نحوه صحیح شستشوی کامل پوست صورت
کد خبر: ۱۴۲۱
تاریخ انتشار: 2015 June 02    -    ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵
چندبار در روز باید صورت خودمان را بشوییم؟ برای شستشو از چه موادی استفاده کنیم؟ اگر این سوالات برای شما نیز پیش آمده، متن زیر را بخوانید…
شاید شما هم شنیده اید که بعضی متخصصان شستشوی صورت را برای مراقبت از پوست یا لطیف شدن آن پیشنهاد می کنند. امّا آیا همه ی پوست ها یکسان هستند؟ چندبار در روز باید صورت خودمان را بشوییم؟ برای شستشو از چه موادی استفاده کنیم؟ اگر این سوالات برای شما نیز پیش آمده، متن زیر را بخوانید…

Image result for ‫شستشوی صورت‬‎

۱- همیشه قبل از خواب صورت خود را بشویید.

انواع آلودگی را که تمام روز روی صورت تان نشسته است، نمی شویید؟ پس برای جوش ها دعوتنامه می فرستید! حتی اگر بعضی شب ها خیلی خسته اید، به جای شستن، از دستمال های مرطوب پاک کننده ی آرایش استفاده کنید.

۲- صورت تان را با کف بپوشانید.

اندازه ی یک سکه از شوینده ی صورت را به پوست تان بزنید و حدود ۳۰ تا ۴۵ ثانیه به خوبی روی صورت بمالید تا کاملاً کف کند. پاک شدن آلودگی و چربی از روی صورت همین قدر زمان می برد.

۳- صورت تان را با آب ولرم بشویید.

چون آب داغ پوست را خشک می کند و آب سرد منافذ پوست را باز نمی کند.

Image result for ‫شستشوی صورت‬‎

۴- ملایم برخورد کنید.

 اسکرابِ بیش از حد صورت، باعث خشک، زبر و قرمز شدن پوست می شود. با صورت تان نجنگید!
اسکراب های خیلی زبر و حتی لیف را کنار بگذارید چون ممکن است باعث تحریک پوست شوند. به جای این ها از دستان خود استفاده کنید. اما دستان تان باید حتما تمیز باشند در غیر این صورت آلودگی ها و چربی های ایجاد کننده ی آکنه را به پوست منتقل می کنند.

۵- ابتدا پاک کننده ی صورت را بین دستان تان بمالید تا کف کند.

 این کار مواد تشکیل دهنده ی پاک کننده را فعال می کند و وقتی آن را به صورت می زنید، موثرتر خواهد بود.

۶- صبح ها هم حتماٌ صورت تان را بشویید.

محصولات حالت دهنده ای که برای موهایتان استفاده می کنید جذب روبالشی می شوند و از این راه به پوست تان منتقل می شوند و اگر صبح ها صورت تان را نشویید، منافذ پوست بسته خواهند شد.

Image result for ‫شستشوی صورت‬‎

۷- در شستن زیاده روی نکنید.

اگر احساس می کنید پوست تان همچنان چرب است، به جای این که دوباره آن را بشویید، سعی کنید بعد از تمیز کردن صورت، از یک قابض استفاده کنید. زیرا این کار باعث تولید چربی بیشتر می شود.

۸- منافذ پوست را با درمانی کاملاً طبیعی تمیز کنید.

 با استفاده از توت فرنگی، ماسکی فوق العاده و کاملاً طبیعی درست کنید. توت فرنگی لایه برداری طبیعی است. این ترکیب به صاف کردن پوست و پاک کردن منافذ آن کمک می کند.
مقدار مساوی از توت فرنگی له شده و ماست ساده را با هم مخلوط کنید. مخلوط آن را روی پوست تمیز بگذارید و اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت بماند و سپس صورت را با آب بشویید. بعد از آن، از تونر و مرطوب کننده ی بدون الکل استفاده کنید.

۹- ساده بگیرید.

 زیاد بودن محصولات و یا مراحل تمیز کردن صورت، باعث می شود در انجام آن ها تنبلی کنید.
منبع: باغ‌دارو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار