عدم رویت هلال ماه در عربستان، امارات و بحرین
کد خبر: ۱۴۳۸۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 May 05    -    ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹

به نقل از رسانه های خبری جهان عرب، دادگاه عالی عربستان سعودی شامگاه دیروز (شنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که هیچ گونه خبری دال بر رویت هلال ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۰ هجری قمری در مناطق مختلف این کشور را دریافت نکرده است.

دادگاه عالی عربستان در بیانیه خود همچنین تاکید کرده که امروز (یک شنبه) برای اعلام تصمیم خود بر اساس مسائل به اثبات رسیده در رابطه با رویت هلال ماه مبارک رمضان تشکیل جلسه خواهد داد.

به دنبال آن نیز کمیته استهلال ماه مبارک رمضان در امارات با صدور بیانیه ای اعلام کرد که فردا پس از نماز مغرب در اداره قضایی ابوظبی و به ریاست «سلطان بن سعید البادی الظاهری»، وزیر دادگستری این کشور تشکیل جلسه می دهد جایی که قرار است کمیته استهلال ماه های قمری در این اداره و تمامی دادگاه های شرعی مدارک مربوط به اثبات رویت هلال را ارائه دهند.

شورای عالی امور اسلامی بحرین نیز به نوبه خود در بیانیه ای تاکید کرد که اداره استهلال این کشور شامگاه امروز برای دریافت اخبار و شهادت افراد در رابطه با رویت هلال ماه مبارک رمضان تشکیل جلسه داده و تصمیم گرفته که این جلسه تا شامگاه فردا ادامه داشته باشد.

این بدان معنی است که در عربستان، امارات و بحرین هلال ماه رویت نشده و اگر اتفاق خاصی نیفتد نخستین روز ماه مبارک رمضان در این سه کشور عرب واقع در حاشیه خلیج فارس، پس فردا (دوشنبه) خواهد بود.

«ثقیل الشمری»، رئیس کمیته استهلال در وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر نیز در یک کنفرانس خبری از عدم رویت هلال در این کشور خبر داد و در نتیجه فردا آخرین روز ماه مبارک شعبان و پس فردا نخستین روز ماه مبارک رمضان است.

در همین حال، اداره استهلال کویت نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که هلال ماه مبارک رمضان در این کشور رویت نشده و در نتیجه پس فردا نخستین روز ماه روزه می باشد.

دارالافتای یمن نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که به دلیل عدم رویت هلال ماه از سوی کمیته مسئول استهلال در این کشور، فردا آخرین روز ماه مبارک شعبان و پس فردا نخستین روز ماه مبارک رمضان است.

دیوان وقف سنی و مجمع فقهی عراق به همراه کمیته عالی استهلال در وزارت اوقاف اقلیم کردستان نیز با صدور بیانیه های جداگانه اعلام کردند که به دلیل عدم اثبات رویت هلال ماه مبارک رمضان در این کشور، فردا آخرین روز ماه مبارک شعبان و پس قردا نیز نخستین روز ماه روزه است.

شیخ «عبداللطیف دریان»، مفتی اهل تسنن لبنان نیز در بیانیه ای تاکید کرد که رویت هلال ماه در این کشور به اثبات نرسیده و در نتیجه فردا ۳۰ شعبان و پس فردا اول ماه مبارک رمضان می باشد.

دارالافتای شهر طرابلس، پایتخت لیبی نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که پس فردا نخستین روز ماه مبارک رمضان در این کشور خواهد بود.

ریاست امور دینی ترکیه نیز با استناد به محاسبات نجومی، فردا را آخرین روز ماه مبارک شعبان و پس فردا را نخستین روز ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

شورای فدرال ائمه استرالیا نیز به نوبه خود با صدور بیانیه ای تاکید کرد که دوشنبه نخستین روز ماه مبارک رمضان در این کشور می باشد.

اداره استهلال وابسته به شورای دین اسلام فرانسه نیز در پایان جلسه خود در مسجد جامع بزرگ شهر پاریس اعلام کرد که نخستین روز ماه مبارک رمضان در این کشور، پس فردا خواهد بود.

این در حالی است که برخی دیگر از کشورهای عربی و اسلامی از جمله امارات، بحرین، لیبی و سومالی نیز شامگاه امروز به دنبال رویت هلال ماه مبارک رمضان هستند با این حال کشورهای دیگری شامل عمان، مصر، سودان، اردن، فلسطین، مراکش، تونس، الجزایر و موریتانی فردا این کار را انجام می دهند که در این کشورها امروز ۲۸ شعبان است.

شفقنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
0
خب پس در ایران کی ماه رمضانه؟
الان دوشنبه که تو ایران گفتن با عربستان یک روز میشه؟تا حالا داشتیم؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار