عذرخواهی یک نماینده از افسر پلیس
کد خبر: ۱۳۸۹۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 March 12    -    ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲

سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان از بررسی پرونده سلحشوری نماینده تهران درباره‌ی نطق خود و تعیین تکلیف پرونده کریمی نماینده بیجار در پی درگیری با یکی از مأموران نیروی انتظامی در جلسه هیأت نظارت خبر داد و گفت: با توجه به عذرخواهی آقای کریمی مأمور راهور نیز از شکایت خود صرف نظر کرد، اما هیأت نظارت تذکرات لازم را به این نماینده داد.

 محمد جواد جمالی در جمع خبرنگاران در توضیح جلسه هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان، گفت: هیأت نظارت درباره‌ی پرونده‌ی آقای حمدالله کریمی نماینده بیجار بعد از بررسی‌های متعدد و رفت و آمد‌های نماینده شاکی و ناجا به جمع بندی رسیدد.

وی توضیح داد: هیأت نظارت بر لزوم حفظ اقتدار پلیس تاکید کرد و از زحمات پلیس در همه‌ی مقاطع و در همه زمینه‌ها تشکر کرد. قطعاً نمایندگان مجلس نیز پشتیبان و قدردان پلیس هستند.

جمالی با بیان این که هیأت نظارت اقدام کریمی را تایید نکرد گفت: آقای کریمی از مامور ناجا عذر خواهی و تاکید کرد که اگر دوباره به آن شرایط برگردد آن اقدام را انجام نمی‌دهد. پرسنل ناجا بدانند که نمایندگان مجلس همواره پشتیبان و قدردان آن‌ها هستند.

سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان در جمع بندی گفت: مامور راهبر در این جلسه تاکید کرد که به صورت داوطلبانه شکایت کردند و فشاری از سوی سازمان و فرمانده او نبوده و با توجه به عذرخواهی صورت گرفته از شکایت خود صرف نظر کرد؛ البته با این وجود هیأت نظارت تذکرات لازم را به نماینده داد.

جمالی با اشاره به بررسی پرونده سلحشوری نماینده تهران گفت: خانم سلحشوری امروز برای ارائه دفاعیات خود در خصوص نطقشان در جلسه هیات حاضر شد و توضیح داد که نطقش طبق مواد ۸۴ و ۸۶ قانون اساسی بوده که در آن اجازه داده نماینده درباره‌ی همه مسائل کشور اظهار نظر کند. با توجه به ارائه این دفاعیات هیأت نظارت بعد از بررسی‌های لازم رای را صادر می‌کند و نظرش را به قوه قضائیه اعلام خواهد کرد.

وی با بیان این که پرونده شکایت آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی از قاضی‌پور نماینده ارومیه در هیات بررسی شد گفت: آقای قاضی پور صحبت‌هایی درباره‌ی ساخت و ساز مجلس داشته است که امروز در جلسه هیات توضیحات خود را ارائه داد. قرار شد هیات از مسئولان وقت امور مالی و مهندسی و بازرسی مجلس استعلامات لازم را گرفته و بررسی‌های خود را انجام دهد.

وی در پایان گفت: یکی دیگر از نمایندگان برای بررسی شکایت یکی از قضات استانشان و مسئولان اداره پست آن استان در جلسه امروز هیات حاضر شد که بعد از توضیحات ارائه شده قرار شد هیات جلسه‌ای با معاونت پارلمانی وزارت ارتباطات داشته باشد تا بعد از اخذ نظرات آن‌ها اظهار نظر صورت گیرد.

مردادماه سال گذشته، حمدالله کریمی نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی هنگامی که قصد ورود به منطقه ویژه فرودگاه مهرآباد را داشت به دلیل عدم ارائه مدرک شناسایی با ممانعت پلیس مواجه شده و در واکنش به این ممنوعیت، مامور پلیس راهور را مورد ضرب و شتم قرار داد.

فارس

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حمیدخان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
0
0
اصل مهم هر قانون ، تعمیم داشتن آن است . نمیشود که هر کس و
ناکسی قانون را به نفع خود تفسیر کند .
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار