اوباما: سیاره زمین در معرض خطر است
کد خبر: ۱۴۱۶۱۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: 2019 April 11    -    ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰
اوباما اعتراضات جوانان علیه تغییرات آب و هوایی را ستود؛
در همین راستا در روز هفتم آوریل، ده ها هزار تن در شهرهای سوئیس تظاهرات کرده و خواستار تدابیری جهت مقابله با تغییرات آب و هوایی شدند. تظاهر کنندگان در لوزان سوئیس و در مقابل ساختمان تاریخی رومین، درختی به نام درخت رؤیاها کاشتند تا پیرامون آن گِرد آمده و تحصّن کنند.

اوباما: سیاره زمین در معرض خطر است

اوباما: سیاره زمین در معرض خطر استاختصاصی «تابناک باتو» ـ روز شنبه، باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا در برلین، تظاهرات جوانان جهان که هر جمعه برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی (اقلیمی) برپا می شود را ستود.

اوباما به برخی جوانان حاضر در برلین گفت: هرچه بیشتر شروع به خود بیانگری در سنین پایین کنید، بهتر است و افزود: بسیاری از جوانانی که هر جمعه تظاهرات می کنند، در سن رأی دادن نیستند، آن‌ها برای رأی دادن بسیار جوان هستند، اما خود را بیان کرده و ابراز وجود می کنند.

اوباما: سیاره زمین در معرض خطر است

او گفت: شما اجازه نمی دهید که پدربزرگ و مادربزرگ تان موسیقی که گوش می کنید، یا لباس هایی که می پوشید را انتخاب کنند، پس چرا اجازه می دهید تا تصمیم بگیرند که در چگونه دنیایی زندگی کنید؟

وی افزود: مبارزه با تغییرات آب و هوایی یک چالش وجودی به شمار می رود، و سیاره ای که روی آن زندگی می کنیم در معرض خطر است. هرگز موفق نخواهیم شد اگر دست روی دست بگذاریم و منتظر دیگرانی باشیم که کاری انجام دهند.

اوباما: سیاره زمین در معرض خطر است

اوباما از روز پنجشنبه با هدف تبلیغ مؤسسه خود به آلمان رفته است و در اواخر سال ۲۰۱۵ میلادی تفاهم نامه آب و هوایی پاریس را امضا کرد و دونالد ترامپ در ژوئن سال ۲۰۱۵ میلادی از آن کنار کشید.

گفتنی است، در همین راستا در روز هفتم آوریل، ده ها هزار تن در شهرهای سوئیس تظاهرات کرده و خواستار تدابیری جهت مقابله با تغییرات آب و هوایی شدند. تظاهر کنندگان در لوزان سوئیس و در مقابل ساختمان تاریخی رومین، درختی به نام درخت رؤیاها کاشتند تا پیرامون آن گِرد آمده و تحصّن کنند.

اوباما: سیاره زمین در معرض خطر است

اما تغییرات آب و هوایی چیست؟

تغییرات آب و هوایی (Climate Change) تغییر در ویژگی های آماری سیستم آب و هوایی است که طی حداقل سه دهه (٣٠ سال) رخ می دهد. این تغییرات در اقیانوس ها، خشکی ها و تخته های یخ اتفاق می افتد و اسباب طبیعی و انسانی در ایجاد تغییرات آب و هوایی دخیل هستند از جمله: سوزاندن سوخت های فسیلی برای تولید برق و حمل و نقل و کارخانه هایی که موجب آلودگی اتمسفر می شوند.

اوباما: سیاره زمین در معرض خطر است

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
36
9
ترامپ:

داعش را دولت شما(اوباما) بوجود اورد
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
چه ارتباطی با موضوع آب و هوا دارد؟
کلا" درگیر دشمن فرضی هستید...
خان محمدعلی آقا
| |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
اوباما شانس آورد که شحص احمقی مثل ترامپ بعداز او شد رئیس جمهور و حالا جز خوبی های اوباما هیچکس اشتباهاتش رو به یاد نمیاره!
ناشناس
| |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
ربطش به تیتر و گفته اخود وباماست

متوجه شدی...
ناشناس
| |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
ارتباطش اینه که اگر شخصی منظومه ی فکری صحیحی داشته باشه و نگرانی های به حقی برای بقای حیات بر روی کره زمین داشته باشه داعش رو به وجود نمیاره که هم آثار تاریخ زندگی بشر بر روی کره زمین رو نابود کردند، هم انسانهای زیادی رو نابود کردند، هم زیست بوم های زیادی رو به فنا دادند ...
به نظر میرسه شما نه دشمن رو میشناسی نه فرض رو.
ناشناس
| |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۲
خدا شفا بدهد شما را
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار