کمری یا سوناتا؟ جدالی شانه‌به‌شانه از شرق آسیا
کد خبر: ۱۳۹۰۲۷
تاریخ انتشار: 2019 March 13    -    ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
کمپانی تویوتا و کمپانی هیوندای را می‌توان از معتبرترین تولیدکننده‌های خودرو در جهان دانست که خودروهای کلاس سدان آن‌ها در بازارهای جهانی و ایران محبوبیت بسیار زیادی دارند.

کمپانی تویوتا و کمپانی هیوندای را می‌توان از معتبرترین تولیدکننده‌های خودرو در جهان دانست که خودروهای کلاس سدان آن‌ها در بازارهای جهانی و ایران محبوبیت بسیار زیادی دارند، ازاین‌رو در این مقاله سعی داریم که بین خودروهای تولیدشده توسط این دو کمپانی در سال 2018 مقایسه‌ای داشته باشیم و آن‌ها را بررسی کنیم و اینکه چرا باید تویوتا کمری و یا هیوندای سوناتا را خریداری کنیم و چه مزایا و معایبی دارند؟

کمری یا سوناتا؟ جدالی شانه‌به‌شانه از شرق آسیا

 

تویوتا کمری 2018

هر دو کمپانی سعی کرده‌اند محصول 2019 خود را در مدل‌ها و تیپ‌های مختلفی روانه بازارها بکنند اما مقایسه بر اساس نسخه کامل و فول آپشن آن‌ها صورت می‌گیرد. تویوتا کمری 2018 از دو پیشرانه 6 سیلندر و 4 سیلندر در تیپ‌های مختلف خود استفاده کرده است. مدل پایه این خودرو دارای یک پیشرانه 6 سیلندر به حجم 3500 سی‌سی است که توانایی تولید 301 اسب بخار قدرت را دارد و گشتاور آن برابر با 362 نیوتون متر است. گیربکس مورداستفاده در این خودرو دارای 8 دنده اتوماتیک می‌باشد و مصرف سوخت ترکیبی آن معادل 9 لیتر است.

تویوتا کمری 2018 دارای یک طراحی جدید و متمایز نسبت به مدل‌های پیشین خود می‌باشد و از جلوپنجره‌ای خاص مانند محصولات لکسوس استفاده کرده است و خطوط ایجادشده روی بدنه آن نیز شکل اسپرت‎تری را به خودرو داده است، همچنین طراحی داخلی کابین نیز بسیار جذاب‌تر از قبل شده است و پوشش صندلی‌ها و عناصر کرومی روی دستگیره‌های در و طراحی کنسول مرکزی این خودرو بسیار زیبا و شیک است.

کمری یا سوناتا؟ جدالی شانه‌به‌شانه از شرق آسیا

از دیگر مزایای این خودرو داشتن فضای بیشتر نسبت به مدل‌های قبلی است. کمری 2018 دارای تجهیزات بسیار کامل و لذت‌بخشی نیست اما می‌تواند نمره قابل قبولی دریافت کند. ازجمله تجهیزات برجسته این خودرو می‌توان به هد آپ دیسپلی ای و دوربین 360 درجه پارک اشاره کرد. البته آپشن‎هایی مانند پایش نقاط کور، هشدار برخورد، کنترل کروزر، کنترل تطبیقی و هشدار خروج از خط تقریباً در تمام مدل‌های کمری سال‌های اخیر دیده‌شده است.

سیستم‌های تهویه مطبوع، صندلی‌های گرم شونده، سیستم صوتی JBL، سیستم ناوبری بهبود یافته نیز از دیگر امکانات این سدان زیبا می‌باشد. ازنظر هندلینگ و فرمان‎پذیری و رانندگی راحت نیز تویوتا کمری 2018 همانند نسل‌های پیشین خود قابل پیش‌بینی و عالی است و داخل کابین سکوت بسیار دلپذیری حاکم می‌باشد که لذت رانندگی را برای راننده بیشتر خواهد کرد و برای سفرهای طولانی می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد. قیمت خرید تویوتا کمری 2018 در بازارهای جهانی از 38 هزار دلار به‌صورت پایه شروع می‌شود و با توجه به تیپ و مدل آن می‌تواند متغیر نیز باشد.

نقاط قورت تویوتا کمری را می‌توان طراحی جذاب بدنه، کابین شیک، قدرت موتور و تکنولوژی‌های جذاب آن دانست در حالی که گیربکس آن مقداری عجیب و غریب است و فضای بار کمی هم دارد و سیستم‌های اندروید و اپل را ساپورت نمی‌کند.

 

هیوندای سوناتا 2018

سوناتا هم همانند رقیب خود در تیپ‌های مختلفی روانه بازارهای جهانی شد که شامل 3 نسخه بنزینی، 1 نسخه هیبرید و 1 نسخه پلاگین هیبرید بود اما تیپ پایه آن‌که قدرتمندترین نسخه نیز است از یک پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ با توانایی تولید 245 اسب بخار قدرت و گشتاور 352 نیوتون متر استفاده کرد و با بهره بردن از یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک قادر است شتاب اولیه 6.8 ثانیه و سرعت نهایی 240 کیلومتر بر ساعت را به ثبت برساند.

مصرف سوختی ترکیبی این خودرو نیز همانند تویوتا کمری معادل 9 لیتر در 100 کیلومتر است. طراحی این خودرو نسبت به نسل پیشین خود دارای تغییراتی بوده است که حجم‎دهی سپر آن کاملاً واضح و مشهود است که ظاهری خشن و تهاجمی‌تر به ماشین داده است. جایگاه مه‎شکن‌ها، استفاده از LED، سپر فلزی، نوار فلزی پیرامون جلوپنجره و حاشیه پایین سپر باعث شده که این خودروی سدان را می‌توان مزیت آن نسبت به تویوتا کمری دانست. ازنظر فضای داخلی سوناتا قافیه را به کمری باخته است بیشتر حالت اسپرت پیدا کند. داخل کابین نیز از طراحی جدیدی استفاده کرده است اما با رقیب خود فاصله زیادی دارد.

کمری یا سوناتا؟ جدالی شانه‌به‌شانه از شرق آسیا

پشتیبانی از سیستم‌های اندروید و اپل و همچنین تجهیزات متقاعدکننده‌تر اما درون داشبورد آن فضای هوشمندی برای قرار دادن گوشی‌های همراه تعبیه‌شده است. صندوق‌عقب سوناتا فضای بیشتری نسبت به کمری دارد. وجود پدال شیفترها در سوناتا مزیت بعدی نسبت به کمری است و رانندگی با آن نیز راحت‌تر می‌باشد اما داخل کابین آن صدای بیشتری به گوش می‌رسد. این خودرو نیز سعی کرده است که از به‌روزترین تجهیزات و آپشن ها بهره ببرد و در بازارهای جهانی قیمت پایه آن از 32 هزار دلار شروع می‌شود که نسبت به قیمت خرید تویوتا کمری ارزان‌تر مناسب‌تر است.

 

خرید و فروش تویوتا کمری در بازارهای ایران

همان‌طور که گفته‌شده قیمت تویوتا کمری 2018 در بازارهای جهانی از 38 هزار دلار شروع می‌شود و با توجه به مدل، تیپ و نسخه‌های مختلف آن و امکانات و آپشن هایی که دارد می‌تواند متغیر باشد. خرید و فروش تویوتا کمری با توجه به این‌که یکی از بهترین محصولات این کمپانی خوش‌نام ژاپنی است و در میان ایرانیان محبوبیت بالایی دارد و اینکه در ایران نمایندگی رسمی دارد از رونق خوبی برخوردار است.

 

قیمت تویوتا کمری در بازارهای ایران

با توجه به قوانین وضع‌شده، واردات خودرو به بازارهای ایران دارای محدودیت‌هایی است که همین امر باعث شده است که این خودرو فقط در مدل‌های 2016 و قبل‌تر در بازارهای ایران موجود باشند. قیمت خرید تویوتا کمری 2016 در ایران در حدود 700 میلیون تومان می‌باشد و این در حالی است که سوناتا 2016 در حدود 550 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. خرید تویوتا کمری کارکرده نیز با توجه به مدل، قیمت ارز، میزان کارکرد، میزان سلامت بدنه و موتور و قطعات آن از 150 میلیون تومان به بالا انجام می‎شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار