کنید.

۴-شما ‌می پرسید اما درواقع به جواب اون سؤال توجه نمی کنید.


شما می دونید که دارم از چه نوع آدم هایی صحبت می کنم.اونها نظر شما رو می پرسند ولی در واقعیت بدنبال این هستند که نظر خوشون رو تایید کنند و خودشون رو متقاعدتر کنند.این نوع از کارافرینان اطراف خودشون رو پر می کنند از کسانی که با ایده های اونها همیشه موافق هستند.این برای بیزینس و کسب و کار خیلی بده.شما وقتی تصمیمات درست می‌گیرید که دست از خود سری بردارید، نظرهای مختلف رو بشنوید و تمام اونها رو واقعا بررسی کنید.

۵-شما همیشه یک دلیل برای شروع نکردن دارید.


الان زمان این کار نیست.اوضاع اقصادی کشور مناسب نیست.اوضاع مالی خودتون خوب نیست.دلیل شما هرچیزی که هست، شما همیشه یک دلیل برای شروع نکردن دارید.اما یک چیزی رو حدس نمیزنید؟! همیشه و همیشه یک دلیل خوب برای شروع نکردن کارتون وجود خواهد داشت.

شما باید تصمیم به شروع کار بکنید و خودتون آپشن های مورد نیاز رو به مرور زمان فراهم بکنید، انعطاف پذیر باشید و شجاعت شروع کار رو داشته باشید. در واقع موضوع داشتن شجاعت شروع کارِ.در غیر اینصورت یک روز چشمات رو باز میکنی و میبینی که ۱۰ سال گذشته و هنوز کار رو شروع نکردید در حالیکه پسر بچه همسایتون الان بزرگ شده و بعد از چند سال کار یک دم و دستگاهی بهم زده که بیا و ببین و الان شما هنوز برای ۵۰ هزار تومان اضافه حقوق آخر  ماه با رئیس ۲۰ سال کوچیک تر از خودتون جر و بحث می کنید !
منبع: دو ترکه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار