خانه‌ مادری هوشنگ ابهتاج کاملا تخریب شد
کد خبر: ۱۴۱۹۵۷
تاریخ انتشار: 2019 April 15    -    ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰

خانه مادری هوشنگ ابتهاج (هـ. ا. سایه) در رشت به صورت کامل تخریب شد.

شهرود امیرانتخابی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان درباره تخریب کامل خانه مادری هوشنگ ابتهاج گفت: «به من هم گزارش دادند که این اتفاق افتاده است. ما نیرویی نداریم که همیشه آن‌جا باشد. تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که از شهرداری شکایت کنیم.

دیروز و امروز آن‌جا سربازی گذاشتیم که به خانه دست نزنند و کاری نکنند، اما تا اداره تعطیل می‌شود، بولدوزر می‌آورند و خانه را خراب می‌کنند.

اگر بخواهند نصف شب اقدامی انجام بدهند کاری نمی‌توان کرد. آقای دکتر مونسان (رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) هم به ما دستور دادند با توجه به این‌که پرونده ثبت خانه در سازمان میراث فرهنگی در جریان است، علیه مدیران شهرداری شکایت کنیم. تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم همین است؛ تا بیایند پاسخ دهند.»

او درباره این‌که آیا شکایت از مدیران شهرداری بعد از تخریب خانه فایده‌ای هم دارد، بیان کرد: «درباره خانه میرزا کوچک‌خان هم چنین کاری کرده بودند اما می‌توان عین به عین بنا را ساخت. بعد از تخریب کاری از دست ما بر نمی‌آید اما دستگاهی که مجوز می‌دهد باید پاسخگو باشد.

مجوز شهرداری هم در فضای مجازی منتشر شده که ۲۷ اسفند صادر شده؛ این درحالی است که ما ۲۵ اسفند جلسه شورای ثبت داشتیم که این خانه را ثبت اضطراری کنیم.»

روز جمعه ۲۳ فروردین بعد از دو سال کش و قوس برای ثبت ملی خانه مادری هوشنگ ابتهاج برای جلوگیری از تخریب این خانه، خبر رسید که این خانه کاملا تخریب شده است.

ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار