کادو بگیران از هدایتی چه کسانی هستند؟
کد خبر: ۱۳۸۸۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2019 March 12    -    ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰

بعد عنوان‌شدن این مساله که باید فوتبالی‌ها پول‌های گرفته شده از هدایتی را پس بدهند؛ با دو دسته مختلف روبه‌رو شدیم.

همچنان ماجرای دادگاه رسیدگی به پرونده مالی و مالیاتی حسین هدایتی‌دولابی میان سرتیتر اخبار به چشم می‌خورد و تبعات آن دامن‌گیر خیلی از فوتبالی‌ها شده است. در جلسه اول دادگاه او، آقای دادستان جمله‌ای را مطرح کرد که باعث شد موجی از نگرانی بین اهالی فوتبال به وجود بیاید: «هرکسی از هدایتی در این سال‌ها پول گرفته، باید پس بدهد؛ چراکه این پول‌ها برای مردم است.»

ابتدا این سوال به وجود آمد که چه کسانی در این چند سال از عابربانک سابق، پول یا سکه یا پاداش دریافت کرده‌اند. پاسخ به این پرسش حیاتی فراتر از باشگاه پرسپولیس و بازیکنان این تیم بود. نام‌ها و باشگاه‌های دیگری هم به میان آمدند که جالب‌توجه بود. به صورت تیتروار اسامی کسانی را که با هدایتی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم ارتباط مالی داشته‌اند، بررسی می‌کنیم.

وحید امیری بابت انتقال به پرسپولیس (۷۰۰ میلیون تومان)، ۲۰۰ هزار یورو بابت خرید آنتونی گولچ، کمک به فدراسیون برای خرید لباس از آدیداس (۴۰۰ هزار دلار)، کمک‌هزینه درمان ناصر حجازی (۴۰ میلیون تومان)، مالیات قرارداد برانکو با تیم ملی (۷۸ میلیون تومان)، انتقال سیدجلال حسینی به پرسپولیس (۷۰۰ میلیون تومان)، انتقال ناکام کاوه رضایی به پرسپولیس (۸۰۰ میلیون تومان)، بابت بازگشت مهدی طارمی به پرسپولیس از ترکیه (یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان)، کمک‌هزینه برای درمان منصور پورحیدری (۵۰ میلیون تومان)، تسویه با حمید درخشان (۳۰۰ میلیون تومان)، پاداش دومین قهرمانی پرسپولیس در لیگ (۴۰۰ سکه بهار آزادی)، کمک به باشگاه ملوان بندرانزلی (۸ میلیارد تومان)، پاداش به تیم ملی بابت جام ملت‌های ۲۰۱۵ (۹۰۰ میلیون تومان)، بازگشت رضاییان از ترکیه (۴۰۰ میلیون تومان)، قرارداد کی‌روش (۴۰۰ هزار دلار)، کمک به باشگاه سپیدرود (یک میلیارد تومان) و بابت بازگشت خلعتبری از عجمان (یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان).

بعد از عنوان‌شدن این مساله که باید فوتبالی‌ها پول‌هایی را که گرفته‌اند، پس بدهند؛ تقریبا با دو واکنش مختلف روبه‌رو شدیم. یک‌سری از کسانی که دریافتی داشته‌اند، سکوت اختیار کردند و واکنشی به این قضیه و همچنین مشکلاتی که برای هدایتی به وجود آمده، نشان ندادند و دسته‌ای دیگر نظرات خود را تغییر داده و موضع دیگری داشته‌اند. در ادامه نظرات برخی اهالی فوتبال را درباره هدایتی در گذشته و حال مرور می‌کنیم.

رهبری‌فرد: حاج‌حسین تا آخرش با تو هستیم/ دور او شلوغ بود به ما پول نرسید

پست اینستاگرامی بهروز رهبری‌فرد در زمانی که هدایتی قصد داشت پرسپولیس را خریداری کند: «حاج‌حسین آقای هدایتی. امشب روی صحبتم با شماست. دلم گرفته از دست مسئولان بی‌معرفت. هر کسی ندونه من و خودتو اون خدای بالاسر میدونه که از روز اولی که دست یاعلی به تو بچه‌محل قدیمی دادم و با گوش دادن به نوای دلم که داد میزد دوای درد پرسپولیس حسین هدایتیه تا امروز و تا آخر پای عهدم خواهم ماند و با اینکه ذره‌آبرویی که در سایه سال‌ها بازی بی‌منت و پاک برای تیمم بین هوادار پیدا کرده بودم، در سایه حمایت‌های بی‌دریغ از شما که در کمال علاقه و خواست شخصی‌ام بود مورد هجمه و سوال و افترا قرار گرفت و زیر سوال رفت و همه گفتن و نوشتن که من مواجیب‌بگیر هدایتی شدم، درحالی که حداقل خودت میدونی واقعیت چه بود. امثال من، مجتبی، مهرداد و... به‌خاطر تهمت عقب‌نشینی نکردیم، چون هدایتی رو برای نجات تیممون انتخاب کرده بودیم. ما مثل بعضی دوستان عادت نداریم نون به نرخ روز بخوریم و تا آخرش پشتت خواهیم ماند پس به‌خاطر دل هوادار جانتم باید فدا کنی و عاشقیتو به دوست و دشمن ثابت کنی و اینو بدونی بچه‌دولاب کم نمیاره و زیر حرفش نمیزنه حتی اگه واسش خیلی گرون تموم بشه.»

صحبت‌های رهبری‌فرد بعد از بازداشت هدایتی: «من سرم شلوغ است و خیلی اخبار را دنبال نمی‌کنم. فقط در فضای مجازی واکنش‌ها را می‌خوانم. بالاخره هر کسی که پول گرفته باید پس بدهد. آن‌قدر دور و بر هدایتی شلوغ بود که پولی به ما نرسید، اما بقیه باید پول‌ها را برگردانند.»

علی دایی: هدایتی پرسپولیسی بودنش را ثابت کرد/ مرد آن است که از جیب خودش خرج کند!

صحبت‌های علی دایی زمانی که هدایتی پول خلعتبری را برای بازگشت به پرسپولیس پرداخت کرد: «با توجه به شرایطی که برای بازگشت خلعتبری به وجود آمده بود، بنده با آقای هدایتی صحبت کردم تا درصورت امکان پول دریافت رضایت‌نامه خلعتبری را بپردازد که ایشان روی من را زمین نزدند و پذیرفتند که این کار را انجام دهند. وقتی با هدایتی حرف زدم او بار دیگر پرسپولیسی‌بودن خود را ثابت کرد و گفت: به‌خاطر هواداران و حرف من قبول می‌کند این پول را بدهد تا خلعتبری به ایران برگردد. من به همین خاطر وظیفه خودم می‌دانم از هدایتی به‌خاطر حمایت دوباره‌اش از پرسپولیس تشکر کنم.»

جدیدترین اظهارات شهریار بعد از حضور هدایتی در دادسرا: «هرکسی نظر خودش را دارد؛ مرد آن است که از جیبش خرج کند، نه از جیب دیگران. اگر قرار باشد من از جیب دیگران خرج کنم، از همه بدتر خواهم بود. با این پول می‌شد یک استان را تجهیز کرد.»

همسر پورحیدری: پول نداد؛ آمپول خرید

مرحوم منصور پورحیدری در دوره بیماری از هدایتی کمک دریافت کرد و بابت آن نیز تشکر کرد. فریده شجاعی، همسر پورحیدری نیز اکنون درباره کمک صورت‌گرفته از طرف هدایتی می‌گوید: «البته سهم ما خیلی کم بود. اینکه یک پرسپولیسی برای یک استقلالی دست به جیب شد، در نوع خود کم‌نظیر بود. ضمن اینکه دندان اسب پیشکشی را که نمی‌شمارند. منصور به آمپولی آلمانی نیاز داشت که هرکدام ۱۰ میلیون تومان قیمت داشت. روزی که حسین هدایتی برای عیادت به بیمارستان آمده بود وقتی متوجه این موضوع شد ترتیبی داد تا از طریق داروخانه هلال‌احمر ۵ آمپول به ارزش ۵۰ میلیون تومان برای منصور خریداری شود که البته آمپول‌ها هم هیچ اثر مثبتی نداشتند. این مبلغ به شکل هدیه و آمپول به دست ما رسید، نه پول نقد.»

ناصر حجازی: هدایتی تمام هزینه درمان مرا پرداخت کرد/ همسر حجازی: کدام پول؟ ۳۰ میلیون کادوی منزل داد!

هدایتی در دوره بیماری ناصر حجازی نیز طبق گفته مرحوم حجازی در برنامه ۹۰ تمام هزینه‌های درمان وی را پرداخت کرده است. با این حال بهناز شفیعی، همسر ناصر حجازی گفت: «ناصر از آذر سال ۸۸ تا خرداد سال ۹۰ تحت درمان بود. به نظر شما هزینه‌های شیمی‌درمانی و ماه‌ها رفت‌وآمد و بستری بودن در بیمارستان چقدر است؟ در همان ایام هم ارقام چندصد میلیون تومانی برای بیماری سختی که همسرم داشت، لازم بود که تمام هزینه‌ها را خودمان تقبل کردیم، اما درمورد آقای هدایتی باید بگویم در یکی، دو موردی که ایشان را دیدیم، بسیار محترمانه برخورد کردند. یک‌بار که به منزل ما آمدند، چون تازه در ساختمان جدید سکونت کرده بودیم، به من کادوی ۳۰ میلیون تومانی دادند و گفتند این کادوی منزل جدیدتان است! اگر مشکلات موجود با پس دادن این کادو برطرف می‌شود، آن را برمی‌گردانم.»

ترکاشوند و ادعای عجیبی که ثابت نشد

محمد ترکاشوند، معاون اسبق باشگاه پرسپولیس ازجمله کسانی است که می‌گویند در زمان مسئولیتش کمک هدایتی را دریافت کرده و حتی شایعه شده که برای دریافت پول به منزل وی هم رفته، با این حال آن را تکذیب می‌کند. نکته جالب اینکه ترکاشوند مدعی شده که بعد از دربی معروف ۴-۲ هدایتی قصد داشته به رختکن پرسپولیس برود، اما طاهری (مدیرعامل وقت) به او این اجازه را نداده است. با این حال مرور عکس‌های مربوط به آن بازی نشان می‌دهد بعد از بازی و هنگامی که طاهری در رختکن و در جشن پیروزی کنار بازیکنان حاضر است، هدایتی نیز دوشادوش او قرار دارد!

رویانیان: رقم دریافتی در خاطرم نیست!

سردار رویانیان درباره دریافتی از حسین هدایتی در زمان مدیریتش در پرسپولیس صحبت کرد و گفت: «میزان مبلغ دقیق دریافتی باشگاه از هدایتی در خاطرم نیست تا در این‌باره صحبت کنم. به هر حال مبلغی که در دوران مدیریتم از هدایتی گرفتم کمتر از مدیران بعد از من بوده است.»

او درباره اینکه بابت دریافت پول از هدایتی به کمیته‌اخلاق احضار شده است، گفت: «من به کمیته‌اخلاق احضار نشدم تا برای دریافت پول از هدایتی پاسخگو باشم.»

عابدینی: هدایتی کنار بکشد تا بفهمند دنیا دست کیست؟ / هدایتی به خودش ظلم کرد!

امیر عابدینی درخصوص آخرین وضعیت شرکت استیل‌آذین ایرانیان و هدایتی برای حضور در مزایده چهارم واگذاری باشگاه پرسپولیس گفت: «کنار کشیدن هدایتی از مزایده چهارم قطعی است. بهتر است او کنار بکشد تا آقایان بفهمند دنیا دست کیست. در واقع حضور وی باعث شده تب مزایده داغ بماند، مطمئن باشید دیگران به این شکل عمل نمی‌کنند.» او که نماینده شرکت استیل‌آذین ایرانیان بود در پاسخ به این پرسش که مبلغ بدهی هدایتی چقدر است، تصریح کرد: «مبلغ بدهی هدایتی در مرز ۱۰۰ میلیارد تومان است، اما نکته جالب این است که بدهی‌های وی دوبار محاسبه شده، یک‌بار به‌عنوان شرکت استیل‌آذین ایرانیان و یک‌بار هم به‌عنوان بدهی‌های خودش. ضمن اینکه من یک سوال دارم، آیا عجیب است که یک بخش بزرگ صنعتی بدهی بانکی داشته باشد؟ می‌گویند هدایتی به دلیل بدهی سنگین بانکی نمی‌خواهد در مزایده چهارم شکایت کند، درحالی که این موضوع به‌هیچ‌وجه صحت ندارد. مگر هدایتی بچه است که نداند چقدر بدهی دارد و با چشم بسته در مزایده‌ها شرکت کند؟ مگر خود وزیر سکه پاداش نمی‌دهد؟»

عابدینی افزود: «آیا پرسپولیس برای سفر‌های خود در لیگ قهرمانان آسیا مشکل داشت یا نه؟ برای تیم امید، برای تیم کشتی چه کسی پاداش داد؟ آیا چنین فعالیت‌هایی در ۱۰ سال گذشته فراموش شده است؟ در چنین مواقعی هدایتی فردی مدرنیته است و متعلق به زمان قاجار نیست؟ بحث من فقط مربوط به هدایتی نیست بلکه این است که قدرشناس افرادی باشیم که به فکر ورزش کشور بوده و به هر شکلی که می‌توانند کمک می‌کنند.»

مدیرعامل اسبق سرخ‌پوشان حالا بعد از ماجرا‌های هدایتی موضع جالبی دارد: «حسین هدایتی به خودش ظلم کرد؛ چراکه بزرگ‌ترین مشکلش عشق شهرت بودنش بود و برای همین مساله در ورزش هزینه کرد تا چهار نفر دست او را بگیرند و به مردم نشان دهند. کسانی که از هدایتی میلیاردی پول گرفته‌اند خودشان با زبان خوش پول مردم را برگردانند. اگر دوستان رفیق هدایتی هستند، با پس‌دادن پول‌هایی که گرفته‌اند جرم او را کمتر کنند. نه هدایتی بلکه هیچ احدالناسی به فالوورهایش دل‌خوش نکند. این فالوور‌ها مال بارسلونا یا پرسپولیس نیست که واقعی باشد. آقای هدایتی، به واقعیت‌ها نمی‌توان دل‌خوش کرد، چه برسد به فالوور‌های مجازی! البته این را هم بگویم کسی که با هدایتی در یک بند گرفتار است نمی‌توان روی حرفش حساب کرد و دادگاه این ادعا را بدون سند و مدرک قبول نخواهد کرد.»

تاج: پول هدایتی عدد زیادی نیست

شایعه شده بود که حسین هدایتی با پرداخت بخشی از معوقات دستیاران کی‌روش از مهدی تاج اجازه گرفته تا بتواند در هتل تیم ملی حاضر شده و با وحید امیری و سیدجلال حسینی مذاکره کند. اخبار زیادی هم درباره رقم چشمگیر کمک‌های هدایتی به فدراسیون فوتبال در سال‌های اخیر منتشر شده، با این حال رئیس فدراسیون فوتبال درباره کمک‌های هدایتی در حاشیه مجمع فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: «آقای هدایتی در زمان آقای کفاشیان کمکی به فدراسیون فوتبال کردند که ما آن را استخراج کرده‌ایم که عدد خیلی زیادی نیست. فدراسیون فوتبال در این زمینه منتظر می‌ماند تا ببیند دادگاه چه نظری می‌دهد. اگر دادگاه نظرش بر این باشد که فدراسیون فوتبال این پول را بازگرداند، به‌زعم من رقم زیادی نیست و برای فدراسیون فوتبال قابل پرداخت است.»

پروین و محرمی، تنها حامیان هدایتی

علی پروین همچنان به حمایت از حسین هدایتی می‌پردازد و حالا قصد دارد نامه‌ای برای نجات او تنظیم کند: «می‌خواستیم نامه‌ای تنظیم کنیم. آقای هدایتی در فوتبال خیلی خدمت کرده است. آن‌هایی که پول گرفتند به‌عنوان کادو و هبه بوده و نمی‌شود که برگردانند. با سه یا چهار نفر مشورت می‌کنیم تا این نامه را تنظیم کنیم. حالا از این مشکلات خبر ندارم و نمی‌دانم، اما برای حل شدن مشکلش تلاش خواهیم کرد.»

مجتبی محرمی هم درباره هدایتی تغییر موضع نداده است: «مساله رانت‌خواری با هدیه و کادو به فوتبالیست‌ها تفاوت دارد و نباید به خاطر این موضوع فوتبالیست‌ها به کمیته‌اخلاق بروند. امثال بابک زنجانی و علی انصاری هم به تیم‌های مختلف کمک کردند و این دلیلی برای احضار بازیکنان به مراجع قضایی نیست. هدایتی علاوه‌بر فوتبالیست‌ها به کشتی‌گیران، والیبالیست‌ها، وزنه‌برداران و نیازمندان کمک کرده است و این موضوع با مسائل مالی فرق می‌کند. من به‌عنوان طرفدار در تولد هدایتی حضور داشتم و شنل طرفداری بر دوش هدایتی گذاشتم؛ چراکه او در آن زمان کمک‌هایی به باشگاه پرسپولیس کرده بود.

رکنا

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
0
2
چرا فقط هدایتی؟؟؟؟؟
بقیه مجرمین که پول های مردم رو بذل و بخشش میکردند چی؟؟
چرا از کادو بگیران اون مجرمین خواسته نمیشه که اموال و پول های دریافتی رو برگردونن؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار