دیدن آزار در مدرسه باعث جذبم به داعش شد
کد خبر: ۱۴۲۳۳۴
تاریخ انتشار: 2019 April 18    -    ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۶

یک عروس داعشی که بعد از دو سال حضور در سوریه به این گروه تروریستی پشت کرد، آزار و اذیت در مدرسه علیه مسلمانان را دلیل جذبش به داعش عنوان کرده است.

عروس انگلیسی داعش: دیدن آزار در مدرسه باعث جذبم به داعش شد

به گزارش دیلی میل، یک عروس داعشی که بعد از دو سال حضور در سوریه به این گروه تروریستی پشت کرد، آزار و اذیت در مدرسه علیه مسلمانان را دلیل جذبش به سمت داعش عنوان کرده است.

فاطیما ۳۰ ساله اهل لندن بعد از دو سال عضویت در این گروه در سال ۲۰۱۷ و در ۲۸ سالگی به انگلیس بازگشت. او در یک مصاحبه گفت: در عقاید افراطی به دنبال تسکین آزاری بوده که به طور مرتب در مدرسه به خاطر پوشیدن حجاب با آن مواجه می‌شده است. فاطیما گفت: زمانی که یازده ساله بود گروهی از دختران به گوشه حیاط مدرسه کشاندنش و روسری را از سرش گرفتند و یک دسته از موهایش را کندند. او تاکید کرد هرگز در مدرسه احساس امنیت نمی‌کرد.

این عروس سابق داعش که از خشم سرشار است درباره نحوه آشنایی خود با همسرش گفت: با او در فضای مجازی آشنا شد و پس از مدتی کوتاه با هم ازدواج کردند و به سوریه رفت. او گفت: در آن‌جا به آن‌ها کتاب‌هایی داده شد که مطالبشان کشتن کودکان و استفاده از برده جنسی را توجیه می‌کرد. فاطیما در سال ۲۰۱۷ به انگلیس بازگشت و به شرط قطع کامل روابط با همسر و دیگر عناصر افراطی از طرف خانواده پذیرفته شد.

شمیمه بیگوم یک دختر انگلیسی دیگر است که اکنون ۱۹ ساله است و در سال ۲۰۱۵ به رقه سوریه رفت تا به داعش بپیوندد. او با یک داعشی هلندی ازدواج کرد. شمیمه اکنون قصد بازگشت به انگلیس را دارد و خواهان آن است که تابعیت کشورش را پس بگیرد.

او درباره عدم پشیمانی که شمیمه در مصاحبه‌اش اعلام کرده بود، گفت: شاید از طرف داعش تهدید شده که در صورت اعلام عدم وفاداری باید با تبعات آن مواجه شود. فاطیما معتقد است کلیشه‌ها و افزایش اسلام‌هراسی باعث ایجاد محیطی می‌شود که جذب زنان را در گروه‌های افراطی افزایش می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار