روش های موثر در تسریع رشد مو
کد خبر: ۱۴۱۸
تاریخ انتشار: 2015 June 05    -    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷
استفاده از مواد غذایی مختلفی مانند شیر، پنیر، ماست، مرغ، تخم مرغ، غلات، ماهی، اسفناج، کلم بروکلی، فلفل دلمه ای، کلم، جعفری، گریپ فروت، نان و جو دوسر در رژیم غذایی شما باعث تقویت پوست سر و موها می شود.


چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟


رژیم غذایی سالمی داشته باشید

رژیم غنی از پروتئین، ویتامین های ضروری و مواد معدنی شرط لازم رشد موها است. غذاهای حاوی ویتامین های A، B، Cو E ، آهن، زینک، مس، منیزیم و سلنیوم را انتخاب کنید. ویتامین B کمپلکس هم اهمیت بسیار بالایی در افزایش رشد موها دارد.

استفاده از مواد غذایی مختلفی مانند شیر، پنیر، ماست، مرغ، تخم مرغ، غلات، ماهی، اسفناج، کلم بروکلی، فلفل دلمه ای، کلم، جعفری، گریپ فروت، نان و جو دوسر در رژیم غذایی شما باعث تقویت پوست سر و موها می شود. علاوه بر این، نوشیدن آب سبزیجات و آب میوه های تازه مانند پرتقال، گریپ فروت، هویج، چغندر و آب کاهو هم در تسریع رشد موها موثر است.

ماهی، گردو، لوبیا، انواع کدو، روغن زیتون و دیگر غذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ هم به تسریع رشد موها کمک می کند. ۳ درصد  تار مو از اسیدهای چرب امگا ۳ تشکیل شده است.

از خوردن غذاهایی که دارای مواد مغذی نیستند، خودداری کنید. زیرا بر موها تاثیر بالعکس می گذارند. به عنوان مثال نبود یا کمبود  ویتامین E  و زینک باعث نازک شدن تار موها می شود.

از روغن کرچک استفاده کنید

روغن کرچک دارای ویتامین E و اسیدهای چرب ضروری به خصوص اسیدهای چرب امگا ۳ بوده و در تقویت موها و رشد طبیعی آن ها بسیار موثر است.

روغن کرچک بسیار چسبناک است پس آن را با روغن بادام، زیتون یا نارگیل به مقدار مساوی  مخلوط کنید. پوست سرتان را با این محلول ماساژ داده و سی تا چهل و پنج دقیقه آن را به حال خود رها کنید. سپس سرتان را با شامپو بشویید.

می توانید روغن های دیگری مانند رزماری، نعناع، اوکالیپتوس، اسطوخودوس یا آویشن را به روغن کرچک اضافه کنید و روی سرتان بگذارید.

پوست سرتان را ماساژ دهید

ماساژ دادن، جریان خون را در پوست سر افزایش می دهد و پیاز مو را تحریک می کند. به علاوه، نرم کردن موها با روغن های درمانی یا کاندیشن کردن با ماسک مو را هفته ای یکبار انجام دهید.

روغن های درمانی گرم یا کاندیشنر را روی موهایتان بگذارید.

با سر انگشتان، پوست سرتان را بصورت دورانی حدود سه تا پنج دقیقه ماساژ دهید.

سپس روغن یا کاندیشنر را از موهایتان بشویید.

سر را خم کرده و موهایتان را آهسته از بالا به پایین بریزید.                

این بهترین روش برای تسریع رشد موها است. هر روز سرخود را خم کرده وحدود دو تا چهار دقیقه موهایتان را در همین حالت نگه دارید. این کار جریان خون سرتان را تسریع می کند.

استرس نداشته باشید

استرس یکی از عوامل مهم در کاهش رشد مو است. استرس چرخه ی طبیعی مو را متوقف کرده و موها را وارد فرآیند ریزش می کند. بنابراین، اگر می خواهید رشد موهایتان افزایش پیدا کند، استرس را در زندگیتان کاهش دهید.

برای کنترل استرس،  از تفکر، تنفس عمیق یا دیگر تکنیک های آرام سازی استفاده کنید. این تکنیک ها باعث می شوند با آزادسازی هورمون رشد، خواب خوبی داشته باشید.

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

ماسک تخم مرغ بزنید

تخم مرغ حاوی پروتئین، آهن، سولفور، فسفر، زینک و سلنیوم است که از این نظر در تسریع رشد مو بسیار مفید است. ماهی یکبار به موهایتان ماسک تخم مرغ بزنید.

سه روش برای تهیه ی ماسک تخم مرغ وجود دارد:

یک عدد تخم مرغ را با چهار قاشق سوپ خوری روغن دانه ی انگور و چند قطره روغن اسطوخودوس مخلوط کنید. این مخلوط را روی مو و پوست سر گذاشته و نیم ساعت به حال خود رها کنید. سپس موهایتان را با شامپو بشویید. 

دو زرده ی تخم مرغ و دو قاشق سوپ خوری روغن زیتون خالص را مخلوط کرده و روی پوست سرتان بگذارید. پس از گذشت پانزده تا بیست دقیقه سرتان را با آب سرد شسته و موهایتان را با شامپو بشویید.

روش دیگر این است که یک عدد تخم مرغ را با یک فنجان شیر، دو قاشق غذاخوری روغن زیتون خالص و آب نصف لیمو مخلوط کنید. این مخلوط را روی پوست سرتان بگذارید و پس از بیست تا سی دقیقه سرتان را شسته و شامپو بزنید

موهایتان را با عصاره ی گیاهان بشویید

اغلب گیاهان مانند رزماری، سنبل، گزنه و غیره  با افزایش گردش خون درپوست سر، رشد مو را تسریع می کنند. رزماری به دلیل تحریک پیاز مو گزینه ی بسیار خوبی است و بر افزایش حجم موها هم تاثیر می گذارد. چای سبز هم خواص ضد التهابی دارد و رشد موها را افزایش می دهد.

این گیاهان را در آب داغ حدود ده تا بیست دقیقه بجوشانید. پس از اینکه سرتان را با شامپو شستید با این محلول موهایتان را بشویید. این محلول علاوه بر رشد مو باعث بلند شدن، نرم شدن و خوش حالت شدن مو می شود. حتی می توانید این محلول یا روغن های گیاهی را با شامپویتان مخلوط و استفاده کنید.

چای گیاهی بنوشید.

از مکمل های گیاهی و ویتامینی استفاده کنید

علاوه بر یک رژیم غذایی خوب می توانید از مکمل هایی مانند اسید فولیک، روغن ماهی، روغن بذر کتان، روغن گل پامچال و دیگر گیاهان استفاده کنید. این مکمل ها در رشد مو موثر هستند.

فولیک اسید و بیوتین دارای ویتامین های B کمپلکس  (ویتامین B9  و B7 ) هستند که بر تسریع رشد مو تاثیر می گذارند.  پیش از استفاده از هر مکملی با دکتر خود مشورت کنید.

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟


با  آلوئه‌ورا موهای خود را تقویت کنید

آلوئه‌ورا رشد مو را سرعت می بخشد و از ریزش آن جلوگیری می کند. این گیاه شوره ی سر را کاهش داده و باعث درخشندگی طبیعی موها می شود.

ژل  آلوئه‌ورای تازه را با کمی آب لیمو مخلوط کرده و بیست دقیقه روی سرتان بگذارید. سپس سرتان را با شامپو بشویید. این مخلوط را هفته ای یک یا دو بار روی سرتان بگذارید.

ژل  آلوئه‌ورا را با مقدار مساوی شیر نارگیل و روغن جوانه ی گندم مخلوط کرده و روی موهایتان بگذارید.

آب  آلوئه‌ورا را بصورت مدام بنوشید.

مشکلات پزشکی خود را پیگیری کنید

اگر دچار مشکلاتی مانند اختلال تیروئید، ناهماهنگی هورمونی، بیماری مزمن یا عفونت شدید هستید تلاش شما برای تسریع رشد موهایتان به نتایج خوبی نخواهد رسید.

داروهای خاصی مانند قرص های کنترل بارداری، بلوک کننده بتا، استروئید آنابولیک، ضد افسردگی، ضد تشنج و دیگر داروها ممکن است مشکلاتی مانند نازکی تار مو و ریزش مو را به همراه داشته باشند.

درماتیت سبورئیک و عفونت های پوست سر باعث خارش سر و ریزش مو می شوند. بنابراین هرچه سریعتر بیماریهایی را که باعث بروز مشکلاتی در رشد مو می شوند، شناسایی کنید تا تلاش شما برای تسریع رشد موها موثر باشد.

علاوه بر این نکات، درمان های خانگی مانند استفاده از انگور هندی ، خمیر شنبلیله و غیره هم تاثیرگذار هستند.

با مراقبت خوب و مداوم از موها و استفاده از محصولاتی که با جنس موهایتان مطابقت دارد می توانید موهای سالمی داشته باشید. بعلاوه، موهایتان را از صدمات حاصل از نور خورشید محافظت کرده و از وسایلی که باعث سوزاندن مو می شوند، استفاده نکنید.

باغ دارو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار