لنزها، باکتری‌های چشم را تغییر می‌دهند
کد خبر: ۱۴۲۹
تاریخ انتشار: 2015 June 01    -    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴

نتایج به دست آمده از یک بررسی جدید نشان می‌دهد استفاده از لنزهای چشمی ممکن است موجب تغییر در انواع باکتری‌های موجود در چشم شود.

پزشکان مشاهده کردند در سطح چشم افرادی که از لنزهای چشمی استفاده کرده بودند به طور متوسط در مقایسه با افراد دیگر، تعداد برخی از گونه‌های باکتریایی سه برابر بوده است.

علاوه بر این، متخصصان به تفاوت‌ها در ترکیب باکتری‌های سطح چشم‌های افراد نیز پی بردند. در افرادی که از لنزهای چشمی استفاده کرده بودند این ترکیب بیشتر با باکتری‌های موجود در پلک فرد شباهت داشت.

«ماریا گلوریا دومینگوئز – بلو»، نویسنده ارشد این مطالعه از مرکز درمانی «لانگون» در نیویورک گفت: بررسی انجام شده به وضوح نشان می‌دهد گذاشتن یک شیء خارجی از قبیل لنزهای چشمی داخل چشم اقدامی خنثی نیست. همچنین لازم است بررسی‌های بیشتری انجام شود تا مشخص گردد آیا تغییر در باکتری چشم از تماس انگشت با چشم‌ها ناشی می‌شود یا بر اثر فشار لنز و تغییر سیستم ایمنی چشم به وجود می‌آید.

این متخصص افزود: یافته‌های به دست آمده تا حدودی مشخص می‌کند چرا افرادی که از لنزهای چشمی استفاده می‌کند نسبت به افراد دیگر بیشتر مستعد ابتلا به عفونت چشمی هستند.

به گزارش لایوساینس، از زمان آغاز کاربرد لنزهای چشمی در دهه 1970 عارضه زخم قرنیه شیوع بیشتری پیدا کرده است. یک گونه از باکتری که موجب بروز این بیماری می‌شود باکتری «سودوموناس» است که در چشم کاربران لنزهای چشمی به وفور وجود دارد. از آنجایی که این باکتری از طریق پوست وارد چشم می‌شود لازم است افراد پاکیزگی دست‌ها و پلک‌هایشان را به منظور جلوگیری از ابتلا به زخم قرینه رعایت کنند.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار