مفهوم نماد دینی XB چیست؟
کد خبر: ۱۴۳۷۹۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2019 May 07    -    ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
نمادی دینی به شکل XB وجود دارد که آن را گروهی از مردم جهان در نمونه‌های مختلفی اعم از کلوچه، پنیر، کیک، تخم مرغ‌های رنگی، آویز و ... در نظر می‌گیرند. در زیر چند نمونه از این نماد به صورت‌های گوناگون تقدیم می‌شود.

مفهوم نماد دینی XB چیست؟اختصاصی «تابناک باتو» ـ نمادی دینی به شکل XB وجود دارد که آن را گروهی از مردم جهان در نمونه‌های مختلفی اعم از کلوچه، پنیر، کیک، تخم مرغ‌های رنگی، آویز و ... در نظر می‌گیرند. در زیر چند نمونه از این نماد به صورت‌های گوناگون تقدیم می‌شود.

به راستی راز این نماد دینی چیست و چه پیامی را در درون خود دارد؟
همان گونه که می‌دانیم آیین مسیحیت در میان مذاهب و گرایش‌های خود سه گرایش بزرگ دارد، «کاتولیک»، «اُرتُدوکس» و «پروتستان». بنابر عقیده بیشتر مسیحیان حضرت عیسی مسیح (ع) توسط ستمگران زمانه به صلیب کشیده و، سپس دفن شد و بعد از سه روز از قبر خویش برخاست و مجدد به مدت چهل روز در میان شاگردان در زمین زندگی و آنگاه به آسمان عروج نمود.
در کشور روسیه مسیحیت ارتدوکس نسبت به سایر مذاهب مسیحی دیگر رشد و گسترش بیشتری داشته و اغلب کلیسا‌ها در آن جا مربوط به همین مذهب است. مسیحیان ارتدوکس مانند دیگر فِرَق مسیحیت روز برخاستن عیسی (ع) را از قبر (روز عید پاک) جشن می‌گیرند و در آن به نیایش می‌پردازند.


الفبای روس‌ها الفبای «سیریلیک» است و در برخی حروف و تلفظ، با دیگر الفبا‌های اروپایی تفاوت دارد. آنچه در کلوچه، کیک، پنیر، تخم مرغ‌های رنگی، آویز، مکان‌ها و دیگر چیز‌ها با نماد و شکل XB دیده می‌شوند بر اساس عبارت روسی (Христо Воскрес) با تلفظ (خریستو واسکریس) است که حروف اول این عبارت را یعنی XB بر آن‌ها قرار داده اند و معنی این عبارت (مسیح [از قبر]برخاسته شده است) که بیانگر همان عقیده غالب مسیحیان جهان است که آن حضرت، سه روز پس از به صلیب کشیده شدن و سپس دفن شدن از قبر خویش برخاست و به دنیا بازگشت.

خداوند متعال در قرآن کریم، اصل این ماجرا را به وضوح برای بشریت آشکار نموده و چنین فرموده است: «وَ مَا قَتَلُوهُ وَ مَا صلَبُوهُ وَ لَکِن شُبِّهَ لَهُم» (نساء/۱۵۷)
عیسی را [مخالفان یهودی او از بنی اسرائیل] نکشتند و نه به صلیب کشیدند (و نه به دار آویختند) بلکه این امر برای آن‌ها مُشتبه شد (و شخص دیگری را به جای عیسی (ع) به قتل رساندند.)


و در ادامه آیه فرموده است: «وَ مَا قَتَلُوهُ یَقِینَا»: و به طور قطع و یقین عیسی (ع) را [ ستمگران و مخالفان زمانه اش] نکشتند.
و همچنین در آیه بعدی (آیه ۱۵۸) فرموده است: «بَل رَّفَعَهُ اللَّهُ إِلَیْهِ»؛ بلکه خداوند او (عیسی) را به سوی خود بالا برد.

سید مرتضی میرسراجی

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
تامک
|
Poland
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
3
3
این نماد یهود است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷
0
3
خوشگل بودن
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار