محصولات آرایشی بهداشتی کرولتی فری؛ دوستدار حیوانات
کد خبر: ۱۴۱۹۷۲
تاریخ انتشار: 2019 April 15    -    ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
یکی از مشکلاتی که این روزها با آن مواجه هستیم، آزار و اذیتی است که از طرف انسان ها به حیوانات وارد می شود. یکی از اینها، آزمایش ها و تست هایی است که برای بررسی محصولات مختلف دارویی و یا بهداشتی و آرایشی بر روی حیوانات انجام می شود.

محصولات آرایشی بهداشتی کرولتی فری؛ دوستدار حیوانات«تابناک باتو» یکی از مشکلاتی که این روزها با آن مواجه هستیم، آزار و اذیتی است که از طرف انسان ها به حیوانات وارد می شود. یکی از اینها، آزمایش ها و تست هایی است که برای بررسی محصولات مختلف دارویی و یا بهداشتی و آرایشی بر روی حیوانات انجام می شود. شاید برای ارزیابی داروها هنوز جایگزینی غیر از تست های حیوانی وجود نداشته باشد ولی از سال 2009 در اروپا تست حیوانی برای مواد آرایشی و بهداشتی ممنوع شده است. انجمن حمایت از حیوانات سال هاست در تلاش است که کمپانی های مختلف را با عواقب جبران ناپذیر این روند آگاه کند. بسیاری از کمپانی های معروف و بزرگ تولید لوازم آرایشی و بهداشتی، این تغییر را پذیرفته و لاین تولیدشان را به گونه ای بازسازی کرده اند که هیچ گونه آسیب و آزاری به حیوانات وارد نشود.

مفهوم کرولتی فری

 

لوازم آرایش cruelty free به مجموعه ای از محصولات آرایشی-بهداشتی گفته می شود که تست حیوانی ندارند. به این معنی که این محصولات و مواد تشکیل دهنده آنها بر روی حیوانات تست نمی شوند. محققین باور دارند تست های حیوانی ای که برای محصولات انجام می شود، نمی تواند تضمین کند که این محصولات برای انسان بدون ضرر است و نتایج به دست آمده از آن دقیقا بر روی انسان نیز مشابه است زیرا بیماری های حیوانات با انسان ها کاملا تفاوت دارد. برای مثال حیوانات به پارکینسون و آلزایمز و گونه های مختلف سرطان مبتلا نمی شوند ولی دانشمندان برای تست، این بیماری را به صورت مصنوعی به آنها وارد می کنند و چون عواملی همچون وراثت و ژنتیک و استرس حذف می شود، این آزمایشات صحت کامل ندارند.

تفاوت محصولات کرولتی فری و وگان

 

در بعضی موارد کرولتی فری (cruelty free) با محصولات vagan  اشتباه گرفته می شود. در محصولات وگان از هیچ فرآورده ی حیوانی استفاده نمی شود و کاملا گیاهی هستند ولی این مسئله صرفا دلیل نیست که روی حیوانات تست نمی شوند. برای تشخیص باید به نشانه های روی محصولات دقت کنید. به طور مثال نشانه محصولات cruelty free یک خرگوش است و vegan یک برگ سبز.

محصولات آرایشی بهداشتی کرولتی فری؛ دوستدار حیوانات

برندهای لوازم آرایش کرولتی فری

 

در این مطلب به چندین برند لوازم آرایش دوستدار حیوانات می پردازیم.

 Anastasia beverly hills

محصولات آرایشی بهداشتی کرولتی فری؛ دوستدار حیوانات

برند آناستازیا در سال های اخیر با محصولات آرایشی ابرو بسیار معروف شده است. البته این برند دوستدار حیوانات محصولاتش را گسترش داده و شرایطی را فراهم کرده است تا علاقه مندان به لوازم آرایش بتوانند به راحتی این محصولات را خریداری کنند.

 

Covergirl

محصولات آرایشی بهداشتی کرولتی فری؛ دوستدار حیوانات

برند cover girl بزرگترین تولیدکننده ی محصولات cruelty free در دنیاست و یکی از بهترین برندهای دراگ استوری محسوب می شود.

 

Huda beauty

محصولات آرایشی بهداشتی کرولتی فری؛ دوستدار حیوانات

برند معروف هدی بیوتی که در 2 سال اخیر بسیار سروصدا کرده و سایه های آن در ایران طرفداران بسیاری دارد، اعلام کرده است که محصولاتش و مواد تشکیل دهنده اش به هیچ عنوان تست حیوانی ندارند.

 

Charlotte tilbury

برند لوکس شارلوت تیلبری یکی از بهترین های این روزهاست و محصولات بسیار با کیفیتی تولید می کند تاجایی که حتی نظر خاندان سلطنتی را هم به خودش جذب کرده است. در میان محصولات این برند پودر بیک آن، بسیار محبوب است.

 

Fenty beauty

محصولات آرایشی بهداشتی کرولتی فری؛ دوستدار حیوانات

برند جدید فنتی که با 40 رنگ بندی متفاوت کرم پودرش بسیار معروف شده است، متعلق به خواننده معروف، ریحانا می باشد. ریحانا با قاطعیت اظهار داشته است که محصولاتش کاملا cruelty free هستند.

 

Tarte

محصولات آرایشی بهداشتی کرولتی فری؛ دوستدار حیوانات

برند آمریکایی تارت که کانسیلر آن، شهرت جهانی دارد و بیشتر توسط بیوتی بلاگرها استفاده می شود نیز در فهرست cruelty free است.

 

Beauty blender

محصولات آرایشی بهداشتی کرولتی فری؛ دوستدار حیوانات

قطعا همه شما نام بیوتی بلندر را شنیده اید؛ پدهای اسفنجی برای استفاده ی کرم پودر که از کیفیت بسیار مرغوبی برخوردار است. این برند نیز در لیست cruelty free قرار دارد.

 

Kat von d

محصولات آرایشی بهداشتی کرولتی فری؛ دوستدار حیوانات

کت وون دی هم که از برندهای تازه کار به حساب می آید، به منظور حمایت از حقوق حیوانات هیچ گونه تست حیوانی برای محصولاتش ندارد.

 

Becca

محصولات آرایشی بهداشتی کرولتی فری؛ دوستدار حیوانات

برند لوکس و گران قیمت بکا که زیرمجموعه ی استی لودر است نیز از طرفداران حقوق حیوانات است و برای محصولاتش هیچ تست حیوانی ندارد.

 

عدم حمایت بعضی برندهای معروف از کرولتی فری

 

در این میان بسیاری از برندهای معروف دنیا مانند mac, estee lauder, cliniqe, dior, channel, Givenchy,guerlain در این لیست نیستند. شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که چرا آنها برای حمایت از حیوانات هیچ اقدامی نمی کنند؟

بازار عظیمی از مارکت این برندها کشور چین است و کشور چین هم به هیچ عنوان اجازه فروش محصولات cruelty free را نمی دهد؛ به همین دلیل این برندها نمی توانند از سود فراوان خود بگذرند و از حیوانات حمایت کنند. کشور چین معتقد است استفاده از محصولات cruelty free ریسک زیادی به همراه دارد و می تواند باعث شیوع بیماری و حساسیت های پوستی نادر شود؛ به همین دلیل استفاده از این محصولات ممنوع است.

به امید روزی که انسان ها برای علائق خودشان، به حیوانات و محیط زیست آسیب نزنند. تا آن روز ما می توانیم با دقت در خریدهایمان و حمایت از کمپانی های طرفدار حقوق حیوانات و محیط زیست در این روند گام بزرگی برداریم. فقط کافیست نگاهی به پرفروش ترین محصولات آرایشی بیندازیم تا ببینیم بیشتر افراد با آگاهی خرید می کنند یا عدم آگاهی.

سورنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار