بدترین صندلی‌های هواپیما کدامند؟ و چطور از آن‌ها دور بمانیم؟
کد خبر: ۱۴۲۴۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 April 20    -    ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰

فرض کنید روی صندلی آخر هواپیما مچاله شده‌اید و بغل‌دستی شما دسته‌ی صندلیتان را تصاحب کرده و صدای کشیده شدن فلاش‌تانک دستشویی دائما شنیده می‌شود. بله، شما روی یکی از بدترین صندلی‌های هواپیما قرار گرفته‌اید و به این فکر می‌کنید که چطور از این موقعیت فرار کنید و دوباره در آن گرفتار نشوید!

بدترین صندلی‌های هواپیما کدامند؟ و چطور از آن‌ها دور بمانیم؟

انتخاب صندلی تاثیر بسیاری در راحتی پرواز، به ویژه در پروازهای طولانی دارد. در اینجا مصاحبه‌ای با یک متخصص را میخوانیم تا با روش‌های شناسایی صندلی‌های نامناسب هواپیما آشنا ‌شویم.

بدترین صندلی ها کجا هستند؟
دیوید داف (David Duff) متخصص محتوا در سایت سیت‌گورو (SeatGuru) معتقد است که بدترین صندلی‌ها معمولا در ردیف آخر قرار دارند و بیشتر از آنچه به نظر می‌رسد محدودیت دارند. نزدیکی به دستشویی و بوفه هواپیما شما را در معرض صداها و بوهای آزاردهنده، رفت‌وآمد افراد برای استفاده از دستشویی و همینطور باز و بسته شدن درها و صحبت‌های خدمه‌ی هواپیما قرار می‌دهد؛ خیلی اوقات این صندلی‌ها پنجره هم ندارند و شما در آخر هواپیما احساس آشفتگی بیشتری را تجربه خواهید کرد.

خب تا اینجای کار ردیف آخر بدترین صندلی‌های هواپیما را دارد و باید به هر قیمتی از آن دور بمانید، اما غیر از آنها کدام صندلی ها می‌توانند جزو بدترین‌ها باشند؟

صندلی‌های وسط محبوبیت چندانی ندارند و همینطور صندلی‌های روبروی خروجی هم چندان ایده‌آل به نظر نمی‌رسند. دیوید داف می‌گوید این صندلی‌ها در زمان تخلیه‌ی هواپیما می‌توانند مشکل‌ساز شوند.

صندلی‌های ردیف خروج معمولا مناسب به نظر می‌رسند و جای پای اضافی دارند اما شکایتی که از آن‌ها می‌شود این است که نسبت به صندلی‌های اطرافشان سردتر هستند. اگر ترجیح شما داشتن جای پا است لباس‌های گرمتری همراه داشته باشید.

در پایان اگر صندلی‌های مجزا شده در اتاقک را مد نظر دارید توجه داشته باشید که محفظه‌ی زیر صندلی جلویی که دسترسی شما را به وسایل شخصی‌تان یا کیت‌های مسافرت و داروهای روی کانتر راحت‌تر می‌کند، را نخواهید داشت. همچنین بهتر است بدانید که این صندلی‌ها به دلیل اینکه فضای مناسبی برای قرار دادن کالسکه‌ی کوچک خردسالان دارد، مورد توجه خانواده‌های دارای فرزند نیز هست.

چطور از صندلی‌های بد هواپیما دور بمانیم؟
در هنگام انتخاب جای نشستن از نقشه‌ی صندلی سایت‌ها و یا ایرلاین استفاده نکنید. سایت سیت‌گورو (SeatGuru) جزئیات صندلی‌های هواپیما را با مشکلات آن‌ها مانند محدودیت‌ها، نزدیکی به بوفه و یا دستشویی، نداشتن پنجره و یا عرض کم بررسی کرده است. این سایت همچنین صندلی‌هایی را که به دلیل خاصی مثل داشتن جای پا یا محفظه‌ی اضافی بهتر هستند را مشخص کرده است. به عنوان هدیه، شما می‌توانید نظرها را بخوانید و عکس‌هایی را که مسافران قبلی از صندلی‌ها گذاشته‌اند را ببینید.

اگر به پیشنهادات بیشتری احتیاج دارید میتوانید به سایت TripAdvisor و شرکت SmarterTravel سر بزنید و تعدادی از کامنت‌های مختلف را در آنجا بخوانید.

زمانی که متوجه شدید کدام صندلی را می‌خواهید و کدام‌ها را نه، حالا زمان انتخاب است. می‌توانید هنگام رزرو یا چک کردن هم صندلیتان را انتخاب کنید اما هرچه زودتر این کار را انجام دهید انتخاب‌های بیشتری خواهید داشت.

ایرلاین‌های بسیاری آپشن‌های صندلی‌هایی که بیشتر مورد تقاضا هستند ( مانند ردیف‌های خروج یا صندلی‌های دارای جای پای اضافی) را در ازای دریافت وجه بیشتر برای سایر صندلی‌ها نیز شارژ می‌کنند. در این موارد سوالی که مطرح است اینست که بدست آوردن این مزایا چقدر می‌ارزد؟

ما متوجهیم که مسافران می‌خواهند پول بسیاری خرج نکنند و همزمان پرواز راحتی داشته باشند، اما گاهی لازم است برای راحتی بیشتر، قدری پول اضافه‌تری خرج کرد. موارد بسیاری در پرواز خارج از کنترل شما هستند، پس چرا مطمئن نشویم که همه چیز تحت کنترل ماست؟

این را هم به خاطر داشته باشید که با وجود انتخاب یک صندلی با شرایط عالی تضمینی برای این نیست که شما قطعا روی آن خواهید نشست. بیشتر قراردادها در ایرلاین‌ها این اجازه را به آنها می‌دهد تا در صورت لزوم صندلی را عوض کنند و یا مواردی مثل تعمیرات و تغییر در برنامه‌های پرواز می‌توانند مسافر را به پرواز دیگری با صندلی متفاوتی منتقل کنند. در صورت بروز چنین اتفاقاتی و در صورت عدم رضایت، شما می‌توانید هرچه سریعتر با مامور گیت صحبت کرده و تقاضای خودتان را محترمانه مطرح کنید.

توجه کنید که اگر دیر اقدام کنید ایرلاین فرض را بر این می‌گذارد که شما از آمدن منصرف شده‌اید و صندلی شما را به شخص دیگری می‌دهد. برای جلوگیری از این کار تا 24 ساعت به طور آنلاین موارد مورد نیاز خود را چک کنید.

البته مواردی که گفته شد بیشتر در پروازهای خارجی مطرح است. در پروازهای داخلی باید جای مناسبی از صف را برای دریافت کارت پرواز انتخاب کنید تا صندلی مناسبی هم نصیبتان شود، صندلی‌ای که در دسته‌ی موارد گفته شده نباشد! تا به حال تجربه‌ی سختی از نشستن بر روی صندلی بد در هواپیما داشته‌اید؟

لست سکند

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
0
0
چقدر به درد ایرانی ها میخوره این مطلب آخه همه چیمون درست شده اینم درست بشه تمومه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار